Αποστολέας Θέμα: παραδοδιακα kayak greenlad (round cockpit)  (Αναγνώστηκε 183 φορές)

stefanosz

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 48
  • Μοντέλο καγιάκ: Tahe Reval Mini
παραδοδιακα kayak greenlad (round cockpit)
« στις: 21 06, 2013, 11:14:37 πμ »
Έχει κανείς εμπειρία από τετοια kayak ? π.χ. αυτό http://www.seakayakinguk.com/seakayaks/?mode=range&item=GREENLANDER ή
αυτό http://www.valleyseakayaks.com/?boat=anas-acuta
Πόσο εύκολο είναι στη χρήση ένα τέτοιo cockpit (round και όχι key hole)?
ποια είναι τα πλεονεκτήματα ενός τέτοιου cockpit?
ποια είναι τα πλεονεκτήματα ενός τέτοιου σκαφους?


isserfik

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 10
  • Τόπος: Ρόδος
  • Μοντέλο καγιάκ: Χειροποίητο skin-on-frame Γροιλανδικό kayak
Απ: παραδοδιακα kayak greenlad (round cockpit)
« Απάντηση #1 στις: 23 06, 2013, 11:34:39 μμ »
Σύμφωνα με την βιβλιογραφία που έχω υπόψιν μου, τα γροιλανδικά  skin on frame kayaks είχαν όσο το δυνατόν μικρότερα cockpits ώστε σε περίπτωση που έφευγε από την θέση του το tuilliq (το αντίστοιχο ένδυμα –ποδιά) να μπεί μέσα στο σκάφος όσο το δυνατόν λιγότερο νερό. Τα ανοίγματα αυτά ήταν τόσο μικρά ώστε σε ορισμένες περιπτώσεις για να μπει κάποιος στο σκάφος θα έπρεπε να λυγίσει τα γόνατα του ανάποδα (πολύ δύσκολο για τους δυτικούς).
Γενικά για να μπεί κάποιος σε ένα σκάφος με τόσο μικρό άνοιγμα θα πρέπει να καθίσει στο πίσω μέρος του deck να βάλει και τα δυό του πόδια μέσα στο άνοιγμα και στην συνέχεια να γλιστρήσει στην θέση του. Η αντίθετη διαδικασία απαιτείται για την έξοδο από το σκάφος. Και στις δύο περιπτώσεις χρησιμοποιεί το γροιλανδικό κουπί ως πλωτήρα στερεόνοντάς το σταθερά στο σκάφος ώστε να προεξέχει κάθετα από την μία πλευρά.
Με τα keyhole cockpits τα πράγματα είναι πιό εύκολα απ΄όσο γνωρίζω αφού σε πολλές περιπτώσεις μπορεί κάποιος να κάτσει πρώτα στην θέση του και μετά να βάλει τα πόδια του μέσα στο άνοιγμα.       
Τα σκάφη αυτά ήταν προσαρμοσμένα στον τρόπο κυνηγιού των inouit και άλλαζαν καθώς άλλαζε αυτός. Για παράδειγμα όταν άρχισαν οι κυνηγοί να χρησιμοποιούν πυροβόλα όπλα, τα σκάφη έγιναν φαρδύτερα ώστε να έχουν καλύτερη αρχική ευστάθεια και χαμήλωσε η πλώρη τους ώστε να μην εμποδίζεται η στώχευση. Γενικά πρόκειται για low volume σκάφη αρκετά στενά (45 -50 cm) και με μήκη 480 – 530 cm. Επειδή είναι hard chine σκάφη έχουν χαμηλή αρχική και πολύ καλή δευτερεύουσα ευστάθεια ευνοώντας έτσι το να χαράζει κανείς στροφές γέρνοντας το σώμα του προς το εσωτερικό (leaned turns). Επίσης ακριβώς επειδή είναι low volume σκάφη είναι πολύ πιο εύκολο το eskimo roll.
Άλλο ένα πλεονέκτημα των γροιλανδικών kayak είναι ότι σε συνδιασμό με την χρήση γροιλανδικών κουπιών ο χειριστής μπορεί να αναπτύξει τεχνική κωπηλασίας η οποία να χρησιμοποιεί κυρίως τους μυς του κορμού μετριάζοντας έτσι την καταπόνηση των ώμων και των χεριών.
Τα σύγχρονα σκάφη όπως αυτά στα links προσπαθούν να γεφυρώσουν κατά την γνώμη μου τα χαρακτηριστικά των παραδοσικών σκαφών με τις ανάγκες των σύγχρονων κωπηλατών. Γενικά πιστεύω ότι απευθύνωνται σε κάπως έμπειρους κωπηλάτες ή σε αυτούς που θα ήθελαν να ασχολιθούν με γροιλανδικές τεχνικές κωπηλασίας και roll και ταυτόχρονα να έχουν πολλά από τα χαρακτηριστικά των σκαφών γενικής χρήσης.