Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Στρατιωτική χρήση καγιάκ
#1
ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΕΙΜΕΝΟ,ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΣΟΠΙΚΟ ΜΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ,ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΙΚΟΝΕΣ,ΒΙΝΤΕΟ ΚΛΠ ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΟ

http://chios-kayak.blogspot.gr/2013/05/b...st_13.html



Στρατιωτική χρήση καγιάκ


Στο άκουσμα καγιάκ στην Ελλάδα,το μυαλό μας πάει σε ποτάμια,παραλίες που κάνουν βόλτες με ενοικιαζόμενα κανό ή κι  ακόμα λιγότερο μερικούς σαν εμάς που γυρνάμε στον παραθαλάσσιο παράδεισο της χώρας μας.



Για στρατιωτική χρήση όμως?
Οι περισσότεροι γελάνε και μόνο στο άκουσμα,είναι όμως για γέλια?

Συνδυάζοντας το μεράκι μου και την μικρή μου πείρα από το θαλάσσιο καγιάκ αλλά και την ενασχόληση σε αμυντικά θέματα έκανα μια μικρή ερασιτεχνική έρευνα για το εάν πραγματικά το θέμα είναι υπαρκτό,εάν υπάρχει ιστορικό με αποστολές με καγιάκ,εάν σήμερα εφαρμόζετε από ξένες ένοπλες δυνάμεις και φυσικά εάν θα μας χρησίμευε στις ανάγκες της χώρας μας μιας και τουλάχιστον σήμερα από όσο γνωρίζω δεν χρησιμοποιεί καγιάκ ο Ελληνικός στρατός.

Ερώτημα πρώτο,ΝΑΙ η χρήση καγιάκ και μάλιστα συγκεκριμένων τύπων είναι υπαρκτό θέμα και το χρησιμοποιούν ξένες χώρες και μάλιστα από ειδικές δυνάμεις.

Υπάρχουν μάλιστα και συγκεκριμένα καγιάκ που χρησιμοποιούνται και συγκεκριμένες τακτικές,είναι κυρίως διπλά και πτυσσόμενα.
Οι λόγοι πολλοί.
Διπλά ώστε οι στρατιώτες των ειδικών δυνάμεων να κινούνται πάντα ανά ζεύγος. κι ενώ κωπηλατεί ο πίσω.
Η τακτική που κυρίως χρησιμοποιείται είναι να  κωπηλατεί ο πίσω και μόνο όταν πλησιάζουν την ακτή ο μπροστινός πέρνει στάση υψηλής ετοιμότητας και μέσα από τα σκοπευτικά του όπλου του σαρώνει την περιοχή αποβάσεως για τυχόν εχθρικές δυνάμεις.
Όταν φτάσουν στην στεριά ο πίσω,βγαίνει από το σκάφος,ενώ ο εμπρός συνεχίζει να σαρώνει από την θέση του την περιοχή ,ο πίσω σε θέση υψηλής ετοιμότητας κινείται στο εμπρός μέρος του καγιάκ και από το ειδικό χερούλι πλέον κινεί το καγιάκ με τα χέρια.
Κινούνται ομαδικά σε ζυγό αριθμό περιπόλου μάχης τεσσάρων σκαφών με δύο μαχητές.

Τα πτυσσόμενα έχουν το τεράστιο πλεονέκτημα ότι μπορούν να μεταφέρουν μεγάλο βάρος και αυτό βοηθάει στη μεταφορά του σακιδίου μακράς διαβίωσης(Μπέργκεν) καθώς και του οπλισμού με τα πυρομαχικά του.

Το πτυσσόμενο χειροποίητου τύπου αποτελείται συνήθως από ξύλο και ύφασμα(δέρμα),υλικά μη ανιχνεύσιμα στα ραντάρ.

Τα πτυσσόμενα έχουν άλλο ένα πλεονέκτημα <<διαλύονται>> έτσι είναι εύκολα στο κρύψιμο,ώστε η αποστολή να πραγματοποιηθεί μακρυά από το σημείο αποβίβασης και μετά να επιστρέψει το περίπολο και να πραγματοποιήσει ασφαλή διαφυγή.

Σαν όλα τα καγιάκ τώρα έχουν την δυνατότητα να κινούνται εντελώς αθόρυβα,δίχως ίχνη(καυσαέρια,απόνερα) με μία σχετικά ικανοποιητική ταχύτητα (άνω των 4 μιλίων) και να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις με σωστά εκπαιδευμένα χέρια.
Όλα τα καγιάκ δεν ανιχνεύονται εύκολα από ραντάρ,πόσο μάλιστα τα πτυσσόμενα με τα υλικά που χρησιμοποιούνται,τις γωνίες τύπου stealth.Διαβάστε μία έρευνα σχετική με το κατά πόσο γίνονται αντιληπτά από ραντάρ τα καγιάκ ακόμα  και όταν προσπαθούν και με βοηθήματα.
fhttp://www.maskgi.org/radar_report.pdf

Τα στρατιωτικά καγιάκ τα χρησιμοποιούν και οι Αμερικάνικες αλλά και οι Αγγλικές Ειδικές δυνάμεις και για χρήση σε θάλασσα αλλά και σε λίμνες,ποτάμια.

Στα παρακάτω  βίντεο φαίνεται τύπος στρατιωτικού καγιάκ και είδη επιχειρήσεων που λαμβάνει,αθόρυβη κίνηση σε ποτάμι,θάλασσα ακόμα και πτώση από ελικόπτερο μεταφοράς.







ΙΣΤΟΡΙΚΑ,ναι έχουν χρησιμοποιηθεί σε πολύ επιτυχημένη επιχείρηση το 1943,οι "ήρωες με τις βαρκούλες" όπως τους ονόμασαν κάνοντας μεγάλη ζημιά στον αντίπαλο στόλο.
Στην παρακάτω διεύθυνση μπορείτε να διαβάσετε τα πάντα γι αυτή την επιχείρηση αλλά και να δείτε σχετικό ντοκιμαντέρ.
http://tolmwnnika.blogspot.gr/2011/09/blog-post_24.html

ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ?
Σε αυτό το ερώτημα σίγουρα δεν είμαι ούτε ειδικός,ούτε αρμόδιος απλά θα προσπαθήσω να κάνω μία ερασιτεχνική εντελώς εκτίμηση.

Χρήση κατ αρχήν μόνο από ειδικές δυνάμεις.

Σε παραλίμνιες και παραποτάμιες περιοχές είναι ιδανικά αλλά δεν έχουμε πολλές τέτοιες περιοχές,αλλά σίγουρα για ειδικές επιχειρήσεις θα είναι τέλεια.

Στην θάλασσα τώρα,το το Αιγαίο είναι μία σχετικά κλειστή θάλασσα χωρίς τεράστια κύματα,με πολύ όμως αέρα που παρουσιάζει το γνωστό φαινόμενο όμως να πέφτει ο αέρας και ο κυματισμός κατά την διάρκεια της νύχτας.Την ώρα που ενδείκνυται για ειδικές επιχειρήσεις.

Θεωρώ ότι στην θαλάσσια περιοχή μας τα καγιάκ θα ήταν χρήσιμο να χρησιμοποιούνταν με σκάφος φορέα(περίπου όπως στην επιχείρηση το 1943 όπου χρησιμοποιήθηκε ψαροκάικο) πολιτικό ή ελικόπτερο ώστε να σπάσει έναν ναυτικό τυχόν αποκλεισμό,να κινηθούν προκαταβολικά στην εχθρική πλευρά ή χωρίς να κινήσουν την προσοχή να ενισχύσουν την άμυνα της περιοχής που θα δεχτεί επίθεση ή να προετοιμάσουν την αποβίβαση μεγαλύτερων δυνάμεων.

Το πλεονέκτημα είναι ότι μπορεί να αφεθούν 10-15 μίλια μακρυά από το απαρατήρητο φορέα και να κινηθούν χωρίς να γίνουν αντιληπτοί.
Έχουν το μειονέκτημα έναντι των μηχανοκίνητων σκαφών(τζετ σκι,φουσκωτά) στην ταχύτητα,απόσταση,καιρικές συνθήκες αλλά σίγουρα κερδίζουν στην "αόρατη" μετακίνηση.
Στην "αόρατη" μετακίνηση υπάρχει η υποβρύχια μετακίνηση,εκεί όμως υπάρχει το μειονέκτημα της αυτονομίας και της απόστασης όσο και να εξελίσσονται τα υποβρύχια τζετ και οι "μπουκάλες" οξυγόνου καθώς και ότι στις αποστολές με καγιάκ δεν χρειάζεται επιπλέον εξοπλισμός εκτός των goretex και γνωστών υλικών.Δεν χρειάζονται άχρηστα στην στεριά υλικά,νεοπρέν,φιάλες κλπ.

Άλλο ένα τεράστιο πλεονέκτημα είναι το κόστος,αν και τα πτυσσόμενα είναι τσιμπημένα(άνω των 2.000-3.000 ευρώ) το κόστος παραμένει ιδιαίτερα χαμηλό.

Εύχομαι να βοήθησα να βγάλετε κι εσείς τα συμπεράσματα σας αλλά κυρίως οι ειδικότεροι από εμένα.
Reply
#2
Πραγματικά είναι κάτι το οποίο δεν είχα σκεφτεί ποτέ! Μπορεί όμως να γίνει πράξη με σωστό σχεδιασμό!
Αγαπημένες σελίδες: | ανακαίνιση |
Reply
#3
Η αμερικάνικη folbot κατασκεύαζε καγιάκ για τον στρατό, νομίζω το ιδιο και η klepper.
Πιστεύω και εγώ πως η χρήση του καγιάκ από το λιμενικό και ειδικά στις ανύπαρκτες προς το παρών παράκτιες περιπολίες
θα έλυνε πολλά από τα προβλήματα που μαστίζουν τις Ελληνικές ακτές και θα έδινε στους λιμενικούς κάτι πιο ουσιαστικό
να απασχολούνται από τα γραφειοκρατικά και την συντήρηση των σκαφών. Άσε δε που θα τους κράταγε σε φόρμα.
Reply
#4
Τα πτυσσόμενα καγιάκ χρησιμοποιούνται ακόμα από τις ειδικές δυναμεις. Μάλιστα αν το ψάξετε λίγο θα δέιτε ότι η δυνατότητα χειρισμού τους περιλαμβάνεται στις εξετάσεις των SAS, των SEALS και άλλων ειδικών δυνάμεων.

Η Klepper εχει κατασκευάσει πολλά τέτοια σκάφη για ειδικές δυνάμεις και συνεχίζει να έχει στρατιωτική σειρά προιόντων αλλά και διαμορφώνει/εξοπλίζει σκάφη κατά παραγγελία.

Ηδη εκτός από τον αθάνατο ξύλινο σκελετό υπάρχουν και σκελετοί από κάρμπον, πού μειώνουν πολύ το βάρος και αντέχουν στην ιδιαίτερη ταλαιπωρία που έχουν τα στρατιωτικά υλικά...

παραθέτω για ευκολία...
Recruits must be Royal Marines Commandos with at least three years service. They will have started off their careers with the 30-week initial stint at the Commando Training Centre or the 15-month Young Officers Course, mostly at the same establishment. Later they may have had further training in signals, heavy weapons, sniping etc. Those wishing to join the SBS must first go through a two-week aptitude test, which consists of the following:

Boating Week.  Candidates must

pass a combat fitness test
pass the SBS swimming test, which demands 600m in 15 minutes , 50m clothed with weapon and belt kit, and 25m underwater.
Complete all canoe trials, including a 5km march with Bergen and canoe and 30km canoe paddle.

Diving Week. Complete a number of dives, generally show confidence and willingness to dive.

Those successful will go on to the joint SAS/SBS selection course

    Brecon Beacons phase (3 weeks)- land navigation marches with Bergen and weapon, culminating in " long drag". The majority who drop out will do so in this phase.
    Pre-jungle training(2 weeks)- working in four-man patrols.
    Jungle Training, Brunei (6 weeks).
    Officer week/signals training (1 week).
    Support Weapons Training (1 week).
    Army Combat Survival Instructor Course (2 weeks)- survival, evasion, resistance, escape; well-known for its harsh Resistance To Interrogation training; the last phase where many will be " binned".

Continuation training takes place mainly at Hereford

    Demolitions (2 weeks)
    Observation Post Training (1 week)
    CQB Course (2 weeks)
    Individual Skills Courses (8 weeks)- during this time men will undergo training as Special Forces medics or signallers, or further demolitions training. Officers attend language training and a Special Forces commander's course.
    Static Line Parachute Course (3 weeks)- for those who are not qualified paratroopers.

SBS students go on to their own 8-week boating and diving course, including underwater navigation and demolition, negotiating surf zones and navigating a 55km course in the Klepper canoe, and infiltration via submarine. Following this Marines are rated as Swimmer Canoeist Class 3, and entitled to wear the badge of this specialist qualification on the left cuff of their blue and green dress uniforms, " SC" over a wreath.

Newly-qualified swimmer-canoeists will then join an operational troop, but of course training never ceases. They may go through further training in combat medicine, communications, counter-terrorist operations, foreign languages, SDV " driving" and many other skills. Exercises are conducted with friendly nations' units, the closest relations being with the SEALs and Dutch SBS.

Two-man kayak-type canoes are used by the SBS due to their stealth capability, portability and reliability. The latest model known to be in service is the Klepper Aeres Mark 13. Other craft are the Gemini inflatable and Avon Searider rigid-inflatable boats; these are always used with twin engines in case of failure on operations. The SBS started experiments with two-man Swimmer Delivery Vehicles in the late 1960s.Descendants of these prototypes are in service today, along with American-built four/six-man types. The Draeger LAR-V closed- circuit system is the most commonly used scuba gear today. On operations this will be worn with a dry-suit over the combat uniform. Communications are of course of paramount importance to men on long-range patrols, and the PRC-319 and PRC-320 radios are known to be in service.

Reply
#5
Καγιάκ για στρατιωτικούς σκοπούς χρησιμοποιούν κι άλλες χώρες εκτός των ΗΠΑ και Αγγλία (π.χ. Μονάδα αναγνώρισης Ισπανών πεζοναυτών UAE), μεταξύ των οποίων και οι δικοί μας βατραχάνθρωποι του ναυτικού (ΟΥΚ). Διαθέτουν τουλάχιστον 1 klepper.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)