Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nαυσιπλοϊκά
#11
(07-20-2013, 10:03 PM)StarSailor link Wrote: Pai Mai η ανάλυση σου είναι εν μέρη σωστή καθώς δεν λαμβάνεις υπόψη ένα σημαντικό παράγοντα, αυτό της απόκλισης. Ο αληθής βορράς (αυτός που δείχνει ένας Μερκατορικός χάρτης) δεν συμπίπτει με τον μαγνητικό βορρά (αυτόν που δείχνει μια πυξίδα). Έτσι, ανάλογα με το που βρίσκεσαι στη γη πρέπει να προσθέσεις (ή αφαιρέσεις) την απόκλιση στην αληθή πορεία για να βρεις τη πορεία πυξίδας. Στη συνέχεια σε αυτή τη πορεία πρέπει να λάβεις υπόψη την αναμενόμενη εκτροπή (κάτι που είναι πολύ δύσκολο να υπολογίσεις σε ένα καγιάκ καθώς μεταβάλλεται συνεχώς αναλόγως των συνθηκών ανέμου, θαλάσσιων ρευμάτων και έντασης και διεύθυνσης των κυμμάτων). Η απόκλιση έχει να κάνει με τη συνεχή περιστροφή του μαγνητικού βορρά γύρω από τον αληθή βορρά και αυξάνεται όσο κάποιος πλησιάζει στους πόλους. Στη Ελλάδα κυμαίνεται γύρω στις 4 μοίρες αλλά πρέπει να υπολογιστεί ανά περιοχή, συγκεκριμένες πληροφορίες δίνει ο εκάστοτε ναυτικός χάρτης.

Κανονικά, πλέον της απόκλισης πρέπει κάποιος να λάβει υπόψη του και τη παρεκτροπή της πυξίδας του σκάφους του, καθώς καμία πυξίδα δεν δείχνει απολύτως σωστά τον μαγνητικό βορρά. Στη περίπτωση ενός καγιάκ βέβαια αυτό είναι αδύνατον, καθώς δεν μπορεί να υπάρχει πίνακας παρεκτροπής (η οποία επηρρεάζεται από μεταλλικά αντικείμενα που βρίσκονται κοντά στη πυξίδα) και εν γένη το λάθος είναι συνήθως μικρό, της τάξης των 1-1.5 μοίρας.                                                             

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

Σκοπίμως δεν μπήκα σε λεπτομέρειες για το πώς βγαίνει η πορεία στον χάρτη, ο σκοπός μου ήταν να περιοριστώ στη διόπτευση και την αναμέτρηση.

H απόκλιση εννοείται ότι υπολογίζεται κατά τη χάραξη της πορείας στον χάρτη. Αυτό οποιοσδήποτε έχει χαράξει έστω και μια φορά στη ζωή του πορεία στον χάρτη, το γνωρίζει, διότι στις μοίρες που γράφεις πάνω στον χάρτη πάντα συνυπολογίζεις την αποκλίση που άλλωστε σημειώνεται και στο ανεμολόγιο.

[Image: paimei.jpg]

What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.
Reply


Messages In This Thread
Nαυσιπλοϊκά - by Pai Mei - 02-02-2012, 09:19 AM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by stevv - 02-02-2012, 11:10 AM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by Random - 02-02-2012, 08:02 PM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by Pai Mei - 02-08-2012, 09:36 PM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by GL - 07-29-2012, 07:24 AM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by dimitri5 - 08-21-2012, 10:21 AM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by Pai Mei - 07-19-2013, 09:33 AM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by StarSailor - 07-20-2013, 10:03 PM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by Random - 07-21-2013, 08:43 PM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by Random - 07-21-2013, 08:59 PM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by Pai Mei - 07-21-2013, 10:53 PM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by StarSailor - 07-22-2013, 07:37 AM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by Pai Mei - 07-22-2013, 08:21 AM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by Random - 07-22-2013, 04:31 PM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by vangelis - 08-06-2013, 07:53 PM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by aegeanpaddlers - 08-31-2013, 07:52 PM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by vangelis - 09-03-2013, 05:31 PM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)