Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Πρόβλημα δυσκοκοιλης
#1
Καλημέρα σας και καλή χρόνια

Εδώ και 1 μήνα έχω πέσει στο κρεβάτι λόγο δυσκοκοιλης  . Από ότι έδειξε η αξονική και οι εξετάσεις  το πρόβλημα μου περιορίζεται στον τελευταίο δίσκο

Καθημερινά βλέπω μια βελτίωση και σε κάνα 2 εβδομάδες βλέπω (ελπίζω) να είμαι έτοιμος να πάω στην δουλεία

Μίλησα με τον γιατρό και του είπα για το χόμπι μου , αυτός μου απάντησε ότι δεν πειράζει αλλά δεν είναι και ότι καλύτερο το κάθισμα του καγιάκ

Γενικά αυτό που έχω παρατηρήσει στον εαυτό μου και μετά από πολύωρη πλεύση είναι ότι όσο βρίσκομαι μέσα στο καγιάκ δεν έχω κάποιο ουσιώδες πρόβλημα , μόνο κάνα μουδιασμα στα πόδια που λύνεται με την αλλαγή θέσεις η λύγισμα ποδιών κ.τ.λ.

Έχει – (είχε) κάποιος από σας παρόμοιο η παραπλήσιο πρόβλημα με το δικό μου ?

Πραγματικά έχω ψιλοαπελπιστει γιατί άμα μου προκαλεί κάποιο πρόβλημα η ερεθισμό το καγιάκ θα πρέπει να το σταματήσω (δεν μπορώ να διακινδυνεύσω την δουλειά μου για το χόμπι μου) , πανό που προετοιμαζόμουν για μια πολυήμερη εκδρομή το καλοκαίρι
Reply
#2
Καλημέρα, λυπάμαι πολύ για το πρόβλημα που αντιμετωπίζεις. Είναι βέβαι ένα κοινό πρόβλημα που έχουν συνήθως οι πιο μεγαλόσωμοι άνθρωποι όπως και δύο φίλοι που δυστυχώς ακινητοποιούνται στο κρεβάτι για κάποιες μέρες κάθε χρόνο. Η εγχείρηση μου λένε ότι δεν είναι εύκολη επιλογή και την αποφεύγουν. Ο ένας θέλει να δοκιμάσει το καγιάκ αλλά το πρόβλημά του είναι πολύ προχωρημένο ενώ έχει πάρει και αρκετά κιλά και δυστάζω να τον αρχίσω. Ίσως θα ήταν καλύτερα εάν είχε αρχίσει μερικά χρόνια πριν όταν το συζητάγαμε πάλι και το πρόβλημά του δεν είχε προχωρήσει τόσο. Πιστεύει πάντως ότι η ενδυνάμωση των ραχιαίων και των κοιλιακών θα αποφορτίσει την σπονδυλική στήλη και τους μεσοσπονδύλιους δίσκους. Μία κρίση στο νερό όμως θα μπορούσε να αποβεί εξαιρετικά επικίνδυνη.
Δυστυχώς δεν μπορώ να σε βοηθήσω με βεβαιότητα και διστάζω να πω γνώμες, είναι σίγουρα όμως ένα πρόβλημα με το οποίο αργά η γρήγορα θα βρεθούμε σχεδόν όλοι μας αντιμέτωποι οπότε μία ανοικτή συζήτηση πάνω σε αυτό το θέμα θα έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον
Reply
#3
φιλε papaxela
περαστικα και καλη χρονια
δεν είναι σωστο να δινεις ιατρικες συμβουλες από αποσταση και εφόσον δεν εχεις εξετασει καποιον, οποτε ο μονος που είναι πραγματικα σε θεση να σου δωσει οδηγιες  είναι ο γιατρος που σε παρακολουθεί. όμως το θεμα είναι στην ειδικοτητα μου και θα προσπαθήσω να σου πω ότι μπορω.
ένα μεγαλο ποσοτο ασθενων από τα 30 και μετα εχουν μικρες κηλες μεσοσπονδυλιου δισκου οι οποιες είναι συνηθως ασυμπτωματικες. οι ασθενείς αυτοι μπορει να κανουν καγιακ ή οποιο άλλο αθλημα χωρις κανενα ενόχλημα. για καποιο λογο εσυ εκανες μια κριση οσφυαλγιας ή και ισχιαλγια (εάν πονουσε και καποιο ποδι).  απ ότι καταλαβα ηδη βελτιώνεσαι και περπατάς. η κηλη που εχεις θα είναι εκει για την υπολοιπη ζωη σου χωρις να σημαινει τιποτε αυτό σε ότι αφορα τη συχνοτητα των κρισεων. μπορει η επομενη να είναι σε 6 μηνες ή σε εξι χρονια. μπορει να προκληθεί από βαρος αλλα και από απλο φτερνισμα.εφόσον ακολουθήσεις ένα πρόγραμμα φυσιοθεραπειας- κινησιοθεραπείας και ένα διαστημα ενδυναμωσης  μπορεις να μπαινεις σιγα σιγα στο παλαιο σου πρόγραμμα. κανει γιατρος δεν μπορει να σου υπογραψει ότι το καγιακ θα σου κανει ή δε θα σου κανει κακο.  οποιαδήποτε θεση μακροχρονοιας ακινησίας ειτε καρεκλα γραφειου ειτε καγιακ θα μπορουσε να είναι κουραστικη για σενα.η γνωμη μου είναι ότι εξαρτάται από τη χρηση που κανεις ή την καταχρηση.  εχει δικιο ο agean ότι μια κριση στο νερο μπορει να είναι επικίνδυνη, οποτε πρεπει να το εχεις στο πισω μερος του μυαλου σου και να περνεις τα μετρα σου.
θα πρεπει να ξεκινήσεις σταδιακα με μικρες βολτες της 1 ωρας και σιγα σιγα αναλογα με την  κατασταση να επεκταθείς . εγω στη θεση σου δε θα σταματουσα αλλα σε πρωτη φαση θα ξεχνουσα για λιγο τις μεγαλες εξορμήσεις. το μουδασμα που ενιωθες πριν είναι τελειως ασχετο με αυτό.
με κάθε επιφυλαξη λογω απόστασης
φιλικα γιωργος
Reply
#4
Και εγώ θέλω να αποφύγω την εγχείριση , μόνο αν δεν γινόταν αλλιώς θα την έκανα.

Γενικά οι συμβουλές που μου έδωσε ο γιατρός είναι να κάνω μικρές βολτιτσες με τα πόδια να μην ζορίζομαι και αφού γίνω καλά να ασχοληθώ με κάποιο άθλημα όπως π.χ. ποδήλατο , να γυμνάσω ραχιαίους και κοιλιακούς.

Ξεκίνησα και φυσικοθεραπείες σήμερα έκανα την δεύτερη και είδη βλέπω βελτίωση πάντως στην δικια μου περίπτωση εδώ και ένα μεγάλο διάστημα έπαιρνα χάπια και συνεχίζω να παίρνω (έκαναν και αυτά την δουλεία τους) έκανα ενέσεις και το αποτέλεσμα από της 2 φυσικοθεραπείες είναι πολύ μεγάλο και θα το πρότεινα σε κάθε φίλο μου αφού βεβαίως συμβουλευτεί τον γιατρό του

Ευχαριστώ για της απαντήσεις 
Reply
#5
Καταρχήν να ευχυθώ περαστικά. Οι περισσότεροι γιατροί είναι άσχετοι με αθλητισμό μιας και δεν έχουν κάνει ποτέ στη ζωή τους και προτίνουν ασκήσεις που έχουν διαβάσει κάπου χωρίς προσωπική εμπειρία και θα πρέπει να πάρεις γνώμη από πολλούς γιατί όλοι διαφορετικά λένε....

Οι γυναίκα μου πριν 3 χρόνια είχε 3 κοίλες και φαντάσου ότι για 2 μήνες κούτσαινε από τον πόνο. Υπόψιν ότι το βάρος δεν παίζει τόσο ρόλο όσο η δουλειά που κάνουμε και η στάση. Η γυναίκα μου για να καταλάβεις είναι 1.63 και 50-52 κιλά το μέγιστο. Αν κάνεις καθιστική δουλειά κάθε 20 λεπτά απλά να σηκώνεσαι και να ξανακάθεσαι σε λίγα δευτερόλεπτα, βοηθά το μέγιστο.

Ευτυχώς έχουμε μια πολύ καλή φίλη ορθοπεδικό (η οποία κάνει αναρρίχηση, καγιάκ κτλ οπότε ξέρει καλά από σπορ) και σύστησε στη γυναίκα μου να κάνει όσο περισσότερο καγιάκ μπορεί χωρίς όμως να σηκώνει βάρη. Αν γνωρίζεις σωστά το forward stroke (σημαντικό να κάνεις πολύ rotate και όχι να τραβάς γιατί τότε θα επιδεινωθεί το πρόβλημα) τότε μόνο καλό θα σου κάνει. Σε 2 μήνες που άρχισε να κάνει 2-3 φορές την εβδομάδα βουαλά, εξαφανίστηκε ο πόνος ενώ φυσικοθεραπείες κτλ είχαν προσωρινό αποτέλεσμα. Έκτοτε και όποτε μπορεί λόγω μωρού όποτε κάνει καγιάκ νιώθει σαν να έχει κάνει service Smile

Βεβαίως θα πρέπει να περάσει πρώτα ο έντονος πόνος (φλεγμονήWink και κατόπιν να αρχίσεις. Προσοχή περιγράφω την εμπειρία από τη γυναίκα μου, δεν είμαι γιατρός και η περίπτωση σου μπορεί να είναι διαφορετική, απλά το αναφέρω για να μην σε χαλάσει η άποψη ενός γιατρού. Πήγαινε σε όσους περισσότερους μπορείς και να είναι σχετικοί με αθλητισμό.
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#6
Γειά σου και περαστικά.
Πρόβλημα με την μέση έχω και εγώ εδώ και 25 χρόνια , κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου , η οποία τα πρώτα χρόνια επιδεινώθηκε από λάθος στάση στο ποδήλατο και από έλλειψη διατάσεων.  Με πιάνει και με αφήνει  κατά διαστήματα (όπως περιέγραψαν και οι προλαλήσαντες) . Βελτίωση βλέπω όταν κάνω κοιλιακούς – ραχιαίους  και διατάσεις  λαγονοψοίτη . Πρόσφατα βρήκα έναν φυσικοθεραπευτή – αθλίατρο – οστεοπαθολόγο  στον οποίο πάω κάθε φορά που με πιάνει πόνος και μου κάνει χειρισμό έλξης οσφυϊκής μοίρας  (κατά την οποία ακούγεται το γνωστό «κράκ» !)  και παρατήρησα  μεγάλη βελτίωση.  Πρέπει να σου πω όμως ότι όταν κάνω καγιάκ  σχεδόν πάντα η μέση μου με ενοχλεί ελαφρά , κάτι σαν μούδιασμα . Μόλις βγω και τεντωθώ υποχωρεί.. Επίσης μέσα στο καγιάκ χρειάζομαι χώρο για να κάνουν  τα πόδια μεγάλη γωνία (ψηλό ντέκ) και για να μπορώ να τα κουνάω κατά διαστήματα. Αυτό μου συμβαίνει μόνο στο καγιάκ ή όταν κάνω δουλειές σκυμμένος. (γεράματα !)
Γενικά νομίζω ότι πρέπει να ακούμε το  σώμα μας και να ρίχνουμε λίγο το ρυθμό μας μέχρι να επανέλθει.   
Reply
#7
Γρήγορη ανάρρωση και από εμένα papaxelas. Η μέση είναι "κατασκευαστική αστοχία" γενικά για το ανθρώπινο γένος. Είχα ένα καθηγητή στη σχολή ο οποίος μας έλεγε χαρακτηριστικά ότι ο "άνθρωπος σηκώθηκε νωρίς στα δύο πόδια". Εκτιμώ ότι ισχύει.

Θα συμφωνήσω με το Στέλιο σε αρκετά σημεία. Οι συμβουλές από τους γιατρούς είναι ορθές, ισχύουν όμως για τη γενικότητα του πληθυσμού. Ίσως θα ΄πρεπε να απευθυνθείς σε φυσίατρο.

Το σημαντικότερο που θα πρέπει να κρατήσεις είναι η τακτική αλλαγή στάσης έτσι ώστε να αποφορτίζεται ο μεσοσπονδύλιος δίσκος. Αναλόγως της εργασίας σου ή της καθημερινότητάς σου μην κρατάς για πολύ ώρα μια στάση. Καθιστός να σηκώνεσαι, όρθιος να αλλάζεις στάσεις-θέσεις(δυσκολότερο). Εστίασε την προσοχή σου στη θέση της λεκάνης (εμπροσθια/οπίσθια κλίση), δούλεψε το με το φυσικοθεραπευτή σου έτσι ώστε να εντοπίσεις, περίπου, το σημείο που σε ενοχλεί περισσότερο. Με την απόκτηση της δυνατότητας αυτής μπορείς να αποφορτίσεις στοχευμένα πιά το σημείο που σ΄ενοχλεί.

Από προσωπική εμπειρία, το Σεπτέμβριο έκανα μαγνητική μετά από προτροπή της γυναίκας μου (φυσικοθεραπεύτρια γαρ). Εντοπίσθηκαν 4 μικρές κήλες στην οσφυική μοίρα και μία στη θωρακική. Η Ο3 και η Θ12 ήταν ήδη γνωστές από το ' 99 από ατύχημα με τη μηχανή. Από το ΄99 μέχρι και σήμερα έχω περάσει αρκετές κρίσεις, με έντονο μυικό σπασμό τις οποίες τις ξεπερνώ με αποχή από δραστηριότητα, έλεγχο της κίνησης, αλλαγή στάσεων, ασκησούλες και διατάσεις. Δεν εγκατέλειψα ούτε το καγιάκ ούτε τη μοτοσυκλέτα. Αυτό που μ΄ενοχλεί όμως περισσότερο είναι η πολύωρη χρήση του Η/Υ. Λόγω της εργασίας μου είμαι αναγκασμένος να κάθομαι αρκετές ώρες. Οι περισσότερες κρίσεις προήλθαν είτε από λάθος στάση είτε από πολύωρη χρήση.

Στο καγιάκ τώρα, θα πρότεινα να προσπαθήσεις να εντοπίσεις, πειραματιζόμενος με την κλίση της λεκάνης, ένα σημείο που δέν έχεις ενοχλήσεις. Εκμεταλλεύσου ότι η κίνηση της μέσης στο καγιάκ είναι πολυεπίπεδη. Όπως ανέφερε και ο Στέλιος δούλεψε περισσότερο τη στροφική κίνηση  και απέφυγε τις εμπρόσθιες κλίσεις και τα δυνατά τραβήγματα. Έλεγχε συνεχώς τη στάση σου έτσι ώστε η μέση να είναι ευθειασμένη.

Μην πτοείσαι. Καλές βόλτες Smile
Reply
#8
δε θα συμφωνώ με το στελιο ότι πρεπει να πας σε πολλους γιατρους. αρκει να βρεις τον καταληλο που θα σου δωσει οδηγιες. και φυσικα αυτος πρεπει να είναι Ορθοπαιδικος- οχι άλλη ειδικοτητα .
τα πραγματα είναι πολύ ξκάθαρα στη σπονδυλικη στηλη εάν εχεις ασχοληθεί σοβαρα και το πρόγραμμα είναι  εξατομικευμενο αναλογα με τον ασθενη (διαπλαση, επαγγελμα, συνήθειες, ανταποκριση στη θεραπεια). οι ενδείξεις χειρουργιου είναι πολύ συγκεκριμένες και αυστηρες

επισης ο κάθε ασθενης είναι παντα διαφορετικος από τον προηγουμενο. το ότι καποιον τον βοηθησε το καγιακ ή καποιον αλλον το τενις δεν σημαινει κατι για σενα. στην ιατρικη δεν υπαρχει ένα και ένα κανει δυο. ακομα και το κολυμπι που προτείνουμε σε ολους , υπαρχουν ασθενει που μου λενε ότι τους ενοχλησε, αυτό μορει να σημαινει ότι δεν κολυμπάνε σωστα. τα λιγα πραγματα που ξερουμε ότι αποδεδειγμένα ενοχλουν είναι η αξονικη φορτιση (τυπου αρση βαρων), η παρατεταμενη ακινησια (επαγγεματιες οδηγοι), οι δονησεις, το καπνισμα και μερικα ακομη.
όπως σου ειπα μια κηλη δε λεει και τιποτα, ολοι σχεδόν εχουμε
εάν ξεκινήσεις σιγα σιγα και όπως ειπαν οι προηγούμενοι,σωστη τεχνικη, αλλαγες στη θεση που κωπηλατείς, συχνες στασεις και όχι υπερβολες στο χρονο. τοτε λογικα δε θα εχεις πρόβλημα. μπορει όμως να εισαι και ατυχος. 
Reply
#9
Συγνώμη αλλά πως θα βρεις τον κατάλληλο αν δεν πας σε αρκετούς;
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#10
Tο χοντρένεις το παιγνίδι Στέλειο μου.Η πλειοψηφια των γιατρών θεωρούν οτι ο γιατρός που σε παρακολουθει θα πρέπει να είναι ενας ανα ειδικότητα και αυτό,για να εχει μια πλήρη άποψη του προβλήματος στη διάρκεια του χρόνου.Σωστά giorgos?Ερώτηση απλή .Είναι ολοι οι γιατροί πιστοί στον όρκο τους?Το ιδιο έξυπνοι η ξύπνιοι?Το ενα....το άλλο...
    Αθλητής τρίαθλου με το σώμα γυμνασμένο στο έπακρο ,λέει...άάάάά με πονάει η μέση μου...η απάντηση του γιατρου:ξεκουράσου λίγο και συνέχεισε ,τι, έγκυος είσαι?  δυο άμεσα χειρουργήσιμες κήλες και μαχαίρι σε ενα τέλεια γυμνασμένο σώμα!!!!!!!!!!!ΕΙΝΑΙ  ΘΕΜΑ ΤΥΧΗΣ?ΕΙΝΑΙ'' KARMA''? ΕΙΝΑΙ ''ΓΡΑΦΤΟ''? Σιγουρα ο σωστός άνθρωπος στη σωστή θέση και τη κατάληλη στιγμή,κά.κά.κά......καλά ξεμπερδέματα papaxelas και... απάνωτους.

Μήτσος.
Reply


Bookmarks

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)