Sea-kayak.gr Forums

Full Version: Sit on ή Sit in ?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

giorgos ormanoglou

Άξια τα λεφτά σου !!!
Εγω έχω το seastar x.Ειναι πολυ καλό και το κουβαλαω ευκολα.Αν εχει καιρό παει ευκολα αν και αναπτυσο ταχυτητα και εχει το κυμα κοντρα <<χτυπαει>> μπροστα...Το εχω δοκιμασει και σε serf zone με 5-6 μποφορ...Καλα παει...
2.Το εχω δοκιμασει και σε κοντινη βολτα 1 μιλιου με δυο ατομα (120 κιλα)+εξοπλισμο και με καιρο και δεν καταλαβαινε τιποτα..(τα χερια πονεσαν).Τρομερη ευσταθεια. Smile
Το seastar x είναι μονό ή διπλό ? Η είναι μονό που μπορείς να βάλεις περιστασιακά και δεύτερο άτομο ? Τι μήκος έχει ?
Δηλαδή  ένα τετοιο θα με σηκώνει εμένα και τη γυναίκα μου (εγώ είμαι 65  κιλά και εκείνη 51, επειδή ανέφερες κάτι για 120 + εξοπλισμό) για καμιά μικρή βολτίτσα (1-2 μιλάκια) ?





Το seastar x ειναι μονο...Ενας ενηλικας και ενα παιδι μπαινει... 260cm ..εξαρταται το υυψος σας...Εγω μερικες φορες το παιρνω μονος μου και μερικες φορες με 2 ατομα...Ναι μικρη βολτα και κοντα στην ακτη..Εγω ειχα κυματα με αφρο(μποφορ δεν θυμαμαι)ομως ηταν καλα,μεγαλουτσικα απο τα πλαγια το κυμα σε βραχωδη ακτη και δεν γυρησαμε..Ο ενας εκανε κουπι και για αυτο μου βγηκαν τα χερια μου.αν κανουν και οι δυο κουπι ειναι  πιο καλα..Αν θελεις οτιδηποτε ρωτα
και ναμην το ξεχασω...Το μεγιστο φορτιο που λενε ειναι και λιγο παραπανω..Δεν βυθιζεται αλλα μπαινει πιο πολυ μεσα στο νερο με κινδυνο να μπει νερο απο τις τρυπες αποστραγγισης...

ΥΓ.συγνωμη για το διπλο ποστ..
θα ήθελα να ρωτήσω αν αξίζει να επενδύσει κανεις σε ένα καλο carbon κουπι σε σιτ-ον. Εννοώ αν πρέπει να αναμένει αισθητη βελτίωση στην ταχύτητα σε σχέση με φτηνό αλουμινιο με πλαστικές χούφτες κουπι. Το έχει επιχειρήσει κανείς;

Ενδεικτικά αναφέρω ότι έχω στο μυαλό μου κουπιά με κοντές χούφτες (σαν το lendal kinetic 650) και όχι εκείνα με μακρόστενες χούφτες αλλά η συζήτηση ας είναι γενικότερη.

Να προσθέσω επίσης ότι η αύξηση της ταχύτητας με ενδιαφέρει για το ψάρεμα που κάνω και όχι για να πηγαινω πιο γρηγορα στον προορισμο μου (οποτε τα σιτ-ιν δεν αποτελουν την βέλτιστη για εμένα λύση). Σίγουρα όμως η αύξηση της ταχύτητας είναι σε κάθε περίπτωση καλοδεχούμενη και για λόγους ασφαλείας όταν χρειαζεται να παλέψεις με κοντρα καιρο ή αν πρεπει να επιστρέψεις στη βάση σου τάχιστα.
Σε μια εκδρομή πήρα δανεικό ένα carbon κουπί από τον Στέλιο. Καμία σχέση με το αλουμίνιο!!! Σαν να κρατάς στο χέρι σου καλαμάκι του φραπέ!! Aν τώρα τη υλικό επηρεάζει την ταχύτητα δεν ξέρω... Σίγουρα πάντως η βόλτα γίνεται πιο άνετη και ο κοπηλάτης εξοικονομεί πολύτιμη ενέργεια!!!
centaur, φυσικά και παίζει ρόλο και στην ταχύτητα και στην άνεση.
Στις εκδρομές με sit on top (κάνω περίπου 5 το μήνα με μια εταιρία που συνεργάζομαι) έχω παρατηρήσει ότι λόγω του μεγάλου φάρδους του καγιάκ σε σχέση με τα sit in χρειάζεσαι πολύ μακρύ κουπί για να μπορείς να κάνεις σωστά την κίνηση του forward stroke και με μεγαλύτερη λεπίδα από ότι κωπηλατώ συνήθως.

Η βέλτιστη λύση είναι να πάρεις ένα πχ σαν αυτό που αναφέρεις της Lendal που να αυξομειώνει το μέγεθος ώστε αν αλλάξεις σκάφος στο μέλλον να μην είναι άχρηστο. Ο μηχανισμός που αυξομειώνει λέγεται Vari Paddlok. Σου παραθέτω και παρακάτω τις λεπτομέρειες σχετικά με αυτόν.

Quote:The Vari Paddlok Joint:
This is the standard centre joint. It comprises of three settings in length. For example a 210 would extend to 212 and 214cm in length. In addition the joint incorporates a Switchlok so you have a complete choice of feather and on the end of the shaft there are two holes that give you the option of either a left or right handed paddle.

Τι ύψος έχεις;

Επίσης αυτό που έχω παρατηρήσει με τα sit on tops από προσωπική εμπειρία είναι ότι low angle κουπιά βολεύουν καλύτερα μιας και δεν είναι το ίδιο εύκολο να περιστραφεί το σώμα σε φαρδιά καγιάκ (μεγαλύτερα από 61+ εκατοστά) το ίδιο με sit in.

Αν σε βγάλει ο δρόμος προς Κρήτη μπορείς να δοκιμάσεις όλα τα μοντέλα της Lendal και αρκετά της Werner ώστε να έχεις μια καλύτερη εικόνα.

Ο vitamin sea αυτό που δοκίμασε ήταν ένα κουπί της Tahe το οποίο είναι μακράν χειρότερο από της Lendal τόσο σε ποιότητα όσο και απόδοση.

Την καλημέρα μου.
Θα συμφωνήσω με τους υπολοίπους. Ένα carbon ή έστω fiberglass κουπί θα σε αναβαθμίσει και ώς προς την ταχύτητα, κυρίως όμως στη δυνατότητα να κρατάς υψηλή ταχύτητα για ώρα, λόγω του χαμηλότερου βάρους. Για τις διαστάσεις και και το σχήμα της κούπας τα κάλυψε όλα ο Στέλιος. Τα Lendal είναι κορυφαία επιλογή. Για τα Werner δεν έχω άποψη.

Να επισημάνω επίσης ότι, κατά την επιλογή προτιμάς κουπιά για sea kayak τα οποία είναι ελαφριά. Αντίστοιχα carbon ή  fiberglass WW είναι σημαντικά βαρύτερα για ευνόητους λόγους.
Ευχαριστώ για τις συμβουλές σας παιδιά. Το ύψος μου είναι 1,78 και βάρος το 82kg. Εχω συνηθίσει να κρατάω το κουπί στο ύψος των ώμων περίπου και γι' αυτό προτιμώ κουπί με κοντές χούφτες, λόγω υψηλής γωνίας. Επίσης χωρίς να είμαι γνώστης, έχω διαβάσει ότι οι μακρόστενες χούφτες ισως δυσκολεύουν τον χειρισμο αν σηκώσει θάλασσα, απο την άποψη ότι θέλει προσοχή μήπως γυρίσει χωρίς να πιάσει νερο.

Σχετικά με την ταχύτητα πορείας, υπάρχει συγκριτική μέτρηση πόσο αυξάνεται; Εστω και προσεγγιστική αίσθηση.

Το μικρο βάρος  στα χέρια είναι μεγάλο πλεονέκτημα (λογικά ακόμη μεγαλύτερο στις υψηλές γωνίες). Το αλουμινένιο αρχίζω και το νιώθω στα χέρια μετά τα πρώτα 2-3 μιλια. Δεν είμαι σίγουρος όμως για την επιφάνεια της χουφτας. Θεωρητικά, λόγω μεγαλύτερης αντίστασης στο νερό που έχουν τα σιτ-ον, θα χρειάζεται μεγαλύτερη  χουφτα σε σχεση με τα σιτ ιν, για το ξεκίνημα και τις μανουβρες, αλλά στην πορεία η κούραση θα είναι μεγαλύτερη. Δεν είμαι και τοσο δυνατός στα χερια και συνεπώς προσανατολίζομαι να θυσιάσω λίγο επιτάχυνση και μανουβρες χάριν της διατηρησης της αντοχης σε πορεια. Τα 650cm2 για την περίσταση τα θεωρείτε λίγα; To καιακ μου έχει διστασεις 4.1m μηκος, 75cm πλάτος.

Στέλιο θα ήθελα πολύ να βρεθώ Κρήτη αλλά τουλάχιστον για φέτος δεν προβλεπεται.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22