Αποστολέας Θέμα: Tahe Marine Wind 585 TGCl 2012 model  (Αναγνώστηκε 1185 φορές)

Random

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Τόπος: Αθηνα
  • Μοντέλο καγιάκ: Tahe Wind 585
Tahe Marine Wind 585 TGCl 2012 model
« στις: 29 06, 2012, 07:04:30 μμ »
Πριν περίπου 2 μήνες παρέλαβα το αγαπημένο μου σκάφος το Tahe Marine Wind 585, σε λευκό χρώμα με έξτρα μια πυξίδα Silva 70p compass. Συνοπτικά θα αναφερθώ γενικά ύστερα από την συμβίωση μου μαζί του έχοντας διανύσει γύρω στα 80 μίλια. ΄Ηδη νοιώθω πολύ χαρούμενος με την επιλογή μου.
ΠΛΕΥΣΗ-ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ-ΤΑΧΥΤΗΤΑ
Η πλεύση του σε ήρεμα νερά είναι καταπληκτική και εδώ καταλαβαίνεις πόσο σημαντική είναι η διαφορά των πολυεστερικών σκαφών από τα πλαστικά σκάφη. Με το 585 μπορείς άνετα να διατηρείς μια ταχύτητα γυρω στους 4+ κόμβους ενώ η μέγιστη ταχύτητα του (όχι σε καιρό πρίμα) αγγίζει τους 5.5 περίπου κόμβους! Το συγκλονιστικό είναι ότι το σκάφος αυτό σε βοηθά να κωπηλατείς με άνω του μέσου όρου ταχύτητες και προπάντων χωρίς κόπο. σσ. με 4+ κόμβους κωπηλατώ με χαρακτηριστική ευκολία και σταθερό ρυθμό.
Η γάστρα του είναι ρηχή σε σχήμα V και ενώ το σκάφος είναι σχετικά στενό (πλάτος ολικό 54 εκ. ,πλάτος κόκπιτ 42εκ.) είναι πάρα πολύ σταθερό. Η αρχική του ευστάθεια είναι καταπληκτική ενώ η δυναμική της γάστρας όταν αρχίσεις να κινείσαι είναι εκπληκτική κάνοντας το πολύ σταθερό. Ακόμα κ σε 5 bf που δοκίμασα δεν με τρόμαξε πουθενά.
Στον καιρό κόντρα(όρτσα) σου επιτρέπει να ρυθμίσεις την ταχύτητα σου για να μην χτυπάς στα ανεβοκατεβάσματα αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι το σκάφος πηδά από κύμα σε κύμα χωρίς να κόβει η ταχύτητα του καθόλου. Επίσης λόγω μεγάλου μήκους 5.85 μέτρων το σπρει από τα κύματα είναι πολύ μικρό σε σχέση με άλλα καγιάκ.  Στα πρίμα το έχω δοκιμάσει λίγο και σε ένα γεμάτο 4 αρι το σκάφος ανέπτυσσε μεγάλη ταχύτητα γεγονός που με τρόμαξε λίγο αλλά κ αυτό συνηθίζεται εύκολα υποθέτω.
Να σημειώσω ότι για τα σχεδόν 6 μέτρα μήκος του, το σκάφος στρίβει πανεύκολα χωρίς κόπο και με ελάχιστο edging.
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ-ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ
Το 585 είναι ένα καθαρά expedition σκάφος, με τέσσερα ταμπούκια τα οποία προσφέρουν άφθονο χώρο αποθήκευσης. Διαθέτει καινοτομίες που το κάνουν να ξεχωρίζει όπως κοφτό κοκπιτ με γωνία και όχι οβάλ που επιτρέπει να κωπηλατείς και με πολύ υψηλή γωνία. Διαθέτει κρίκο για ασφάλιση τόσο σε σταθερό σημείο στην ξηρά αλλά και για ασφάλιση εξοπλισμού. Επίσης στον στάνταρ εξοπλισμό thigh braces με επένδυση από μαλακό αφρώδες υλικό το οποίο αφαίρεσα γιατί όταν κωπηλατώ με μακρύ σορτς ή παντελόνι με ενοχλεί. Επίσης το σκάφος διαθέτει skeg με συρματόσχοινο και πηδάλιο της smarttrak το οποίο έχω χρησιμοποιήσει ελάχιστα και καθαρά για ψυχολογικούς λόγους μιας και το tracking είναι άψογο . Τα foot pegs είναι και αυτά της smarttrak τα οποία εγώ βρίσκω άψογα παρότι πολλοί δν τα προτιμούν. Επίσης να σημειώσω ότι το σκάφος είναι απόλυτα στεγανό και κατά την παραλαβή συνοδεύονταν από πιστοποιητικό δοκιμών από την Tahe το οποίο πιστοποιεί το ακριβές του βάρος 24κιλά και το dry certificate για την στεγανότητα του. Επίσης διαθέτει serial code δικό του και συνοδεύεται από πλήρη εγγύηση ενός έτους.
Επίσης όσον αφορά το κοκπιτ του 585 θα πω ότι είναι απλά τέλειο. Άπλετος χώρος για τον κωπηλάτη.  Δεδομένων των διαστάσεων μου βάρος 90 κιλά και ύψος 1.86μ χωράω με υπερβολική άνεση και κωπηλατώ άνετα για πολλές ώρες χωρίς κανένα ίχνος κούρασης. Το δε κάθισμα είναι σταθερού τύπου με καλή στήριξη μέσης και μαξιλαράκι για να μην κουράζεσαι.
ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ
Το 585 είναι ένα σκάφος για να γράφεις αποστάσεις με χαρακτηριστική ευκολία. Είναι ένα σκάφος το οποίο απευθύνεται σε έμπειρους κωπηλάτες(όχι εμένα δλδ προς το παρόν) και μπορεί να χρησιμοποιηθεί άνετα τόσο για προπονήσεις όσο και για μεγάλα ταξίδια. Για εμένα η ποιότητα κατασκευής  του είναι πολύ υψηλή λόγω και της νέας τεχνολογίας της Tahe η οποία χρησιμοποιεί το TGC σαν στάνταρντ σε όλα τα composite σκάφη. Κλείνοντας κ χωρίς να θέλω να είμαι προκατειλημμένος για την επιλογή μου θα αναφέρω ότι το 585 είναι ένα θαλάσσιο καγιάκ το οποίο έχει και αγωνιστικό παρελθόν έχει δηλαδή ένα pedigree στον τομέα αυτό κατακτώντας το παγκόσμιο ρεκόρ κωπηλασίας του περίπλου του Vancouver σε 16 μερες, 12 ώρες και 14 λεπτά, με μέσο όρο κωπηλασίας γύρω στα 70 ναυτικά μίλια την ημέρα από τον Joe O Blenis. Επίσης έχει κερδίσει δύο φορές σε αγώνες καγιάκ στο Helsinki επί συνόλου 85 ν.μιλίων.
Η απόφαση μου για να το επιλέξω ήταν η ταχύτητα, η εμφάνιση και η σχεδίαση του οι πολύ καλές κριτικές και η άνεση για μεγάλα ταξίδια και αποστάσεις. Υπήρξαν πολλοί που με αποθάρρυναν στο να το αποκτήσω για πολλούς λόγους. Ένα όμως είναι σίγουρο, ότι αν είχα πάλι την ευκαιρία να επιλέξω για σκάφος το 585 θα ήταν πάλι η επιλογή μου.
Τέλος οι πολύ μέχρι τώρα θετικές μου εμπειρίες δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν άλλα αξιόλογα σκάφη στον χώρο που μπορούν να προσφέρουν συγκινήσεις στον κωπηλάτη. Η όλη μαγεία πάντως  κατ΄ εμέ είναι το σκάφος να έχει δυνατότητες που να μπορούν να βοηθήσουν στην εξέλιξη του κωπηλάτη ούτως ώστε να μην αναγκάζεται κάθε λίγα χρόνια να προβαίνει στην αγορά νέου καλύτερου και πιο τεχνικού σκάφους. Από την άλλη βέβαια εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και περί ορέξεως…

Leave it to Random to needlessly complicated things

Random

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Τόπος: Αθηνα
  • Μοντέλο καγιάκ: Tahe Wind 585
Απ: Tahe Marine Wind 585 TGCl 2012 model
« Απάντηση #1 στις: 05 07, 2012, 06:56:35 πμ »
Τελευταιος σχολιασμος για το 585 οπου παρουσιαζεται σαν V8 sportswagon των seakayaks :D :D :D

Tahe Wind 585 - If the Taran is the European Sports car, the Wind 585 is the reliable V8 wagon. Solid as a rock with a load, with a terminal hull speed as high as a standard sea kayak shape goes, and nice sea manners. We thought this was primarily a fitness boat, but have since reconsidered it as a reliable & quick expedition boat, an awful lot of nicely constructed kayak for only $2990.


Leave it to Random to needlessly complicated things

Pai Mei

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 145
  • Age: 38
  • Τόπος: Nότιος Ευβοϊκός
  • Μοντέλο καγιάκ: Perception Essence 17
Απ: Tahe Marine Wind 585 TGCl 2012 model
« Απάντηση #2 στις: 05 07, 2012, 08:26:12 πμ »
Moλονότι είναι ακόμα νωρίς για να έχω ολοκληρωμένη εικόνα, να σημειώσω μόνο δύο χαρακτηριστικά που με εντυπωσίασαν στο σκάφος: Πρώτον η εκπληκτική ευελιξία του ειδικά αν αναλογιστεί κανείς το μήκος των 5,85μ -το σκάφος στρίβει απίστευτα γρήγορα με ελάχιστο edging.
Δεύτερον, η πολύ υψηλή μέγιστη ταχύτητά του, πράγμα λίγο πολύ-αναμενόμενο λόγω της ισάλου. Ενδεικτικά, σε μπουνάτσα, είδαμε μέχρι 5,9knt.

Τέλος, να κλείσω λέγοντας ότι εξεπλάγην ευχάριστα με την εργονομία του κόκπιτ, που επιτρέπει αρκετά κάθετη τοποθέτηση κάτω άκρων, σε αντίθεση με το reval midi π.χ. της ίδιας εταιρείας.


What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.

stelios

  • Sys Admin
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 773
  • Age: 40
  • Τόπος: Heraklion, Crete
    • Sea kayaking in Greece
  • Μοντέλο καγιάκ: Valley Gemini,Nordkapp,Etain,NDK Explorer, Romany surf,P&H Scorpio,North Shore Atlantic & Aspect,Capella,Jura MV
Απ: Tahe Marine Wind 585 TGCl 2012 model
« Απάντηση #3 στις: 05 07, 2012, 04:56:55 μμ »
Στην 2η συνάντηση θα δέσουμε τον Random  :o σε καμιά παραλία να το πάρουμε για test ride  :D
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com

Random

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Τόπος: Αθηνα
  • Μοντέλο καγιάκ: Tahe Wind 585
Απ: Tahe Marine Wind 585 TGCl 2012 model
« Απάντηση #4 στις: 06 07, 2012, 04:00:37 μμ »
Στην 2η συνάντηση θα δέσουμε τον Random  :o σε καμιά παραλία να το πάρουμε για test ride  :D


 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Leave it to Random to needlessly complicated things

cycle

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 11
  • Μοντέλο καγιάκ: ocean kayak prowler 15
Απ: Tahe Marine Wind 585 TGCl 2012 model
« Απάντηση #5 στις: 07 07, 2012, 09:15:45 μμ »
Καλησπέρα,
            θα μπορούσες να μου πεις τιμή και από που το αγόρασες;

Random

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Τόπος: Αθηνα
  • Μοντέλο καγιάκ: Tahe Wind 585
Απ: Tahe Marine Wind 585 TGCl 2012 model
« Απάντηση #6 στις: 09 07, 2012, 11:30:41 μμ »
Καλησπέρα,
            θα μπορούσες να μου πεις τιμή και από που το αγόρασες;

Για οποιαδηποτε πληροφορια σε pm, για ευνοητους λογους ;)

Leave it to Random to needlessly complicated things

stelios

  • Sys Admin
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 773
  • Age: 40
  • Τόπος: Heraklion, Crete
    • Sea kayaking in Greece
  • Μοντέλο καγιάκ: Valley Gemini,Nordkapp,Etain,NDK Explorer, Romany surf,P&H Scorpio,North Shore Atlantic & Aspect,Capella,Jura MV
Απ: Tahe Marine Wind 585 TGCl 2012 model
« Απάντηση #7 στις: 17 07, 2012, 04:15:54 μμ »
Να προσθέσω έπειτα από μια σύντομη χρήση του σκάφους 4 παρατηρήσεις. Τα θετικά τα έχουν γράψει τα παιδιά παραπάνω οπότε εγώ θα αναφέρω τα ουδέτερα.

1. Δεν στρίβει λόγω μεγέθους όσο μικρότερα καγιάκ. Έχει αισθητή διαφορά από σκάφη μήκους 5-5.23cm.
2. Δεν χρειάζεται rudder.
3. Χρειάζεται οπωσδήποτε foam στα thigh braces γιατί θα μελανιάσετε από re-entry & roll.
4. Το day hatch ενώ περιμένεις ότι θα ενοχλεί ίσα ίσα το αντίθετο, πολύ χρήσιμο.

Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com

GiorgosK

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 30
  • Μοντέλο καγιάκ: NELO C-TREK
Απ: Tahe Marine Wind 585 TGCl 2012 model
« Απάντηση #8 στις: 18 07, 2012, 05:47:10 μμ »
Random την επόμενη φορά που θα βρεθούμε θέλω να το δοκιμάσω. Είναι ένα σημείο που θέλω να το συγκρίνω με το NELO C-TREK: Η σταθερότητα σε κυματισμό με αέρα πρίμα και πλάγιο.
Ελπίζω να βρω χρόνο να κάτσω να γράψω μια αξιολόγηση και για το δικό μου.

Random

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Τόπος: Αθηνα
  • Μοντέλο καγιάκ: Tahe Wind 585
Απ: Tahe Marine Wind 585 TGCl 2012 model
« Απάντηση #9 στις: 18 07, 2012, 06:12:17 μμ »
Ευχαρίστως Γιώργο, έχει πολυ καλο τρακιγκ αν κ με το σκεγκ είσαι απόλυτα καλυμμενος

Leave it to Random to needlessly complicated things

GiorgosK

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 30
  • Μοντέλο καγιάκ: NELO C-TREK
Απ: Tahe Marine Wind 585 TGCl 2012 model
« Απάντηση #10 στις: 18 07, 2012, 06:23:29 μμ »
Το φαντάζομαι Άγγελε. Λείπει από το δικό μου. Το rudder δεν κάνει καλή δουλειά σε δύσκολες συνθήκες

stelios

  • Sys Admin
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 773
  • Age: 40
  • Τόπος: Heraklion, Crete
    • Sea kayaking in Greece
  • Μοντέλο καγιάκ: Valley Gemini,Nordkapp,Etain,NDK Explorer, Romany surf,P&H Scorpio,North Shore Atlantic & Aspect,Capella,Jura MV
Απ: Tahe Marine Wind 585 TGCl 2012 model
« Απάντηση #11 στις: 19 07, 2012, 07:15:04 πμ »
Το skeg είναι μονόδρομος σε υψηλό κυματισμό μιας και το πηδάλιο μένει στον αέρα ιδικά σε μακρυά σκάφη. Στο Nelo μου έκανε εντύπωση που δεν έχει, δεν έχω ξαναδεί τόσο μεγάλο χωρίς skeg.
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com

giorgos ormanoglou

  • Επισκέπτης
Απ: Tahe Marine Wind 585 TGCl 2012 model
« Απάντηση #12 στις: 19 07, 2012, 09:57:43 πμ »
Τα μοντέλα χωρίς πτερύγιο (και χωρίς πηδάλιο φυσικά) έχουν σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες.  Η πρύμνη είναι πιο καρινάτη,  μαχαιρωτή,  από την πλώρη και παίζει και τον ρόλο πτερύγιου.  Με άλλη διατύπωση,  η πρύμνη  έχει λιγότερο ρόκερ.
'Ετσι,  ενώ κατά μία έννοια τα σκάφη αυτά στερούνται πτερύγιου,  κατά μία άλλη έννοια έχουν μόνιμα ανεπτυγμένο πτερύγιο.
Το μειονέκτημα είναι η δυσκολία να το στρέψεις προσήνεμα σε δυνατούς αέρηδες,  στις συνθήκες δηλαδή που φυσιολογικά θα σήκωνες το πτυσσόμενο πτερύγιο για να αυξήσεις την ευελιξία.
To c trek,  πάντως,  δεν  ανήκει σε αυτή την κατηγορία,  είναι σχέδιο που απαιτεί πηδάλιο.
« Τελευταία τροποποίηση: 19 07, 2012, 11:33:53 πμ από giorgos ormanoglou »

Random

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Τόπος: Αθηνα
  • Μοντέλο καγιάκ: Tahe Wind 585
Απ: Tahe Marine Wind 585 TGCl 2012 model
« Απάντηση #13 στις: 19 07, 2012, 01:49:17 μμ »
Γιώργο συμφωνώ μαζι σου απόλυτα, προσωπικά η χρήση του skeg στο 585 είναι βοηθητική αλλα κ χωρίς αυτο το τρακινγκ του είναι πολυ καλο σε όλους τους καιρούς. Το rudder to χρήσιμοποιησα στην αρχή σε μερικές περιπτώσεις που δν ήξερα καλα το σκάφος κ ψιλοφοβομουν. Όσον αφορά τα λεγόμενα skeg boats ή ruddered boats ή zero boats είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα συζήτησης. Αν θέλετε το μεταφέρουμε σε άλλο thread. Εκτίμηση μου πάντως για το 585 είναι ότι δύσκολα θα μπορεί κάποιο άλλο sea kayak να διατηρεί τόσο μεγάλη υψηλή μέση ταχύτητα σε όλους τους καιρούς -:) Κλείνοντας θέλω βα πω ότι η επιλογή μου για το 585 βασίστηκε σε
1. Racing pedigree αποδεδειγμένα.
2. Υψηλη ταχύτητα
3. Εργονομία και άνετο κοκπιτ
4. Καταπληκτική εμφάνιση (υποκειμενικό αυτο για εμένα)

Leave it to Random to needlessly complicated things

GiorgosK

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 30
  • Μοντέλο καγιάκ: NELO C-TREK
Απ: Tahe Marine Wind 585 TGCl 2012 model
« Απάντηση #14 στις: 19 07, 2012, 05:31:08 μμ »
To c trek,  πάντως,  δεν  ανήκει σε αυτή την κατηγορία,  είναι σχέδιο που απαιτεί πηδάλιο.

Σίγουρα απαιτεί πηδάλιο και μάλιστα μεγάλου μήκους για να μην ξενερίζει σε πρίμα και πλάγιο κυματισμό. Εγώ τουλάχιστο το χρησιμοποιώ μόνο σε τέτοιες περιπτώσεις