04-29-2012, 06:31 AM
Η πρόοδος της συζήτησης με οδηγεί να σκεφτώ ότι ίσως ο διαχωρισμός σε σιτ ον και σιτ ιν δεν είναι ο απολύτως κατάλληλος για να αποδοθούν τα χαρακτηριστικά και οι διαφορές που προσπαθούμε να περιγράψουμε και πιο ενδεδειγμένο θα ήταν να τον αντικαθιστούσαμε με τους όρους «σκάφη αναψυχής» και «καθαρόαιμα θαλάσσια καγιάκ» ή «σκάφη περιήγησης» που ισχύουν και διεθνώς, ανεξάρτητα αν κάθεσαι πάνω ή μέσα.
Η διαχωριστική γραμμή θα είναι έτσι πιο σαφής και πιο ουσιώδης. Στην πρώτη κατηγορία τοποθετούνται όλα τα σκάφη με άφθονη εγγενή ευστάθεια, στα οποία ο αναβάτης δεν έχει αδιάκοπη έγνοια της ισορροπίας και το κουπί χρησιμεύει μόνο για την προώθηση και τη στροφή, ενώ στη δεύτερη εκείνα με την σκόπιμα ελαχιστοποιημένη ενδογενή ευστάθεια, που ο καγιάκερ καλείται να ισορροπεί και να κατευθύνει πρωτίστως με τις κινήσεις του σώματος, ενώ το κουπί χρησιμοποιείται και για τη στήριξη.
Η αναλογία -που δείχνει τους διευρυμένους ορίζοντες που διανοίγουν τα δεύτερα- είναι εκείνη του τρίκυκλου και του δίκυκλου ποδήλατου.
Στο τρίκυκλο ο ποδηλάτης ασχολείται μόνο με το πεταλάρισμα και το τιμόνι χρησιμεύει μόνο για τη στροφή, ενώ στο δίκυκλο σώμα και τιμόνι επιφορτίζονται την ισορροπία, αλλά πηγαίνεις μακρύτερα...
Η διαχωριστική γραμμή θα είναι έτσι πιο σαφής και πιο ουσιώδης. Στην πρώτη κατηγορία τοποθετούνται όλα τα σκάφη με άφθονη εγγενή ευστάθεια, στα οποία ο αναβάτης δεν έχει αδιάκοπη έγνοια της ισορροπίας και το κουπί χρησιμεύει μόνο για την προώθηση και τη στροφή, ενώ στη δεύτερη εκείνα με την σκόπιμα ελαχιστοποιημένη ενδογενή ευστάθεια, που ο καγιάκερ καλείται να ισορροπεί και να κατευθύνει πρωτίστως με τις κινήσεις του σώματος, ενώ το κουπί χρησιμοποιείται και για τη στήριξη.
Η αναλογία -που δείχνει τους διευρυμένους ορίζοντες που διανοίγουν τα δεύτερα- είναι εκείνη του τρίκυκλου και του δίκυκλου ποδήλατου.
Στο τρίκυκλο ο ποδηλάτης ασχολείται μόνο με το πεταλάρισμα και το τιμόνι χρησιμεύει μόνο για τη στροφή, ενώ στο δίκυκλο σώμα και τιμόνι επιφορτίζονται την ισορροπία, αλλά πηγαίνεις μακρύτερα...