07-19-2012, 06:57 AM
Τα μοντέλα χωρίς πτερύγιο (και χωρίς πηδάλιο φυσικά) έχουν σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες. Η πρύμνη είναι πιο καρινάτη, μαχαιρωτή, από την πλώρη και παίζει και τον ρόλο πτερύγιου. Με άλλη διατύπωση, η πρύμνη έχει λιγότερο ρόκερ.
'Ετσι, ενώ κατά μία έννοια τα σκάφη αυτά στερούνται πτερύγιου, κατά μία άλλη έννοια έχουν μόνιμα ανεπτυγμένο πτερύγιο.
Το μειονέκτημα είναι η δυσκολία να το στρέψεις προσήνεμα σε δυνατούς αέρηδες, στις συνθήκες δηλαδή που φυσιολογικά θα σήκωνες το πτυσσόμενο πτερύγιο για να αυξήσεις την ευελιξία.
To c trek, πάντως, δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία, είναι σχέδιο που απαιτεί πηδάλιο.
'Ετσι, ενώ κατά μία έννοια τα σκάφη αυτά στερούνται πτερύγιου, κατά μία άλλη έννοια έχουν μόνιμα ανεπτυγμένο πτερύγιο.
Το μειονέκτημα είναι η δυσκολία να το στρέψεις προσήνεμα σε δυνατούς αέρηδες, στις συνθήκες δηλαδή που φυσιολογικά θα σήκωνες το πτυσσόμενο πτερύγιο για να αυξήσεις την ευελιξία.
To c trek, πάντως, δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία, είναι σχέδιο που απαιτεί πηδάλιο.