Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nαυσιπλοϊκά
#1
Ανοίγω αυτό το θέμα για να συζητήσουμε πάνω στο τεράστιο και δυσκολότατο θέμα της ναυσιπλοϊας, που οφείλει να απασχολήσει πολύ σοβαρά οποιονδήποτε επιχειρεί στην ανοιχτή θάλασσα, είτε βγαίνει με βαπόρι, είτε με φουσκωτό, είτε με καγιάκ, είτε και με σχεδία.

Εφόσον εδώ μας ενδιαφέρει το καγιάκ, θα πω μερικά πράγματα που θεωρώ βασικά, και για τα οποία πρέπει να μεριμνά κανείς είτε πριν βγει, είτε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Αντικειμενικός σκοπός είναι να φτάσουμε από το σημείο Α στο σημείο Β, ζωντανοί, με το σκάφος ακέραιο και χωρίς να απασχολήσουμε λιμενικές αρχές, συνεργεία διάσωσης και τηλεοπτικά κανάλια, που διψάνε για αίμα.

Αφήνω κατά μέρος τις έννοιες του χειρισμού και της γνώσης του σκάφους, καθώς και της γνώσης ημών των ιδίων, που θα πρέπει πάντα να προσδιορίζουν το ανώτατο όριο αναφορικά με το τι είμαστε σε θέση να επιχειρήσουμε με ασφάλεια πριν καν ξεκινήσουμε και εστιάζω στα πράγματα για τα οποία πρέπει να μεριμνήσουμε πριν ή κατά τη διάρκεια της πλεύσης.

Εν αρχή ην ο καιρός.
Χρήσιμη η πληροφόρηση που μπορεί να πάρει κανείς από διάφορες μετεωρολογικές πηγές αλλά η αξία της μειώνεται όταν δεν είμαστε σε θέση να την αποκωδικοποιήσουμε σε "πραγματική, θαλάσσια κατάσταση" (ζητώ συγγνώμη για το αδόκιμο του όρου αλλά νομίζω ότι περιγράφει καλά το ζητούμενο). Εννοώ ότι, θα πρέπει να ξέρεις τι σημαίνει η x δύναμη, x διεύθυνσης, στην θαλάσσια περιοχή που επιχειρείς. Ένα ξερός αριθμός σπανίως αποκαλύπτει όλη την αλήθεια, δεδομένου ότι ειδικά στο Αιγαίο η κατάσταση είναι άρδην μεταβαλλόμενη, εξαιτίας της ιδιαίτερης γεωμορφολογίας του νησιωτικού χώρου. Μπουγάζια, ψηλές απόκρυμνες κορυφές, ρηχάδια κ.λπ, επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο κινείται και αναπτύσσεται η κυματική ενέργεια, λαμβάνοντας φυσικά υπ' όψιν και όλες τις υπόλοιπες μεταβλητές στη δημιουργία του κύματος (fetch, ταχύτητα ανέμου, διάρκεια).

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι κάθε περιοχή έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες και είναι εξαιρετικά χρήσιμο να αποκτήσουμε την σχετική πληροφόρηση από ανθρώπους που την ζουν και την ξέρουν.

Πριν αποπλεύσουμε λοιπόν, τηρούμε τις εξής διαδικασίες:
1. πρόγνωση καιρού και αξιολόγηση της σε συνδυασμό με την μορφολογία της περιοχής (π.χ. η δύναμη 5 στα προσήνεμα με ψηλό βουνό να μεσολαβεί, γίνεται δύναμη 7 στα υπήνεμα με τον καταβατικό, η διαφορά είναι τεράστια και το 7 δεν θα στο πει ίσως κανείς)
2. πληροφορίες από ανθρώπους που ξέρουν την περιοχή, ψαράδες κ.λπ.
3. δρομολόγια επιβατηγών/οχηματαγωγών πλοίων ("μακριά από πλώρη βαποριού κι από γαϊδάρου κώλο έλεγαν οι παλιοί")
4. χάραξη πορείας στον χάρτη, συνυπολογίζοντας τα παραπάνω συν φυσικά την απόσταση, την εκτιμώμενη ταχύτητα καθώς και το διαθέσιμο φως

Αυτά, πριν.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, δεν νοείται φυσικά πλοήγηση χωρίς χάρτη-πυξίδα, ακόμα κι αν κάνουμε περίπλου κόστα-κόστα (VHF και EPIRB ανήκουν σε άλλη θεματική ενότητα, για την οποία νομίζω έχουμε μιλήσει).

Συμπληρωματικά, για την ναυσιπλοϊα θεωρώ χρήσιμα τα εξής:
1. GPS (σχεδόν απαραίτητο όταν κροσάρουμε μεγάλες αποστάσεις, όπου είναι αδύνατη η διόπτευση)
2. Συσκευή με ίντερνετ

Το 2. μπορεί να ακούγεται υπερβολικό, αλλά στο ταξίδι τίποτα δεν είναι υπερβολικό ή άχρηστο εφόσον συμβάλλει στην ασφαλή πλεύση. Και η τελευταία εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την διαθέσιμη πληροφόρηση. Στη συσκευή θα είναι ανοιχτά τα εξής:
1. http://www.marinetraffic.com/ais/
Moυ έχει τύχει να βρίσκομαι πάνω στην πορεία βαποριού -κρουαζιερόπλοιου- και να το έχω αντιληφθεί μόνο και μόνο γιατί έχω τη συνήθεια να ελέγχω συνεχώς το χώρο γύρω μου. Για να αποφύγεις να είσαι σε τέτοια κουραστική εγρήγορση συνεχώς, ανοίγεις το AIS και ξενοιάζεις.

2. http://poseidon.hcmr.gr/onlinedata.php
Εφόσον βρισκόμαστε σε μία από τις παραπάνω περιοχές, και εφόσον είμαστε nerds με τα δεδομένα κυματισμού. Αυτό δεν το θεωρώ απαραίτητο, γιατί προϋποτίθεται ότι ξέρουμε πάνω-κάτω τι θα συναντήσουμε και όταν το συναντήσουμε δεν υπάρχει λόγος να το δούμε και στην οθόνη. Καθαρά για ψυχαγωγικούς, γνωσιακούς λόγους λοιπόν.

3. www.porn-redtube-tsonta.com
Όταν όλα τα παραπάνω έχουν αστοχήσει, βάζουμε μια καλή τσόντα και απολαμβάνουμε τις τελευταίες μας στιγμές στο μάταιο τούτο κόσμο. ;D
[Image: paimei.jpg]

What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.
Reply


Messages In This Thread
Nαυσιπλοϊκά - by Pai Mei - 02-02-2012, 09:19 AM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by stevv - 02-02-2012, 11:10 AM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by Random - 02-02-2012, 08:02 PM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by Pai Mei - 02-08-2012, 09:36 PM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by GL - 07-29-2012, 07:24 AM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by dimitri5 - 08-21-2012, 10:21 AM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by Pai Mei - 07-19-2013, 09:33 AM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by StarSailor - 07-20-2013, 10:03 PM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by Random - 07-21-2013, 08:43 PM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by Random - 07-21-2013, 08:59 PM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by Pai Mei - 07-21-2013, 10:53 PM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by StarSailor - 07-22-2013, 07:37 AM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by Pai Mei - 07-22-2013, 08:21 AM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by Random - 07-22-2013, 04:31 PM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by vangelis - 08-06-2013, 07:53 PM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by aegeanpaddlers - 08-31-2013, 07:52 PM
Απ: Nαυσιπλοϊκά - by vangelis - 09-03-2013, 05:31 PM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)