Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pax20, CLC
#1

.jpg   1.jpg (Size: 462.76 KB / Downloads: 24)
.jpg   3.jpg (Size: 456.25 KB / Downloads: 21)
.jpg   4.jpg (Size: 438.03 KB / Downloads: 20)
.jpg   5.jpg (Size: 438.03 KB / Downloads: 19)

Μετά από σχεδόν 3 χρόνια ασχολίας εδέησα και τελείωσα το Pax.

Χθες ήταν η πρώτη επαφή με το νερό. Ομολογώ ότι θέλει λίγη δουλίτσα ακόμη για να το φέρω στα μέτρα μου. Το καθισματάκι που έφτιαξα δε με βόλεψε (καθότι το έφτιαξα  από τα γνωστά ρετάλια που βρίσκω στο υπόγειό μου). Η .... φοβερή ανθρακονημάτινη πλατούλα που κατασκεύασα μου πέφτει χαμηλά (...εχμ!...ρετάλια και ανθρακόνημα μας κάνουν έναν "τίμιο" Μέσο Όρο....ε! Tongue ). Πρέπει επίσης, ν΄ αποφασίσω πού θα βάλω τα knee braces και άλλα τέτοια τραγικά.

Στα πρώτα 3km που το δοκίμασα δείχνει να είναι πιο γρήγορο από το North Bay (το προηγούμενό μου), πιο ... ανισόρροπο και φυσικά πιο στριμοκωλο. Το κουπί έρχεται ευκολότερα στην κάθετη θέση και αυθόρμητα φέρνεις τα γόνατα προς το κέντρο του σκάφους. Θα το δούμε αυτό αργότερα με τη σωστή τοποθέτηση των knee braces. Παραδόξως στρίβει σχετικά εύκολα αν το γύρεις. Ευκολότερα απ΄ότι πίστευα και διάβαζα. Στο  ελαφρύ πλάγιο αεράκι που είχε χθες ανοιχτά στη λίμνη έδειξε να χρειάζεται το skeg, όχι όσο το  North Bay. Ήδη έχω κάνει την υποδομή για την τοποθέτηση ruder. Στην επόμενη βόλτα θα το δοκιμάσω κι αυτό. Προέχει πάντως να βολευτώ στο cocpit. Για ρολ κτλ ούτε λόγος. Το νερό είναι κρύο ακόμη και φυσικά δεν μπορώ να "πιαστώ" καλά στο σκαφάκι. Δεν το ζύγισα άλλα είναι αρκετά ελφρύτερο από το προηγουμενο.

 Στα θετικά της πρώτης βόλτας η πλήρης στεγανότητα των hatch.

Παραθέτω τις γνωστές χαμηλής ποιότητας φωτογραφίες (...που δίνουν όμως τροφή στη φαντασία). Cool


Attached Files
.jpg   6.jpg (Size: 456.89 KB / Downloads: 17)
.jpg   7.jpg (Size: 422.52 KB / Downloads: 11)
Reply
#2
Κανονικη προπονηση τη Μ. Παρασκευη. 12km με 3αρακι νοτιοδυτικο. Ειναι οντως πιο γρηγορο απο το παλιο μου, δεν στριβει (δικιο ειχαν τ' αμερικανακια, αλλωστε αυτοι το σχεδιασαν), και δεν ειναι για κυματισμο. Στον πλαγιο η στα 3/4 το skeg ειναι κι εδω απαραιτητο αλλα α επιδραση του ειναι μεγαλη.  Με τον αερα κοντρα κρατουσα πορεια γυρω στσ 8,5χιλ. Στα 3/4 και πριμα ημουν στα 9 - 9+. Δεν μπορω να πω οτι βολευτικα. Θελει κι αλλη δουλεια. Συνεχιζω......
Reply
#3
Επανέρχομαι με το νέο μου σκαφάκι. Χθές ήταν ένα θεϊκό απόγευμα. Το νερό λάδι, ησυχία, διάθεση ανεβασμένη. Τοποθέτησα την τιμονιέρα(rudder για τους Αγγλομαθείς...). 
Καταρχήν να ενημερώσω ότι η τιμονιέρα ώς κατασκευή είναι μια έτοιμη κινέζικη πλαστικούρα. Τρέχει μέχρι τα κινέζικα αντίστοιχης φιλοσοφίας ποδωστήρια με σχοινάκι ψαροντουφεκου, μέσα σε σωληνάκι αέρα (από κατάστημα ανταλλακτικών αυτοκινήτων).  Επίσης να ενημερώσω ότι ποτέ στο παρελθόν δεν είχα χειριστεί καγιάκ με τιμονιέρα. Αντιλαμβάνεστε το ... πολιτισμικό σοκ που υπέστη. 
Κλέβεις εκκλησία λοιπόν, με την τιμονιέρα. Ούτε σπάσιμο μέσης, ούτε γόνατα ούτε χειρισμοί....μόνο ... forward stroke. Ταχύτητες περίπου στο 8,5-9,0 km/h cruising. Εκτιμώ ότι ένας Μ.Ο. κοντά στο 9,0km/h για διαδρομή λχ 10 χιλιομέτρων με σοβαρή προσπάθεια, και ίδιες συνθήκες είναι εφικτός. Υποθέτω ότι στα κατάλληλα χέρια θα πάει γρηγορότερα. 
Είναι όμως δύσκολο σκάφος. Είσαι συνέχεια στη πρίζα. Με την τιμονιέρα στρίβει. Χωρίς αυτήν, δύσκολα. Είναι ασταθές συγκριτικά με το προηγούμενό. Στην πορεία έχεις αυτό που λένε και οι Αμερικανοί "wet ride". Μπαίνει μέσα στο κύμα, δεν το καβαλάει.

Με την ευκαιρία, αν και θα πρεπε ν΄αλλάξω post χθες χρησιμοποίησα επίσης και το νέο μου κουπί. Νέο κατά 50%. Κάτοχος ενός Lendal Kinetic XTi (white whater) από το 2006-7 περίπου και με την ευκαιρία αγοράς καινούργιου κουπιού από φίλο, αποφάσισα να αγοράσω μόνο τις κούπες που κουμπώνουν με τη λαβή. Kinetic 650 SF Polymer με 55 λίρες Αγγλίας η μοναδική επιλογή τη δεδομένη στιγμή. Το αποτέλεσμα: μήκος 214εκ, ικανοποιητικό για το 179 εκατοστά μου, βαρύτερο από το Carlisle(210εκ) και ελάχιστα βαρύτερο απ΄το Aquabound(216 εκ) που έχω. Καλύτερη είσοδος στο νερό από το δεύτερο, χειρότερη από το πρώτο, δεδομένου του μήκους. Περισσότερη δύναμη από το πρώτο, παρόμοια με το δεύτερο, δεδομένης της ίδιας επιφάνειας. Καλύτερη έξοδος και από τα δύο...(???). Γενικά δεν ενθουσιάστηκα. Θα κρατήσω ώς πρώτο το Carlisle και μάλλον θα κουβαλάω ώς δεύτερο το Lendal/Celtic.

Παραθέτω και φωτογραφίες, καλύτερες από το παρελθόν. Άλλαξα κινητο.... Cool


Attached Files
.jpg   IMG_20190519_181936.jpg (Size: 448.16 KB / Downloads: 20)
.jpg   IMG_20190519_190151.jpg (Size: 447.43 KB / Downloads: 15)
.jpg   IMG_20190519_190220.jpg (Size: 416.55 KB / Downloads: 18)
.jpg   IMG_20190519_190239.jpg (Size: 493.73 KB / Downloads: 14)
.jpg   IMG_20190519_190319.jpg (Size: 476.77 KB / Downloads: 16)
Reply
#4
Thumbs Up 
Δεν ξέρω για τις επιδόσεις αλλά απο εμφάνιση σκίζει ..!!
Reply
#5
Big Grin 
(05-24-2019, 05:26 AM)dan Wrote: Δεν ξέρω για τις επιδόσεις αλλά απο εμφάνιση σκίζει ..!!

Big Grin Big Grin Heart Heart    Νννννναί!!!........ναι!!!!........ Big Grin Big Grin  Heart Heart
Reply
#6
καταρχήν συγχαρητήρια . πολύ ωραίο καγιάκ.

Θε ήθελα να μου πεις, αν μπορεις,  την διαδικασία βαφής . Έχω κάτι στα σκαριά  Smile  και έφτασε η ωρα του στοκρίσματος , βαψίματος  και δεν έχω ιδέα τι ειναι το σωστό
Reply
#7
Αγαπητέ paxjohn η διαδικασία βαφής σ΄αυτο το σκάφάκι ήταν ιδιαιτέρως απλή. Το όνομα αυτής: ΜΑΝΟΣ.

Χρυσό παιδί. Βαφέας, δουλεύει ανεξάρτητος και βάφει σε 2 φούρνους στην πόλη μου. 

Ο άνθρωπος το έγλυψε κυριολεκτικά. Μαλώσαμε γιατί ήθελε να το στοκάρει και δεν τον άφησα (για να κρατήσω χαμηλά το βάρος). Μαλώσαμε επίσης όταν αντιλήφθηκε ότι το.... αντικείμενο δεν είναι εκθεσιακό αλλά θα σέρνεται σε άμμο και πέτρες.

Κόστος μαζί με πολυουρεθανικά χρώματα και ναυτιλιακό αστάρι JOTUN 200€-210€. Το αστάρι δεν είναι απαραίτητο. Το έβαλα γιατί τσίμπησα απ΄την ... προωθητική πολιτική του μαγαζιού. Θα μπορούσα να περάσω ένα ακόμα χέρι πολυεστέρα (με πολυεστέρα το έφτιαξα και δεν το ξανακάνω), να το δουλέψω λίγο πιο προσεκτικά με πινέλο με μακρυά τρίχα και να αποφύγω τη χρήση του ασταριού.

Ααααυτά...

Για να περάσουμε όμως στο εντελώς τεχνικό κομμάτι, στόκο (στόκο τον οποίο φτιάχνεις  με πριονίδι/τάλκ/λοιπά πρόσθετα για resin) χρησιμοποιώ μόνο στα σημεία με βαθιές "ουλές" ή ενώματα και όχι πάντα. Πάνω από την ίσαλο λχ δεν χρησιμοποιώ γιατί δεν έχει επίδραση στην υδροδυναμική και προσθέτει βάρος. Σαφώς και το αισθητικό αποτέλεσμα είναι .... πλημμελές αλλά το αντέχω. Έχω δοκιμάσει να βάψω με πιστόλι στο χώρο μου. Είναι μεγάλη φασαρία, προϋποθέτει μεγάλη προετοιμασία και τις 2 φορές που το δοκίμασα δεν ήμουν ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα. Μπορώ να πω ότι είχα καλύτερο αποτέλεσμα με το ρολάκι. Βεβαίως και αυτό οφείλεται στη δικιά μου ανικανότητα και όχι στη διαδικασία.  Άλλωστε το αποτέλεσμα της βαφής του Pax είναι η μέγιστη απόδειξη. Εάν όμως θέλεις να ολοκληρώσεις την κατασκευή μόνος ή δεν θέλεις να επωμισθείς  το επιπλέον κόστος της βαφής, εκτιμώ ότι και με το ρολάκι θα είσαι ευχαριστημένος. Να αναφέρω βέβαια ότι δεν γνωρίζω τί γίνεται με βερνίκια. Δεν μ΄ενδιέφεραν και δεν χρησιμοποίησα ποτέ.

Στη διάθεση σου για οποιαδήποτε άλλη απορία.

....και μια που έπιασα την ... πένα ας γράψω και κάτι για τη χρήση:

Δεν κατάφερα ακόμα να το φέρω στα μέτρα μου. Ξεκίνησα να φτιάχνω νέο καθισματάκι. Επίσης εκνευρίστηκα με την τιμονιέρα και την έβγαλα. Το στρίβω παραδοσιακά με κλίση του σώματος. Είναι πιο ευαίσθητο από το NorthBay, θα βουτήξω καμιά 20αρια φορές και θα το συνηθίσω. Δοκίμασα ρολ άλλα δεν έχω βάλει ακόμα knee braces οπότε ήταν ατυχής η δοκιμή. Είναι γρήγορο όμως(για μένα). Με άπνοια κρατούσα ΜΟ 9,2 χιλ/ωρα για 4,5 χιλιόμετρα στη λίμνη μου και ολοκλήρωσα 11,5χιλ με ΜΟ 8,8. Έπεσα όταν έβγαλε γρήγορα πλάγιο κυμματισμό και άνεμο. Στον πλάγιο κυμματισμό δεν είναι η καλύτερη παρέα. 

Ααααυτά...
Reply
#8
Λοιπόν, μετά από 20 μέρες δοκιμών (λέμε τώρα.....3-4 φορές βγήκα...) τη βρήκα την άκρη. Το νέο μου καθησματάκι είναι πολύ καλό, με καλή στήριξη των ποδιών.  Κατέβηκα χαμηλότερα και πήγα περίπου 5-10 εκ πιο μπροστά προς το διαμήκες κέντρο του σκάφους. Άλλαξε εντελώς η κατάσταση. Έπρεπε να το κάνω από την αρχή. Και πάλι δεν χοροπηδάς αλλά είναι πολύ πιο οδηγήσιμο. Τιμονιέρα δεν βάζω. Το στρίβω παραδοσιακά με κλίση του σώματος. Θέλει βέβαια ένα προγραμματισμό για το που και πότε θα στρίψεις, να υποβάλλεις κάνα σχέδιο πορείας και τέτοια.....
Reply


Bookmarks

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)