Αποστολέας Θέμα: Επιλογή sit in kayak  (Αναγνώστηκε 457 φορές)

Nikolas

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 6
  • Age: 37
  • Τόπος: Thessaloniki
  • Μοντέλο καγιάκ: wilderness tarpon 120, tahe marine wind solo
Επιλογή sit in kayak
« στις: 11 11, 2012, 01:01:19 πμ »
Καλησπέρα σας,

ύστερα από τρία σχεδόν χρόνια μ'ένα sit on top αποφάσισα ν' ανοίξω τους ορίζοντές μου και να πάρω ένα sit in.
Μετά από έρευνα αγοράς διαπίστωσα ότι τα παρακάτω τρία της συγκεκριμένης κατηγορίας  προωθούνται στην αγορά:

-Wilderness Tempest 170
-Perception Essence 17
-Prijon Kodiak

Έχω διαβάσει προηγούμενη ανάρτηση που αφορούσε επιλογή μεταξύ Essence 17 και Kodiak.
Πιο πολύ τείνω προς Tempest ή Essence.Έχει κάποιος προσωπική πείρα και απ'τα δύο ώστε να κάνουμε σύγκριση;
Επίσης έχει κάποιος υπόψιν του κάποιο άλλο kayak με παρόμοιο ή χαμηλότερο κόστος να μου προτείνει;

Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων για την όποια πληροφορία πιστεύετε ότι μπορεί να μου φανεί χρήσιμη.
 

stelios

  • Sys Admin
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 773
  • Age: 40
  • Τόπος: Heraklion, Crete
    • Sea kayaking in Greece
  • Μοντέλο καγιάκ: Valley Gemini,Nordkapp,Etain,NDK Explorer, Romany surf,P&H Scorpio,North Shore Atlantic & Aspect,Capella,Jura MV
Απ: Επιλογή sit in kayak
« Απάντηση #1 στις: 11 11, 2012, 05:34:16 μμ »
Γειά σου Νικόλα,

Πες μας τι διαστάσεις έχεις (βάρος, ύψος, μέγεθος παπουτσιού) καθώς και για τη χρήση το θέλεις.
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com

Random

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Τόπος: Αθηνα
  • Μοντέλο καγιάκ: Tahe Wind 585
Απ: Επιλογή sit in kayak
« Απάντηση #2 στις: 11 11, 2012, 06:34:26 μμ »
Τι εννοεις με τον ορο προωθουνται στην αγορα?

Αν εχεις καταληξει σε ενα απο αυτα τα τρια ΟΚ, αλλα υπαρχουν κ πολλα αλλα σκαφη να επιλεξεις. Απλα ειναι καλυτερο να μας απαντησεις πρωτα σε αυτα που ρωτησε ο Στελιος ;)

Leave it to Random to needlessly complicated things

aegeanpaddlers

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 246
  • Age: 53
  • Τόπος: Αθήνα
    • aegean-paddlers sea kayak club
  • Μοντέλο καγιάκ: NDK Romany surf, Reval 555, Reval mini, Wind solo, Point 65N XP18, Rockpool alaw, taran 16 vac2, NDK explorer
Απ: Επιλογή sit in kayak
« Απάντηση #3 στις: 12 11, 2012, 08:09:06 μμ »
Καλησπέρα σας,

ύστερα από τρία σχεδόν χρόνια μ'ένα sit on top αποφάσισα ν' ανοίξω τους ορίζοντές μου και να πάρω ένα sit in.
Μετά από έρευνα αγοράς διαπίστωσα ότι τα παρακάτω τρία της συγκεκριμένης κατηγορίας  προωθούνται στην αγορά:

-Wilderness Tempest 170
-Perception Essence 17
-Prijon Kodiak

Έχω διαβάσει προηγούμενη ανάρτηση που αφορούσε επιλογή μεταξύ Essence 17 και Kodiak.
Πιο πολύ τείνω προς Tempest ή Essence.Έχει κάποιος προσωπική πείρα και απ'τα δύο ώστε να κάνουμε σύγκριση;
Επίσης έχει κάποιος υπόψιν του κάποιο άλλο kayak με παρόμοιο ή χαμηλότερο κόστος να μου προτείνει;

Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων για την όποια πληροφορία πιστεύετε ότι μπορεί να μου φανεί χρήσιμη.
 
Εγώπροσωπικά θα επέλεγα το Tempest.
Είναι σαφως το πιο "σπόρ" από τα τρία σε σχεδίαση και διαστάσεις
χωρίς να υστερεί καθόλου σε ποιότητα κατασκευής.

Nikolas

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 6
  • Age: 37
  • Τόπος: Thessaloniki
  • Μοντέλο καγιάκ: wilderness tarpon 120, tahe marine wind solo
Απ: Επιλογή sit in kayak
« Απάντηση #4 στις: 13 11, 2012, 01:34:25 πμ »
Η χρήση του kayak θα είναι το πολύ διήμερες μοναχικές εξορμήσεις λογώ υποχρεώσεων και κοιτάω στη συγκεκριμένη κατηγορία γιατί οι διαφορές κοστούς με λίγο μικρότερα sit in kayaks  είναι μίκρες και το μόνο πού δεν θέλω πάλι είναι να μετανιώνω σε σύντομο διάστημα για την αγόρα και να χρειαστεί να ξοδεύομαι πάλι!
Τα συγκεκριμένα kayak είναι αύτα που μου προτείναν και ήταν διαθέσιμα προς δοκίμη (μιλάμε πάντα για το χάμηλο bugdet στην συγκεκριμένη κατηγορία), και εγώ ήλπιζα να είχα περισσότερες επιλογές αλλά μου εξηγησαν πως στη συγκεκριμένη εποχή δεν έχουν έρθει ακόμα οι καινούργιες παραγγελίες. Παρόλα αυτά το Tempest & το Essence πραγματικά δείχνουν να είναι sea kayaks με πολλές συγκινήσεις :D :D :D :D!!!!!!!!!!! Με το Tempest να είναι λίγο ελαφρύτερο σημαντικό για μένα λόγω αρκετής
μετακίνησης έξω άπο το νερό.

Διαστασεις: Ύψος:1,81 / Bάρος:83 / Mέγεθος παπουτσιού:45μισό

Ευχαριστώ  :) :) :) :)


stelios

  • Sys Admin
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 773
  • Age: 40
  • Τόπος: Heraklion, Crete
    • Sea kayaking in Greece
  • Μοντέλο καγιάκ: Valley Gemini,Nordkapp,Etain,NDK Explorer, Romany surf,P&H Scorpio,North Shore Atlantic & Aspect,Capella,Jura MV
Απ: Επιλογή sit in kayak
« Απάντηση #5 στις: 13 11, 2012, 07:56:40 πμ »
Το Wilderness Tempest 170 είναι φανταστικό καγιάκ. Είχα την τύχη να το κωπηλατήσω για 1 ημέρα (7 ώρες περίπου) στην Σκωτία πρόσφατα. Είναι φοβερά άνετο & γρήγορο. Πιο "απαιτητικό" από το Essence όσον αφορά τον κωπηλάτη. Επειδή τυγχάνει να έχω και το Essence θεωρώ ότι το Wilderness Tempest 170 είναι μακράν πιο διασκεδαστικό & γρήγορο.

Πάρε το και δεν θα το μετανιώσεις, αν πάλι το μετανιώσεις μπορώ να στο αγοράσω εγώ  μεταχειρισμένο ;D (σοβαρά μιλάω)
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com

Random

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Τόπος: Αθηνα
  • Μοντέλο καγιάκ: Tahe Wind 585
Απ: Επιλογή sit in kayak
« Απάντηση #6 στις: 13 11, 2012, 07:26:46 μμ »
Nicolas καλη επιτυχια στην επιλογη σου απλα υπολογισε οτι το παπουτσι 45μισο ειναι λιγο μεγαλο :D Στο εσσενς θα χωρεσεις σιγουρα γιατι κατ εμε διαθετει ισως ενα απο  τα τελειοτερα και πιο ανετα κοκπιτ σε σιτ ιν. Για το τεμπεστ δν γνωριζω το εσωτερικο υψος κοκπιτ και ειδικα πως ειναι η χωροταξια των κατω ακρων. Σε καθε περιπτωση αν μπορεις δοκιμασε τα και τα δύο. Επισης εκτιμω οτι το εσσενς δν ειναι δα και τοσο βαρυτερο απο το τεμπεστ, χωρις και παλι να γνωριζω τα ακριβα βαρη.  :D

Ενα review για το τεμπεστ 170
http://www.paddling.net/Reviews/showReviews.html?prod=1083
« Τελευταία τροποποίηση: 13 11, 2012, 07:39:41 μμ από Random »

Leave it to Random to needlessly complicated things

giorgos ormanoglou

  • Επισκέπτης
Απ: Επιλογή sit in kayak
« Απάντηση #7 στις: 13 11, 2012, 10:02:07 μμ »
Καλησπέρα Nicolas,  μας έγραψες ότι τα δύο σκάφη ήταν διαθέσιμα προς δοκιμή,  αλλά δεν καταλάβαμε καλά αν πράγματι τελικά τα δοκίμασες  και τι εντυπώσεις άφησαν σε σένα τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο,  στα 4 θεμελιώδη χαρακτηριστικά,  ευστάθεια – ευθυπλοΐα  –  ταχύτητα – ευελιξία.
Αν ήδη τα δοκίμασες και εκείνο που ζητάς από εμάς είναι να τα συγκρίνουμε με άλλα διακινούμενα στην ελληνική αγορά,  που όμως δεν είχες διαθέσιμα για δοκιμή,  να είσαι ήσυχος πως και τα δύο είναι εξαιρετικά αξιόπιστες προτάσεις και αποκλείεται να σε κάνουν να μετανιώσεις.  Ισότιμα μεταξύ τους και απαράμιλλα προς οποιονδήποτε ανταγωνισμό είναι ιδίως στην άνεση και την εργονομία στο πιλοτήριο,  για την οποία και τα δύο είναι ιδιαίτερα φημισμένα.
Προσωπικά θέλω να σταθώ σε μία άλλη αποστροφή από τα λεγόμενά σου: 
« …οι διαφορές κοστούς με λίγο μικρότερα sit in kayaks  είναι μικρές…»
Μην παρασύρεσαι στη λογική,  όσο μεγαλύτερο τόσο καλλίτερο…   Για τα ελληνικά νερά  (βραχείες κυματαγωγές των ελληνικών θαλασσών),  σε συνδυασμό με το σωματότυπό σου και τη χρήση των μονοήμερων ή διήμερων εξορμήσεων,  για την οποία γράφεις πως το προορίζεις,  η κατηγορία των 16 – 16,5  ποδών είναι πιο ενδεδειγμένη. 
Τα 17/άρια υπερέχουν ίσως ελάχιστα στην μέγιστη  (οριακή)  ταχύτητα,  στις συνήθεις όμως ταχύτητες ταξιδιού μειονεκτούν.  Απαιτούν περισσότερη σωματική προσπάθεια  (χαμηλότερη απόδοση),  είναι χαρακτηριστικά πιο δυσκίνητα (μειωμένες επιταχύνσεις),  πολύ λιγότερο ευέλικτα  (έχουν αισθητά μεγαλύτερη ανάγκη πηδάλιου) και,  ακόμα,  πιο προβληματικά έξω από το νερό.
Αν μπορείς δοκίμασε παράληλα και τα μικρότερα μοντέλα των ίδιων εταιρειών και σύγκρινε μόνος σου.
Τέλος,  θα έδινα σημασία στην τελική τιμή,  οι διαφορές που βλέπω στις οικείες ιστοσελίδες των δύο κατασκευαστών δεν δικαιολογούνται από κάποια διαφορά προσόντων ή εξοπλισμού. 

Pai Mei

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 145
  • Age: 38
  • Τόπος: Nότιος Ευβοϊκός
  • Μοντέλο καγιάκ: Perception Essence 17
Απ: Επιλογή sit in kayak
« Απάντηση #8 στις: 13 11, 2012, 11:40:52 μμ »
Μην παρασύρεσαι στη λογική,  όσο μεγαλύτερο τόσο καλλίτερο…   Για τα ελληνικά νερά  (βραχείες κυματαγωγές των ελληνικών θαλασσών),  σε συνδυασμό με το σωματότυπό σου και τη χρήση των μονοήμερων ή διήμερων εξορμήσεων,  για την οποία γράφεις πως το προορίζεις,  η κατηγορία των 16 – 16,5  ποδών είναι πιο ενδεδειγμένη. 
Τα 17/άρια υπερέχουν ίσως ελάχιστα στην μέγιστη  (οριακή)  ταχύτητα,  στις συνήθεις όμως ταχύτητες ταξιδιού μειονεκτούν.  Απαιτούν περισσότερη σωματική προσπάθεια  (χαμηλότερη απόδοση),  είναι χαρακτηριστικά πιο δυσκίνητα (μειωμένες επιταχύνσεις),  πολύ λιγότερο ευέλικτα  (έχουν αισθητά μεγαλύτερη ανάγκη πηδάλιου) και,  ακόμα,  πιο προβληματικά έξω από το νερό.
Αν μπορείς δοκίμασε παράληλα και τα μικρότερα μοντέλα των ίδιων εταιρειών και σύγκρινε μόνος σου.

Αν και κάπου το έχουμε ξανασυζητήσει νομίζω, προσωπικά θεωρώ τα 17 πόδια το κατώτατο όριο για offshore αποστολές στις ελληνικές θάλασσες και ως ιδανικό συμβιβασμό ευελιξίας/ταχύτητας/ευθυβολίας τα 17,5-18. Αναφέρομαι πάντα σε σκάφη expedition και όχι σε fun boat ή σερφάδικα, που οι ανάγκες τους υπαγορεύουν μια μικρότερη ίσαλο.

Η ευελιξία του σκάφους δε, είναι συνάρτηση της ισάλου αλλά και του ρόκερ που σημαίνει ότι ένα μεγαλύτερο σκάφος μπορεί να είναι πιο ευέλικτο από ένα μικρότερο εφόσον διαθέτει μεγαλύτερο ρόκερ. Άρα και η απαίτηση για πηδάλιο είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τον σχεδιασμό της γάστρας πρωτίστως και ειδικότερα με την ναυπηγική έννοια του ρόκερ.

Ως προς την συμπεριφορά στον κυματισμό δε, ένα μεγαλύτερο σκάφος είναι σε θέση αφενός στα όρτσα να γεφυρώνει καλύτερα σε σύγκριση με ένα μικρότερο -σε έναν λογικό κυματισμό- στα δε πρύμα θα μπορεί να αποφύγει ευκολότερα το broaching εφόσον μπορέσει να κρατήσει την πρύμη του στο νερό. Το μόνο στο οποίο θα συμφωνήσω είναι ότι απαιτεί μεγαλύτερη ισχύ για να ξεκινήσει, όμως οι διαφορές σε μέση και μέγιστη ταχύτητα είναι τόσο μεγάλες που δεν σε πειράζει αυτό το μικρό τίμημα.

Αναφορικά με το σωματότυπο τώρα, είναι πρωτίστως θέμα χωρητικότητας του κόκπιτ και δεν συνδέεται πάντα και απόλυτα με το συνολικό μήκος του σκάφους. Π.χ. το Essence 17 είναι σαφέστατα πιο High Volume σε σύγκριση με το Tahe 585, μολονότι κατά 2 πόδια μικρότερο σε μήκος.
« Τελευταία τροποποίηση: 13 11, 2012, 11:43:08 μμ από Pai Mei »


What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.

nikolaus

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 19
  • Σαλούτ μουά λε πλατάν
Απ: Επιλογή sit in kayak
« Απάντηση #9 στις: 14 11, 2012, 07:50:59 πμ »

Πάρε το και δεν θα το μετανιώσεις, αν πάλι το μετανιώσεις μπορώ να στο αγοράσω εγώ  μεταχειρισμένο ;D (σοβαρά μιλάω)

και αμέσως μετά να το πάρω εγώ από τον stelios πιο μεταχειρισμένο  :)    ;)



να μου έρθει και πιο φθηνά 

Σόρρυ για το οφ-τοπικ αλλά βρήκα ευκαιρία για λίγο καλαμπούρι που τόσο πολύ μου λείπει τον τελευταίο καιρό. Να 'σαι καλά Στέλιο μου έφτιαξες τη μέρα
« Τελευταία τροποποίηση: 14 11, 2012, 07:56:05 πμ από nikolaus »

giorgos ormanoglou

  • Επισκέπτης
Απ: Επιλογή sit in kayak
« Απάντηση #10 στις: 14 11, 2012, 10:47:25 μμ »
Αγαπητέ Pai,  με δεδομένη την παραδοχή ότι αναφέρεσαι ειδικότερα σε σκάφη ανοιχτής θάλασσας και εκστρατείας,  με προτεραιότητα στη διάπλευση από σημείο σε σημείο,   την τήρηση σταθερής ταχύτητας χωρίς ευκαιριακές αυξομειώσεις,  την μεταφορά εξοπλισμού για πολυήμερη αυτονομία και την ανάγκη εφαρμογής ενός χρονοδιαγράμματος,   δεν μπόρεσα να βρω ουσιώδεις αντιφάσεις ανάμεσα στις δύο θεωρήσεις. 
Ιδίως αν συμπεριληφθεί  στα υπόψη,  πως οι αντιδιαστολές που επιχείρησα δεν είναι γενικευμένες αλλά εστιάζονται στα δύο συγκεκριμένα μοντέλα που καλοκοιτάζει ο Nicolas σε σύγκριση με τα μικρότερα αδερφάκια τους,  το  tempest 165 και το essence 16.
Ειδικότερα  οι αναφορές στην ευελιξία,  την ανάγκη πηδαλίου και τον σωματότυπο ας ειδωθούν μόνον στα πλαίσια των συγκεκριμένων συσχετίσεων.
Είναι νομίζω σημαντικό να προσέξει εκείνος,  ότι έχουμε συμφωνήσει πως τα μεγαλύτερα μοντέλα θα απαιτούν περισσότερη σωματική προσπάθεια και να κατανοήσει ότι το φαινόμενο θα το συναντά όχι μόνο στην αφετηρία του αλλά και σε κάθε φάση ενδιάμεσης επανεπιτάχυνσης. 
Το μεγαλύτερο μοντέλο θα του αφήνει πιο βαριά αίσθηση,  το μικρότερο θα το νιώθει πιο αεράτο,  θα αρπάζει ευκολότερα. 
Θα το χαίρεται περισσότερο,  όταν σαρώνει ακτογραμμές,  μπαινοβγαίνει σε βραχόκηπους,  χαλαρώνει για να αποτυπώσει παραστάσεις ή χειρίζεται τα αγίνωτα κύματα των κλειστών θαλασσών.
Ποια εκδοχή του θαλασσινού καγιάκ προτιμάει,  μπορεί να διαλέξει μόνον ο ίδιος

Pai Mei

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 145
  • Age: 38
  • Τόπος: Nότιος Ευβοϊκός
  • Μοντέλο καγιάκ: Perception Essence 17
Απ: Επιλογή sit in kayak
« Απάντηση #11 στις: 14 11, 2012, 11:22:05 μμ »
Μεταξύ των υποψηφίων επιλογών τότε, ειδικά εφόσον υπάρχει επιθυμία για μεγαλύτερη ευελιξία και πιο ανάλαφρη αίσθηση, θα μπορούσε κάλλιστα να προστεθεί και το Reval Midi PE, το οποίο με βάση τις τιμές που παίζουν στην αγορά είναι και αισθητά φτηνότερο.

Είναι επιπλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα του πόσο διαφορετικά μπορούν να είναι δυο ή και περισσότερα σκάφη ιδίου μήκους (5.20) μεταξύ τους.



What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.

giorgos ormanoglou

  • Επισκέπτης
Απ: Επιλογή sit in kayak
« Απάντηση #12 στις: 15 11, 2012, 12:05:28 πμ »
Φυσικά και είναι δυνητική επιλογή,  αλλά ήταν ο ίδιος ο Nicolas που δείχνει να την έχει προσπεράσει,  αφού είναι σκάφος που βρίσκεται από καιρό στην ημερήσια διάταξη.
Ϊσως γιατί δεν βρίσκει την ευκαιρία να το δοκιμάσει,  η επιθυμία του  -πάνω απ'  όλα-  να δοκιμάσει πριν αγοράσει,  είναι η πιο συνετή συμπεριφορά. 
 

Pai Mei

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 145
  • Age: 38
  • Τόπος: Nότιος Ευβοϊκός
  • Μοντέλο καγιάκ: Perception Essence 17
Απ: Επιλογή sit in kayak
« Απάντηση #13 στις: 15 11, 2012, 12:46:53 πμ »
Φυσικά και είναι δυνητική επιλογή,  αλλά ήταν ο ίδιος ο Nicolas που δείχνει να την έχει προσπεράσει,  αφού είναι σκάφος που βρίσκεται από καιρό στην ημερήσια διάταξη.
Ϊσως γιατί δεν βρίσκει την ευκαιρία να το δοκιμάσει,  η επιθυμία του  -πάνω απ'  όλα-  να δοκιμάσει πριν αγοράσει,  είναι η πιο συνετή συμπεριφορά. 

Mπορεί να δοκιμάσει το Midi της ομάδας μας, και φυσικά και το Essence 17.

Nikolaus, αν ενδιαφέρεσαι, πολύ ευχαρίστως να κανονίσουμε ένα σάββατο να τα ρίξουμε και τα δύο να τα δεις. Τα σκάφη βρίσκονται στην Ερέτρια.


What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.

nikolaus

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 19
  • Σαλούτ μουά λε πλατάν
Απ: Επιλογή sit in kayak
« Απάντηση #14 στις: 15 11, 2012, 12:52:05 πμ »
Δεν ενδιαφέρομαι εγώ