Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Πως να πάω ευθεία
#1
Γειά σας φίλοι του φόρουμ

Ζητώ τη γνώμη σας σε ένα θέμα που λόγω συνθηκών στην τελευταία μας βόλτα το Σαββατοκύριακο με τον gkok αναδείχθεικε ως μείζον πρόβλημα. Συγκεκριμένα στη βόλτα είχαμε το δικό μου rainbow oasis και ο Γιώργος το νέο του απόκτημα Rainbow laser.Οι συνθήκες στο Σαρωνικό διάβαζοντας την ακτογραμμή δεν είχαν ιδιαίτερο κύμα αλλά πολύ δυνατές κατα βάση πλάγιες σπηλιάδες. Τα σκάφη ήταν αδειανά και ζήσαμε στο πετσί μας το γουέδερ κόκινγκ.
Κατα κύριο λόγο  μας προβλημάτισε το lazer σε σημείο που η ευθεία πορεία ήταν αδύνατη.Δοκιμάσαμε όλα τα τρίκ που έχουμε ήδη διαβάσει στο φόρουμ με κουπιές σάρωσης και γωνιακή πλεύση προς τον αέρα αλλά τελικά η βόλτα για τον Γιώργο έγινε μαρτυρική.
Αποφασίσαμε λοιπόν την τοποθέτηση πηδαλίου και στα δύο εφόσον το σκέτζ απο κατασκευής δεν προβλέπεται.Η γνώμη σας είναι ότι η απόφαση αυτή θα λύσει το πρόβλημα ή μπαίνουμε σε λάθος δρόμο;
Reply
#2
Χωρίς να έχω την εμπειρία από τη δοκιμή και χρήση πολλών διαφορετικών σκαφών, διαθέτοντας όμως ένα σκάφος το οποίο είναι θρύλος στο  γουέδερ κόκινγκ, θα πρότεινα, πρίν τοποθετήσετε πηδάλιο, να επιμείνετε λίγο περισσότερο στην τεχνική. Εάν τοποθετηθεί το ... "βοήθημα" η βελτίωση της τεχνικής θα αργήσει περισσότερο.
Reply
#3
Ορισμένα σκάφη χρειάζονται πηδάλιο επειδή παρουσιάζουν έντονο γουέδερ κόγκινκ
σε σχέση με άλλα όπου μπορείς να το παλέψεις με τεχνική.
Το δικό μου κόντιακ παρουσιάζει γουέδερ κόγκινκ και παρ όλο που διαθέτει πηδάλιο
δεν το χρησιμοποιώ αλλά προσπαθώ να διορθώνω με τεχνική την πορεία.
Αν όμως είμαι κουρασμένος και το πράμα ξεφύγει τότε φυσικά ρίχνω το πηδάλιο αλλά  και πάλι το αφήνω ευθεία σαν σκέγκ  , σπάνια στρίβω με αυτό.
Καταλήγοντας θα έλεγα ότι δεν βλάπτει να υπάρχει το πηδάλιο , επιλογή μας είναι να το χρησιμοποιούμε ή όχι. 
Reply
#4
Το laser έχει έντονο weather cocking ακόμη και με λίγο αέρα (3 μποφόρ). Το είχα δοκιμάσει εκτενώς πριν αποφασίσω τι καγιάκ θα αγοράσω για τη δουλειά μου γιατί έβρισκα φθηνά στην Κρήτη αλλά στην πράξη ήταν απογοητευτικό οπότε και εγκαταλείφθηκε το πλάνο αγοράς.

Η μόνη λύση είναι το πηδάλιο εφόσον φυσικά δεν σας ενδιαφέρει η αγορά άλλου σκάφους. Με το πηδάλιο θα λύσετε εν μέρη το πρόβλημα. Αν έχει αρκετό κύμα και αέρα το πηδάλιο θα είναι εκτός νερού οπότε θα χρειαστεί να διορθώνετε είτε με κουπιά είτε με edging αρκετά για αυτό το λόγο προτιμήστε κάποιο πηδάλιο με μεγάλη λεπίδα.

Πόση ένταση είχαν οι σπηλιάδες και πόση διάρκεια στο περίπου;

Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#5
Κατ΄αρχάς σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
1/Θανάση προφανώς η τοποθέτηση σου είναι η πιο λογική και σωστή εάν μιλάμε για την εξέλιξη μας σαν καγιάκερς.Οι δυνατότητες εξόδου όμως που έχουμε ( μια φορά ανά 15 ημέρες, Βλέπε οικογένεια και δουλειές) σε συνδυασμό με τη φιλοσοφία του λάτρη και όχι του προσηλωμένου στο σπορ μας βάζει στη λογική του να χαρούμε την ευκαιρία με στόχο κάποια μίλια κάθε φορά. Εάν αφιερωθούμε μόνο στην προσπάθεια εκμάθησης επενδύοντας μόνο σε κόπο, φοβάμαι ότι θα καεί η θετική διάθεση μας.
2/Έτσι η άποψη του dan (ας έχω τιμόνι και το παλεύω χωρίς αυτό) πλησιάζει πιο πολύ την κομφορμιστική μας φιλοσοφία και ας γνωρίζουμε ότι η παγίδα της έλλειψης εμπειρίας (να μην το παλέψουμε) είναι σοβαρό μειονέκτημα.
3/Στέλιο τα σκάφη τα αγοράσαμε μεταχειρισμένα απο φίλο που παράτησε το σπόρ με καλό οικονομικό διακανονισμό έτσι δεν ψάξαμε όπως θα έπρεπε και να ομολογήσω ότι δεν γνωρίζαμε ούτε υποψιαζόμασταν τα τόσο σημαντικά στοιχεία όντες νέοι στο χώρο.
Ο σταθερός άνεμος ήταν περίπου 8-9 knots και οι σπηλιάδες περίπου 12-13 knots με διάρκεια γύρω στα δύο λεπτά και εκεί το φαινόμενο ήταν πιο έντονο.
Το κύμα ήταν περίπου στους 30 πόντους γιατί ήμασταν κοντά στην στεριά.
Reply
#6
Βάλτε πηδάλιο παιδιά. Ακόμα και κορυφαία σκάφη χιλιάδων ευρώ χωρίς skeg σου αλλάζουν τα φώτα να τα πας ευθεία με καιρό στην μπάντα. Ένα ακόμα (αδόκιμο) όλπο είναι να αλλάξεις τη λαβή στο κουπί μακραίνοντας την προσήνεμη κουπιά.
Reply
#7
Φίλε Aegeanpadler ήδη έχουμε δρομολογήσει την τοποθέτηση των τιμονιών.
Την τεχνική με την εκτεταμένη προσύνεμη κουπιά μέσα στην άγνοια μας την φανταστήκαμε και την χρησιμοποιήσαμε. Στο Oasis είχε αποτέλεσμα αλλά στο laser απαιτείται αυτό να γίνεται συνεχώς και μόνο απο την ίδια πλευρά χωρίς κουπιά απο την υπήνεμη πλευρά το οποίο προφανώς φαντάζομαι ότι θα οδηγήσει σε κάποια ζημιά του μυικού συστήματος εάν γίνεται πολλή ώρα εκτός αν έχω λάθος αντίληψη.
Αυτό το Σάββατο δοκιμάσαμε στο laser extra βάρος στην πρύμνη προκειμένου να βρίσκει καθαρά νερά χωρίς τυρβώδη ροή το οποίο βελτίωσε την εικόνα αλλά οι συνθήκες ήταν πιο ήπιες οπότε δεν μπορεί να υπάρχει ασφαλές πόρισμα.
Άλλωστε δεν γνωρίζαμε αν ένα φορτωμένο kayak συμπεριφέρεται καλύτερα απο αδειανό.
Ευχαριστώ για την απάντηση.

Reply


Bookmarks

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)