Αποστολέας Θέμα: Χειροποίητα skin-on frame  (Αναγνώστηκε 776 φορές)

ghostdog

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 122
  • Age: 47
  • Τόπος: Β.Αττική
  • Μοντέλο καγιάκ: Folbot Cooper
Χειροποίητα skin-on frame
« στις: 01 11, 2012, 06:01:58 μμ »
Μέχρι στιγμής έχω φτιαξεί τρία σκάφη με τρία διαφορετικά υφάσματα και επιστρώσεις.
Στο πρώτο χρησιμοποίησα καμβά και βερνίκι δύο συστατικών πολυουρεθάνης εξωτερικής χρήσης από την τοπική αγορά με ικανοποιητικά αποτελέσματα. Μετά από εννιά χρόνια δείχνει να κρατάει ακόμα, όμως δεν έχει βραχεί τα τελευταία πέντε.
Στο δεύτερο επειδεί είναι folding χρησιμοποίησα PVC ύφασμα σαν αυτό που χρησιμοποιούν στις τέντες. Τα διάφορα μέρη του τα κόλησα με μία κόλα της bison που κυκλοφορεί στην τοπική αγορά. Γενικά το ύφασμα αυτό είναι μαλακό και τρυπάει εύκολα από τα πετραδάκια που μπορεί να περάσουν στο εσωτερικό του σκάφους. Επίσης πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μου υπάρχει ο φόβος μήπως ξεκολήσει σε κάποια δύσκολη στιγμή.     
Στο τρίτο σκάφος χρησιμοποίησα nylon το οποίο προμηθεύτικα από την Αμερική και για αδιαβροχοποίηση χρησιμοποίησα Coelan το οποίο το βρίσκει κανείς στην Ελλάδα αλλά είναι πανάκριβο. Γενικά με αυτό το ύφασμα αισθάνομαι μεγαλήτερη ασφάλεια γιατί ενώ μπορεί να τρυπίσει από αιχμηρό αντικείμενο είναι πολύ δύσκολο να σκιστεί. Το μειωνέκτιμα του nylon είναι ότι με την υγρασία χαλαρώνει. Ευτυχώς με τον χρόνο η ένταση του φαινωμένου μειώνεται.
Πάντως αν έφτιαχνα τώρα σκάφος μάλλον θα χρησιμοποιούσα καμβά και για αδιαβροχοποίηση λινέλαιο (όχι βρασμένο) έτσι ώστε να είναι περισότερο φιλικό προς το περιβάλλον.
Γενικά όταν χρησιμοποιούμαι skin-on frame σκάφη πρέπει να ήμαστε προσεκτικοί κατά την είσοδό μας ώστε να μην μπαίνουν πετραδάκια τα οποία σφηνώνουν ανάμεσα στο ύφασμα και τον σκελετό. Επίσης δεν πρέπει να σέρνεται η καρίνα στην παραλία η στον βυθό και τέλος πρέπει να είμαστε σχολαστικοί με το στέγνωμα τους.             

Θα ήθελα να σε ρωτήσω σχετικά με το PVC τι ποιότητα είναι; Υπάρχει το απλό που φτιάχνουν τα φουσκωτά παραλίας και υπάρχει και το ύφασμα νάιλον με επένδυση PVC σαν αυτό που βάζουν στις καρότσες των φορτηγών. Το τελευταίο κυκλοφορεί σε διάφορες ποιότητες με διαφορετικό βάρος και πάχος.

isserfik

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 10
  • Τόπος: Ρόδος
  • Μοντέλο καγιάκ: Χειροποίητο skin-on-frame Γροιλανδικό kayak
Απ: Χειροποίητα skin-on frame
« Απάντηση #1 στις: 01 11, 2012, 07:04:38 μμ »
Μέχρι στιγμής έχω φτιαξεί τρία σκάφη με τρία διαφορετικά υφάσματα και επιστρώσεις.
Στο πρώτο χρησιμοποίησα καμβά και βερνίκι δύο συστατικών πολυουρεθάνης εξωτερικής χρήσης από την τοπική αγορά με ικανοποιητικά αποτελέσματα. Μετά από εννιά χρόνια δείχνει να κρατάει ακόμα, όμως δεν έχει βραχεί τα τελευταία πέντε.
Στο δεύτερο επειδεί είναι folding χρησιμοποίησα PVC ύφασμα σαν αυτό που χρησιμοποιούν στις τέντες. Τα διάφορα μέρη του τα κόλησα με μία κόλα της bison που κυκλοφορεί στην τοπική αγορά. Γενικά το ύφασμα αυτό είναι μαλακό και τρυπάει εύκολα από τα πετραδάκια που μπορεί να περάσουν στο εσωτερικό του σκάφους. Επίσης πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μου υπάρχει ο φόβος μήπως ξεκολήσει σε κάποια δύσκολη στιγμή.     
Στο τρίτο σκάφος χρησιμοποίησα nylon το οποίο προμηθεύτικα από την Αμερική και για αδιαβροχοποίηση χρησιμοποίησα Coelan το οποίο το βρίσκει κανείς στην Ελλάδα αλλά είναι πανάκριβο. Γενικά με αυτό το ύφασμα αισθάνομαι μεγαλήτερη ασφάλεια γιατί ενώ μπορεί να τρυπίσει από αιχμηρό αντικείμενο είναι πολύ δύσκολο να σκιστεί. Το μειωνέκτιμα του nylon είναι ότι με την υγρασία χαλαρώνει. Ευτυχώς με τον χρόνο η ένταση του φαινωμένου μειώνεται.
Πάντως αν έφτιαχνα τώρα σκάφος μάλλον θα χρησιμοποιούσα καμβά και για αδιαβροχοποίηση λινέλαιο (όχι βρασμένο) έτσι ώστε να είναι περισότερο φιλικό προς το περιβάλλον.
Γενικά όταν χρησιμοποιούμαι skin-on frame σκάφη πρέπει να ήμαστε προσεκτικοί κατά την είσοδό μας ώστε να μην μπαίνουν πετραδάκια τα οποία σφηνώνουν ανάμεσα στο ύφασμα και τον σκελετό. Επίσης δεν πρέπει να σέρνεται η καρίνα στην παραλία η στον βυθό και τέλος πρέπει να είμαστε σχολαστικοί με το στέγνωμα τους.             

Θα ήθελα να σε ρωτήσω σχετικά με το PVC τι ποιότητα είναι; Υπάρχει το απλό που φτιάχνουν τα φουσκωτά παραλίας και υπάρχει και το ύφασμα νάιλον με επένδυση PVC σαν αυτό που βάζουν στις καρότσες των φορτηγών. Το τελευταίο κυκλοφορεί σε διάφορες ποιότητες με διαφορετικό βάρος και πάχος.

Χρησιμοποίησα αυτό με το εσωτερικό πλέγμα από ίνες nylon ή polyester ώσο για το πάχος του θα πρέπει να το μετρήσω για να πω με σιγουριά, πάντως πρέπει να είναι γύρω στο 1mm. 

thanassis

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 390
  • Age: 47
  • Μοντέλο καγιάκ: DIY CLC NorthBay, Gumotex Safari, Sunny, Solar2, K1
Απ: Χειροποίητα skin-on frame
« Απάντηση #2 στις: 01 11, 2012, 07:09:20 μμ »
Τί βάρος έχει το σκάφος που κατασκεύασες με το pvc? Σκέφτομαι την κατασκευή ενός, με γάστρα από κοντρα πλακέ και deck pvc, έχοντας κατά νου την εξοικονόμηση βάρους.

isserfik

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 10
  • Τόπος: Ρόδος
  • Μοντέλο καγιάκ: Χειροποίητο skin-on-frame Γροιλανδικό kayak
Απ: Χειροποίητα skin-on frame
« Απάντηση #3 στις: 01 11, 2012, 11:31:03 μμ »
Τί βάρος έχει το σκάφος που κατασκεύασες με το pvc? Σκέφτομαι την κατασκευή ενός, με γάστρα από κοντρα πλακέ και deck pvc, έχοντας κατά νου την εξοικονόμηση βάρους.

Πρέπει να είναι λίγο πάνω από έικοσι κιλά. Ο σκελετός του σκάφους είναι από αλουμίνιο και οι νομείς από HDPE. βγήκε βαρύτερο απ΄ὀτι περίμενα γιατί αναγκάστικα να κολήσω επιπλέον λωρίδες PVC στην καρίνα και τα chines επειδή υπήρχαν φθορές. Επίσης τοποθέτησα ziper's με διπλά καπάκια τα οποία τυλιγονται σαν roll over στο deck εμπρός και πίσω ώστε να μπορεί να βγεί το ύφασμα και ταυτόχρονα να υπάρχει στεγανότητα δεδομένου ότι το σκάφος έχει πολύ χαμηλό προφίλ. 
Πάντως η εμφάνιση ενός καλοφτιαγμένου ξύλινου deck είτε είναι από κόντρα πλακέ είτε από πιχάκια δεν συγκρίνεται με την πλαστικούρα. Επίσης πρέπει να λάβεις υπ΄ὀψιν τις επιπλέον ενισχύσεις στην γάστρα του σκάφους αφού αυτό δεν θα έχει σταθερό deck. Άλλο πρόβλημα είναι η δημιουργία στεγανών σε πλώρη και πρύμνη καθώς και η τοποθέτηση hatches.   
« Τελευταία τροποποίηση: 01 11, 2012, 11:33:12 μμ από isserfik »

thanassis

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 390
  • Age: 47
  • Μοντέλο καγιάκ: DIY CLC NorthBay, Gumotex Safari, Sunny, Solar2, K1
Απ: Χειροποίητα skin-on frame
« Απάντηση #4 στις: 02 11, 2012, 12:10:27 πμ »
Υπέθετα ότι το βάρος θα είναι μικρότερο. Αυτό που κατασκεύασα από κόντρα πλακέ είναι περίπου 22 κιλά με 5,65 μήκος. Στην κατασκευή που σκεφτόμουν τα bulkheads είναι κόντρα πλακέ όπως και η περιοχή γύρω από το cockpit με γέφυρες και ελάχιστα διαμήκη ενισχυτικά. Τα hatches δεν μ΄ενδιαφέρουν. Το θέλω μόνο για προπόνηση και προσδοκούσα με την κατασκευή αυτή να κατεβώ κάτω από τα 18 κιλά, ποσό το οποίο, υποθέτω, μπορώ να επιτύχω και με κόντρα πλακέ΄χωρίς όμως fiberglass. Πολύτιμη η ανταλλαγή απόψεων...

ghostdog

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 122
  • Age: 47
  • Τόπος: Β.Αττική
  • Μοντέλο καγιάκ: Folbot Cooper
Απ: Χειροποίητα skin-on frame
« Απάντηση #5 στις: 02 11, 2012, 12:40:11 πμ »
thanassis:
Από την μέχρι τώρα έρευνα στα skin-on-frame νομίζω πως δύσκολα θα πέσεις κάτω από τα 20 κιλά για σκάφος 5+ μέτρων.
Ίσως με αλουμινένιο σκελετό και ελαφρύ (βλέπε ακριβό) nylon skin.

Το δικό μου είναι πτυσόμενο του εμπορίου με μήκος 5μ, αλουμινένιο σκελετό, γάστρα από hypalon και deck από nylon και είναι στα 20 κιλά μαζί με τo κάθισμα.

Το PVC δεν θεωρείται ελαφρύ υλικό. Είναι όμως φτηνό και εύκολο να το βρείς.

isserfik:
Η κατασκευή που περιγράφεις μου θυμίζει τη μέθοδο του Tom Yost ή κάνω λάθος;

thanassis

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 390
  • Age: 47
  • Μοντέλο καγιάκ: DIY CLC NorthBay, Gumotex Safari, Sunny, Solar2, K1
Απ: Χειροποίητα skin-on frame
« Απάντηση #6 στις: 02 11, 2012, 08:29:04 πμ »
....τον οποίο είχα μελετήσει πρίν καιρό, δελεαζόμενος από το skin/φουσκωτό, ορμώμενος και πάλι από το χαμηλό βάρος που ανακοίνωνε (11 κιλά). Δέν έχω βρεί σχέδιό του όμως, με σκληρή γάστρα. Όπως και νά ΄χει πάντως, με δεδομένο σύμφωνα με την άποψη σου, ότι δύσκολα θα κατεβώ από τα 20 κιλά, θα προτιμήσω τη γνωστή μέθοδο με το κόντρα πλακέ όπου έχω αποκτήσει και εμπειρία.

isserfik

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 10
  • Τόπος: Ρόδος
  • Μοντέλο καγιάκ: Χειροποίητο skin-on-frame Γροιλανδικό kayak
Απ: Χειροποίητα skin-on frame
« Απάντηση #7 στις: 02 11, 2012, 09:43:41 πμ »
thanassis:
Από την μέχρι τώρα έρευνα στα skin-on-frame νομίζω πως δύσκολα θα πέσεις κάτω από τα 20 κιλά για σκάφος 5+ μέτρων.
Ίσως με αλουμινένιο σκελετό και ελαφρύ (βλέπε ακριβό) nylon skin.

Το δικό μου είναι πτυσόμενο του εμπορίου με μήκος 5μ, αλουμινένιο σκελετό, γάστρα από hypalon και deck από nylon και είναι στα 20 κιλά μαζί με τo κάθισμα.

Το PVC δεν θεωρείται ελαφρύ υλικό. Είναι όμως φτηνό και εύκολο να το βρείς.

isserfik:
Η κατασκευή που περιγράφεις μου θυμίζει τη μέθοδο του Tom Yost ή κάνω λάθος;

Πράγματι είναι το Sea Ranger του Yost.

nikolaus

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 19
  • Σαλούτ μουά λε πλατάν
Απ: Χειροποίητα skin-on frame
« Απάντηση #8 στις: 02 11, 2012, 11:31:22 πμ »
Μιας και μιλάμε για skin on frame καγιάκ αναφέρω ότι είδα δύο -τρία μια μέρα που ήμουν στο Ξυλόκαστρο
και ήταν πολύ όμορφα σκάφη  ::) :o ::).



thanassis

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 390
  • Age: 47
  • Μοντέλο καγιάκ: DIY CLC NorthBay, Gumotex Safari, Sunny, Solar2, K1
Απ: Χειροποίητα skin-on frame
« Απάντηση #9 στις: 02 11, 2012, 11:51:36 πμ »

isserfik

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 10
  • Τόπος: Ρόδος
  • Μοντέλο καγιάκ: Χειροποίητο skin-on-frame Γροιλανδικό kayak
Απ: Χειροποίητα skin-on frame
« Απάντηση #10 στις: 02 11, 2012, 01:40:12 μμ »
http://www.artvali.gr/


Ο Βασίλης ο Λιάκος είναι ο GURU των παραδοσιακών kayak στην Ελλάδα τόσο στην κατασκευή όσο και στην χρήση τους.
Έχει γράψει και το μοναδικό βιβλίο για kayak στα Ελληνικά απ΄ όσο γνωρίζω.     

ghostdog

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 122
  • Age: 47
  • Τόπος: Β.Αττική
  • Μοντέλο καγιάκ: Folbot Cooper
Απ: Χειροποίητα skin-on frame
« Απάντηση #11 στις: 02 11, 2012, 03:44:19 μμ »
....τον οποίο είχα μελετήσει πρίν καιρό, δελεαζόμενος από το skin/φουσκωτό, ορμώμενος και πάλι από το χαμηλό βάρος που ανακοίνωνε (11 κιλά). Δέν έχω βρεί σχέδιό του όμως, με σκληρή γάστρα. Όπως και νά ΄χει πάντως, με δεδομένο σύμφωνα με την άποψη σου, ότι δύσκολα θα κατεβώ από τα 20 κιλά, θα προτιμήσω τη γνωστή μέθοδο με το κόντρα πλακέ όπου έχω αποκτήσει και εμπειρία.


Το συγκεκριμένο σχέδιο είναι ένα υβρίδιο ανάμεσα σε φουσκωτό και SOF. Δεν έχει πλήρη σκελετό παρά μόνο τα κομάτια που χρειάζονται για να διατηρήσει τα φουσκωτά τμήματα στη θέση τους, και να πετύχει την ακαμψία που δεν έχουν τα καθαρόαιμα φουσκωτά.
Δεν είναι άσχημη ιδέα και σίγουρα θα είναι ελαφρύτερο από ένα τυπικό SOF.

Κάτι παρόμoιο κάνουν και οι Γερμανοί της Nortik στο skubi1 και ανακοινώνουν 9kg βάρος στα 3,20μ μήκος. Δες το στο βίντεο

nortik scubi Faltboot Luftboot Hybride


Έχω ένα φουσκωτό της πλάκας που σκέφτομαι να "αξοιοποιήσω" με αυτό τον τρόπο, παίρνοντας τους πλευρικούς φουσκωτούς κυλίνδρους και βάζοντάς τους σε skin με τον αντίστοιχο σκελετό.

Για τη μέθοδο με το κόντρα πλακέ που λες έχεις κανένα link με οδηγίες ή περιγραφή για να πάρω μια ιδέα;

thanassis

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 390
  • Age: 47
  • Μοντέλο καγιάκ: DIY CLC NorthBay, Gumotex Safari, Sunny, Solar2, K1
Απ: Χειροποίητα skin-on frame
« Απάντηση #12 στις: 02 11, 2012, 06:09:03 μμ »
Profanos parexigithike I anafora mou. H methodos pou anefera einai I gnosti "stitch and glue". O pio efkolos tropos gia kataskevi mikron skafon. Boreis na pareis mia idea ean psaxeis sto internet. Den boro na fantasto omos syndiasmo tous. Isos mono me skeleto.

isserfik

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 10
  • Τόπος: Ρόδος
  • Μοντέλο καγιάκ: Χειροποίητο skin-on-frame Γροιλανδικό kayak
Απ: Χειροποίητα skin-on frame
« Απάντηση #13 στις: 03 11, 2012, 06:00:13 μμ »
Παιδιά ρίξτε μια ματιά εδώ: http://rollordrown.com/ Έχει κάποια ενδιαφέρωντα stich & glue kayaks.

thanassis

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 390
  • Age: 47
  • Μοντέλο καγιάκ: DIY CLC NorthBay, Gumotex Safari, Sunny, Solar2, K1
Απ: Χειροποίητα skin-on frame
« Απάντηση #14 στις: 03 11, 2012, 06:14:43 μμ »
Απ΄ότι διαβάζουμε ωραίο σκάφος και απλό στην κατασκευή. Έχω πινακοποιήσει σε Excel τα offsets σε μετρικό σύστημα. Άν τα χρειασθεί κανείς με ενημερώνει.

Ώς συμβάν και μόνο η αναφορά η οποία μου έκανε εντύπωση: το σχεδιαστή (το σκάφος του)τον δάγκωσε λευκός καρχαρίας όταν κωπηλατούσε και τον...έφτυσε ;D ;D ;D. Αναζήτησε φωτό στο internter με τις τρύπες στο σκάφος.