Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RTM Disco+
#11
Αγαπητοί φίλοι ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σας. Απ' όλα τα σχόλια έως τώρα καταλαβαίνω τα εξής:

-το σκάφος πράγματι είναι όμορφο και για να πω την αλήθεια ήταν το πρώτο πράγμα που μου τράβηξε την προσοχή (τι να κάνουμε, όντως είναι σαν τις γυναίκες... πρώτα σε κερδίζει η εμφάνιση και μετά σε κερδίζει και το μυαλό).  Wink Χαίρομαι που το βρίσκουν όμορφο και έμπειροι συνάδελφοι και αυτό σημαίνει ότι είμαι σε καλό δρόμο. 8)

-το θέμα της σταθερότητας είναι όντως αυτό που με απασχολεί, καθώς δεν έχω εμπειρία από άλλα σκάφη (το σκάφος του φίλου που έκανα φέτος το καλοκαίρι ήταν ένα sit on top με μήκος γύρω στα 3 μέτρα και υπολογίζω ότι μετά βίας θα είχε ωφέλιμο φορτίο τα 100kg, οπότε οριακά με σήκωνε). Η αλήθεια είναι ότι στην αρχή αναποδογύρισα 1-2 φορές μέχρι να συνηθίσω στο να το ισορροπώ, αλλά και πάλι όταν είχε τον παραμικρό κυματισμό δεν μπορούσα να κωπηλατώ χωρίς να νιώθω ότι κινούμαι σε τεντωμένο σκοινί. Και φυσικά δεν πήγαινε ευθεία με τίποτα... Ωστόσο αρκούσαν όλα αυτά για να κάνω πολλά χιλιόμετρα και να αγαπήσω αμέσως το σπορ. 8)

Αντιλαμβάνομαι ότι τα sit in είναι πιο σταθερά (αφού έχουν το κέντρο βάρους χαμηλότερα, σωστάWink, αλλά για εμένα που είμαι αρχάριος αλλά και με...φιλοδοξίες για πιο τολμηρές στη συνέχεια διαδρομές θεωρώ ότι είναι πρόωρη μία τέτοια επιλογή, διότι ελλοχεύει κινδύνους που μόνο θεωρητικά μπορώ να αντιληφθώ. Έχω δίκιο ή μήπως υπερβάλλω; ???

Απλά, για να μπορώ σιγά-σιγά να μπαίνω στο νόημα, τελικά τα sit in είναι ανώτερα σε επιδόσεις και σταθερότητα από τα sit on (π.χ. σαν να συγκρίνουμε αυτοκίνητο πόλης με σπορ αμάξι) ή απλά κάθε κατηγορία αντιπροσωπεύει διαφορετική κουλτούρα με τα υπέρ και τα κατά της (σαν να συγκρίνουμε π.χ. τούρμπο με ατμοσφαιρικό κινητήρα παρόμοιας απόδοσης);

(09-04-2012, 08:36 AM)nikolaus link Wrote: Sit in και ψάρεμα είναι έννοιες που δεν συμβαδίζουν εύκολα (ξέχνα το , δε βολεύει)

Από μια δική μου εκτενή αναζήτηση παλιότερα στα διάφορα διαδικτυακά φόρα σχετικά με ψάρεμα με καγιάκ ,οι περισσότεροι χρησιμοποιούσαν μοντέλα της Ocean-Kayak (κυρίως τα Prowler 13 -15) ή τα Hobie (μοναδικό μειονέκτημα το υψηλό κόστος), κάτι λέει αυτό....

Ως κάτοχος σκάφους 4,5 μέτρων σου προτείνω να πάρεις κάτι τουλάχιστον 4μ (κάτω όριο κατ'εμέ) ή και μεγαλύτερο αν η αποθήκευσή του δεν αποτελεί πρόβλημα για σένα,για να ευχαριστηθείς βόλτες και ψαρέματα

Τα μικρότερα (3-3,5μ) είναι απλώς ....οδοντόκρεμες,μοναδικό τους πλεονέκτημα είναι ότι τα φορτώνεις ευκολότερα στη σχάρα του αυτοκινήτου.Σε τελική ανάλυση το καγιάκ το παίρνεις για τη θάλασσα και όχι για την εθνική οδό.

Και μην νομίζεις ότι εχουν και μεγάλες διαφορές στη τιμή τα μικρά από τα μεγαλύτερα (μιλάω για σκάφη με τα ίδια επίπεδα εξοπλισμού)

Επίσης μην κάνεις το λάθος να υποθέσεις ότι καγιάκ το ένα καγιάκ και το άλλο , οι διαφορές φαίνονται στη θάλασσα και είναι εμφανέστατες ειδικά όταν οι συνθήκες δεν είναι  οι καλύτερες (εκεί συνήθως αποδεικνύεται ότι η φθηνότερη επιλογή ισοδυναμεί με απόλυτο πέταμα χρημάτων).

Ελπίζω να βοήθησα

Πολύ χρήσιμα όσα αναφέρεις. Το RTM Disco+ έχει μήκος 4,28m και νομίζω ότι από αυτή την άποψη είναι επαρκές. Επίσης το χαμηλό βάρος του (μόνο 23kg) θεωρώ ότι είναι μεγάλο ατού για εμένα που είμαι αρχάριος: αξίζει να αναφέρω ότι το σκάφος που σας προανέφερα ήταν εξαιρετικά βαρύ για το μήκος του και σίγουρα πάνω από 23kg! Αν προσθέσω και το ότι μετά από την πρώτη κιόλας ημέρα άρχιζαν να με κόβουν οι ώμοι και ότι ίσως γλίτωσα στο τσακ μία τενοντίτιδα (ενώ νόμιζα ότι τα βάρη που κάνω για χρόνια θα με προστάτευαν επαρκώς), νομίζω ότι ο παράγοντας αυτός είναι πολύ σημαντικός. Δεν συμφωνείτε;

Επίσης το πλάτος του RTM Disco+ είναι 65cm. Ενδεικτικά το Prower 13 που ανέφερε ο φίλος nikolaus ως κατάλληλο για ψάρεμα έχει πλάτος 71,1cm (κλικ εδώ). Το Perception Search 13.0 από την άλλη έχει πλάτος 76cm (κλικ εδώ). Και πάλι δεν θεωρώ ότι 5-10cm λιγότερα στο πλάτος μπορούν να παίξουν καταλυτικό ρόλο και να καθιστούν αυτό το σκάφος ακατάλληλο για ψάρεμα. Ούτως ή άλλως δεν είναι η πρώτη μου μέριμνα το ψάρεμα, αλλά το σπορ καθεαυτό. Θα ήθελα όμως να μπορώ με την ευκαρία να ρίχνω και μια καθετή για να σηκώνω και κανά μεζέ (νταξ, ξέρω ότι μάλλον δεν θα την παλεύει με κανά μαγιάτικο, δεν πειράζει ;D). Βρίσκω και το πλάτος του αρκετό και τους αποθηκευτικούς του χώρους επαρκείς για όλα αυτά τα βασικά. Επίσης, το σκάφος φαίνεται ότι είναι καλό και για ψάρεμα με καλάμι (όπως δείχνει και το βίντεο που ανέβασα στο αρχικό πόστ).

Έχουν δίκιο οι φίλοι που μου συστήνουν να το δοκιμάσω. Το θέμα είναι πως και που... Μένω Μελίσσια και τουλάχιστον στο ίντερνετ έως τώρα μόνο απομακρυσμένα καταστήματα έχω βρει. Το να το δω από κοντά θα γίνει σίγουρα, αργή γρήγορα, αφού το σκαφάκι μου έχει μπει στο μάτι. :Smile Το να το δοκιμάσω όμως στο νερό, που σίγουρα είναι το καλύτερο τεστ; Μου φαίνεται δύσκολο. ???

Αυτά και ευχαριστώ για τα σχόλιά σας, βρίσκω το διάλογο πολύ ενδιαφέροντα και κατατοπιστικό. 8)
Reply
#12
Ξεκολλήστε από την εμφάνιση και προσηλωθείτε στη λειτουργικότητα,  διαλέγετε τα σκάφη που θα σας βγάζουν τη δουλειά που θέλετε.
Ο vitamin sea ένα αστείο ξεκίνησε,  τα καγιάκ δεν είναι σαν τις γυναίκες. 
Γιατί  -απλούστατα-  με τη γυναίκα αρκεί να είσαι ερωτευμένος για να γίνονται όλα εύκολα,  με το καγιάκ μπορεί κάλλιστα να είσαι ερωτευμένος αλλά στο γιαλό να τα βρίσκεις μπαστούνια.
Και το σκάφος είναι για να το χαιρόμαστε στη θάλασσα,  όχι στο σεντόνι μας.
Με όσα γράφεις,  φίλε sea lover,  δείχνεις ότι έχεις ακόμα να μελετήσεις πολλές νομοτέλειες πριν αρχίσεις να αποφαίνεσαι.  Όσο και αν σου φανεί προς το παρόν απίστευτο,  ακόμα και ο ένας (1)  πόντος διαφορά στο πλάτος κάνει δραματικές διαφορές στην ευστάθεια!
Reply
#13
Φίλε Γιώργο, το να "αποφαίνομαι" προφανώς αποτελεί μία μαιευτική μέθοδο χάριν διαλεκτικής εκτός από του να θέτω μόνο ξερές ερωτήσεις . Smile Έχω τονίσει ότι είμαι αρχάριος που ψάχνει υπεύθυνες απαντήσεις στις απορίες του και φυσικά δεν διεκδικώ καμία δάφνη εμπειρίας ή γνώσης επί του αντικειμένου.

Σχετικά με το πλάτος, στο προηγούμενο ποστ μου εστίαζα στο θέμα του ψαρέματος και στον διαθέσιμο χώρο, όχι ως προς την ευστάθεια:

Quote:Και πάλι δεν θεωρώ ότι 5-10cm λιγότερα στο πλάτος μπορούν να παίξουν καταλυτικό ρόλο και να καθιστούν αυτό το σκάφος ακατάλληλο για ψάρεμα.

Τελικά κάνω εντελώς λάθος ή το πλάτος του εν λόγω σκάφους είναι στοιχειωδώς έστω επαρκές για ψάρεμα μέχρι λίγα μποφόρ;

Για την εμφάνιση φυσικά και δεν αποτελεί θέμα μείζονος σημασίας, αλλά αν κάτι εκτός από λειτουργικό είναι και όμορφο, τότε σαφώς και υπερέχει από αυτό που είναι μόνο λειτουργικό και χρηστικό. Υπάρχουν π.χ. άπειρα παραδείγματα μοντέλων αυτοκινήτων που σημείωσαν εξαιρετική επιτυχία και κέρδισαν τις καρδιές των οδηγών, χωρίς να είναι άρτια σε κάθε τους μηχανολογική ή τεχνολογική λεπτομέρεια, αλλά επειδή είχαν ξεχωριστό χαρακτήρα. Wink Το σκαφάκι που συζητάμε υποψιάζομαι ότι ανήκει περισσότερο σε αυτή την κατηγορία, ωστόσο δεν παραβλέπω καθόλου τα τεχνικά του χαρακτηριστικά που θεωρώ ότι δεν το καθιστούν απλά ένα όμορφο καρυδότσουφλο, αλλά ένα αξιοπρεπές πλεούμενο, πόσω δε μάλλον για αρχάριο. Smile

Πάντως φίλε Γιώργο βλέπεις ότι έχω πολλές απορίες και θέματα που θα ήθελα να ξεκαθαρίσω και διευκρινήσεις από έμπειρους ανθρώπους του σπορ όπως εσύ είναι αυτό που περιμένω με ενδιαφέρον. Smile
Reply
#14
Φίλε sea lover ούτε να σκεφτείς στιγμή,  ότι το ύφος μου μπορεί να κρύβει την παραμικρή αιχμή προσωπικά για τα γραφόμενά σου.
Όπως έχω ξεκαθαρίσει και κάπου αλλού,  κάθε φορά που φαίνομαι επικριτικός,  στην πραγματικότητα στον εαυτό μου επιτίθεμαι,  αναλογίζομαι τις άστοχες επιλογές που ο ίδιος έχω κάνει στο παρελθόν,  από ανεπαρκή γνώση ή αχαλίνωτο ενθουσιασμό,  και ο μόνος σκοπός μου είναι να προστατεύω τους άλλους από χαμένο χρόνο και χρήμα.
Και η γνώση -ξέρεις-  δεν μπορεί να περάσει ολόκληρη μέσα από το φόρουμ,  πρέπει να αναζητήσεις συγκροτημένα άρθρα στο διαδίκτυο,  όπου παρέχονται άφθονα,  και  -όπως παντού-  να ξεχωρίσεις τα διαμάντια μέσα από τη σαβούρα.
Χρειάζεται όμως χρόνος,  οι νυχτιές ενός ολόκληρου χειμώνα,  και εσύ τώρα  -με το δίκιο σου-  βιάζεσαι…
Για τον ενθουσιασμό,  από την άλλη,  μάλλον θα συμφωνήσω με το πνεύμα σου,  είναι καλλίτερα να ενθαρρύνεται παρά να καταστέλλεται. 
Για μένα,  πάρε το,  θα σε βοηθήσει να μάθεις από την αρχή σωστό κουπί και να ευχαριστηθείς γρήγορες,  μακρυνές και ξεκούραστες βόλτες.
Το χειρότερο που θα συμβεί,  είναι να επιτρέψεις σε μερικά ψαράκια να ζήσουν..!
Reply
#15
Sea Lover καλή σου μέρα. Ως κάτοχος ενός Ocean Prowler trident 11 κατι λιγότερο από 2 χρόνια, αλλά με αρκετες ώρες ψαρέματος στο Β.Α. Αιγαίο όπου κάνω διακοπές (Μυτιλήνη) μπορώ να σου αναφέρω τα εξής:
Έχοντας κάνει και εκπαίδευση σε sit in με τον φίλο Παύλο από Κεφαλλονιά (Πρόγραμμα αρχαρίων) πριν 2 χρόνια, θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες σχετικά με την διαφορά σταθερότητας ανάμεσα σε sit on και sit in αλλά και στην ταχύτητα. Ο Γλαρίδης που είναι ο αντιπρόσωπος των RTM, (τον επισκέφθηκα πριν την αγορά του δικού μου) δεν με έπεισε ότι είναι καλός γνώστης σε ότι αφορά τα καγιάκ. Δεν ήξερε να μπου απαντήσει κάποια πράγματα, συν ότι δεν μπορούσε να προσθέσει επιπλέον εξοπλισμό που ήθελα για το καγιάκ ( Βυθόμετρο,κιτ άγκυρας, καλαμοθήκες κλπ). Αντίθετα οι Καννιβαλοι τα κάνουν όλα....Σε ότι αφορά το καγιακ που έχω, νομίζω ότι δεν υπάρχει καλύτερο Fishing kayak στην κατηγορία του. Σταθερό, σχετικά γρήγορο, ελάχιστο μπότζι (λιγότερο από αρκετές βάρκες) και σε "βγάζει έξω" με αρκετό αέρα κόντρα. Οι χώροι του δεν παίζονται. Έχω καθίσει για καθετή μέχρι και 5 ώρες σερί. Η μέγιστη ταχύτητα μετρημένη με Gps που έχω πιάσει είναι 6χλμ/ώρα.
Γενικά είναι ένα πολύ προσεγμένο σκάφος, ελαφρύ (το φορτώνω μόνος μου), εργονομικό, με τεράστιους αποθηκευτικούς χώρους, ασφαλές (δεν έχω τουμπάρει ποτέ) και καλοτάξιδο. Το μόνο μειονέκτημα είναι η τιμή του.
Για ότι άλλη πληροφορία μπορείς να με ρωτήσεις

Φιλικά

Αντώνης
Reply
#16
Φίλε Sea Lover τα sit in είναι πιο σταθερά μόνο  κατά την πορεία, αν σταματήσεις για να ψαρέψεις θα έχεις θέμα.... κι ο Γιώργος Ορμανόγλου ας μας πεί ότι δεν ερωτεύθηκε το σκάφος του......αλλά το αγόρασε βάση παρατεταμένης σκέψης..... WinkΆλλο πράγμα ο έρωτας και άλλο ο γάμος!!!!! ;D
Πάντα ψηλά μένει η κορφή άν 'ειν και χιονισμένη,
Τόν βράχο δέρνει η θάλασσα μα πάντα βράχος μένει..
Reply
#17
Και όμως,  Μάνο,  πέφτεις έξω,  ακριβώς το δεύτερο έχει συμβεί. 
Μου λένε όλοι ότι είναι ωραίο κι  εγώ σηκώνω τους ώμους,  το μόνο που με νοιάζει είναι να μου βγάζει τη δουλειά που θέλω,  να με πηγαίνει μακρύτερα σε λιγότερο χρόνο,  να με φτάνει στο τέρμα ξεκούραστο και να λιγοστέψει τους δισταγμούς στον καιρό. 
Θα τα ακούσετε όλα στην αναλυτική παρουσίαση  -  πρέπει όμως πρώτα να το μάθω,  να το κατανοήσω ο ίδιος,  και σε βεβαιώνω ότι δεν είναι καθόλου εύκολο γιατί τα όριά του είναι πολύ μακρινά.
Το πρόβλημα,  τώρα,  είναι...  ότι νιώθω ερωτευμένος με το  Disco,  το ομολογώ...  τι να κάνω...?!
Reply
#18
Και γώ Γιώργο το παραδέχομαι...το κοίταζα όλο τον χειμώνα στο ίντερνετ και τον Ιούνιο το πέτυχα έξω από ένα κατάστημα στο Isle of White...Έκατσα μέσα κανένα τέταρτο μέχρι που ήρθε η γυναίκα μου και με πήρε σηκωτό...περίμενε βλέπεις με τα παιδιά στ΄αμάξι....σίγουρα είναι ένα από τα πιο όμορφα σιτ ον..
Πάντα ψηλά μένει η κορφή άν 'ειν και χιονισμένη,
Τόν βράχο δέρνει η θάλασσα μα πάντα βράχος μένει..
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)