Αποστολέας Θέμα: Σωστικα μεσα  (Αναγνώστηκε 1247 φορές)

Random

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Τόπος: Αθηνα
  • Μοντέλο καγιάκ: Tahe Wind 585
Σωστικα μεσα
« στις: 06 12, 2011, 04:35:28 μμ »
Παιδια παντα μα παντα μην ξεχνατε να εχετε μαζι σας αν ανοιγεσθε απο τις ακτες τα καταλληλα σωστικα μεσα..
Ενα καπνογονο και κανενα δυο φωτοβολιδες ή πυρσους χειρος ειναι ακρως απαραιτητοι..Δεν κοστιζουν καθολου και αχρειαστα να ειναι κανουν δουλεια...ποτε δεν ξερεις τι μπορει να συμβει εκει εξω και να εισαι αβοηθητος...Προσωπικα με ταχυπλοο σκαφος στο παρελθον σε μια κατασταση κινδυνου που μου ετυχε με εσωσε ενα καπνογονο που ανοιξα..Βεβαια δεν υπηρχαν κινητα τοτε αλλα εγω συνιστω ανεπιφυλακτα να εχετε μαζι σας 1-2 φωτοβολιδες και ενα καπνογονο..Δεν στοιχιζουν καθολου ακριβα και μπορει να σας σωσουν την ζωη..Επισης μια σφυριχτρα δεμενη πανω στο σωσιβιο σας ειναι απαραιτητη..Αν σε χτυπησει υποθερμια το μονο πραγμα που μπορεις να κανεις ειναι να σφυριξεις και οχι να φωναξεις..

Leave it to Random to needlessly complicated things

stelios

  • Sys Admin
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 773
  • Age: 40
  • Τόπος: Heraklion, Crete
    • Sea kayaking in Greece
  • Μοντέλο καγιάκ: Valley Gemini,Nordkapp,Etain,NDK Explorer, Romany surf,P&H Scorpio,North Shore Atlantic & Aspect,Capella,Jura MV
Απ: Σωστικα μεσα
« Απάντηση #1 στις: 06 12, 2011, 05:25:27 μμ »
Εμένα πάλι το κινητό ψιλοάχρηστο μου φαίνεται γιατί αν το χρειαστείς πιθανότατα θα έχεις πέσει μέσα στη θάλασσα. Αν προλάβεις να βγείς στη στεριά, από τη χαρά σου πας και με τα πόδια σε κανένα χωρίό  ;D
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com

yiannis

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 81
  • Μοντέλο καγιάκ: perception carolina 12
Απ: Σωστικα μεσα
« Απάντηση #2 στις: 06 12, 2011, 07:41:43 μμ »
Παιδια παντα μα παντα μην ξεχνατε να εχετε μαζι σας αν ανοιγεσθε απο τις ακτες τα καταλληλα σωστικα μεσα..
Ενα καπνογονο και κανενα δυο φωτοβολιδες ή πυρσους χειρος ειναι ακρως απαραιτητοι..Δεν κοστιζουν καθολου και αχρειαστα να ειναι κανουν δουλεια...ποτε δεν ξερεις τι μπορει να συμβει εκει εξω και να εισαι αβοηθητος...Προσωπικα με ταχυπλοο σκαφος στο παρελθον σε μια κατασταση κινδυνου που μου ετυχε με εσωσε ενα καπνογονο που ανοιξα..Βεβαια δεν υπηρχαν κινητα τοτε αλλα εγω συνιστω ανεπιφυλακτα να εχετε μαζι σας 1-2 φωτοβολιδες και ενα καπνογονο..Δεν στοιχιζουν καθολου ακριβα και μπορει να σας σωσουν την ζωη..Επισης μια σφυριχτρα δεμενη πανω στο σωσιβιο σας ειναι απαραιτητη..Αν σε χτυπησει υποθερμια το μονο πραγμα που μπορεις να κανεις ειναι να σφυριξεις και οχι να φωναξεις..

κι εγώ θέλω να έχω μαζί,όπως και κόρνα γιατί περνάω από λιμανάκια συχνά αλλά με προβληματίζει το μέγεθος και ο χώρος.
Γιατί λογικά πρέπει να τα έχεις σε σημείο με εύκολη και γρήγορη πρόσβαση,όπως το κουπί.

Pai Mei

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 145
  • Age: 38
  • Τόπος: Nότιος Ευβοϊκός
  • Μοντέλο καγιάκ: Perception Essence 17
Απ: Σωστικα μεσα
« Απάντηση #3 στις: 06 12, 2011, 11:18:14 μμ »
Θα επιχειρήσω να γράψω συγκεντρωμένα ορισμένα από αυτά που θεωρώ ως κατάλληλες ενέργειες, γενικώς στο θέμα της ασφάλειας, μαζί με κάποια στοιχεία εξοπλισμού. Αποτελούν φυσικά καθαρά προσωπικές απόψεις, απόλυτα ανοιχτές στον έλεγχο και την κριτική του καθενός.

Θα χώριζα κατ' αρχάς τις διαδικασίες σε δύο ενότητες, σε αυτές που πρέπει να γίνουν πριν τον απόπλου, και αυτές που πρέπει να γίνονται κατά τη διάρκεια του πλου. Δεδομένου ότι το θέμα της ασφάλειας είναι πολύ σοβαρό, δεν θέλω να κάνω διαβαθμίσεις ανάλογα με την απόσταση που πρόκειται να διανυθεί, το αν θα φύγω μακριά από την ακτή, το αν βγαίνω "μόνο μια βόλτα" κ.λπ.
Ας μην ξεχνάμε ότι ο αντικειμενικός στόχος μας είναι να απολαύσουμε την όλη εμπειρία και να επιστρέψουμε σώοι στην στεριά, χωρίς να δημιουργήσουμε -άθελά μας- προβλήματα σε άλλους θαλασσινούς ή να βάλουμε σε αγωνία τους δικούς μας.

Πριν τον απόπλου:
  • Είναι σημαντικό να ξέρω τι καιρό θα συναντήσω. Άρα πάντα παίρνω πρόγνωση 1 μέρα πριν ξεκινήσω από τουλάχιστον 2 διαφορετικές πηγές. Αν πρόκειται για πολυήμερο ταξίδι, είτε έχω μαζί μου συσκευή με internet ώστε να παίρνω απευθείας πρόγνωση, είτε τηλεφωνώ σε άνθρωπό μου σε στεριά για να μου τη μεταφέρει. Αν έχουμε δικό μας άνθρωπο μετεωρολόγο, που μπορούμε να τον "αγγαρέψουμε" για λίγα λεπτά, ακόμα καλύτερα.
  • Πάντα ενημερώνω τουλάχιστον έναν άνθρωπο στη στεριά, για τη διαδρομή μου και τι ώρα σκοπεύω να επιστρέψω. Σε ταξίδι, φροντίζω να στέλνω αναφορά σε κάθε προσγειάλωση. Έτσι, αν κάτι πάει στραβά ενόσω βρίσκομαι στο νερό και χάσω π.χ. τις επικοινωνίες μου, θα ξέρουν τουλάχιστον που να με ψάξουν. Όπως μπορεί να σας διαβεβαιώσει και ο Random, ένας από τους ελάχιστους ανθρώπους στην Ελλάδα που έχουν ασχοληθεί σε τέτοιο βάθος με το αντικείμενο της Έρευνας και Διάσωσης, ο εντοπισμός ανθρώπου σε θαλάσσια περιοχή μεγάλης ακτίνας είναι μία πολύ δύσκολη υπόθεση. Και δυστυχώς ο χρόνος είναι συνήθως πολύ περιορισμένος.
  • Δεν ξεκινάω καν, αν δεν νιώθω καλά σωματικά ή ψυχικά. Το καγιάκ είναι μια πολύ απαιτητική ψυχοσωματική διαδικασία, για την οποία πρέπει να είσαι έτοιμος στο 100%. Στα αυτονόητα συμπεριλαμβάνονται ένα καλό γεύμα, για φόρτιση αποθηκών ενέργειας και ικανή ενυδάτωση. Ένα καλό χεσιματάκι επίσης δεν είναι καθόλου άσχημη ιδέα, πριν μπούμε στο σκάφος. ;D
  • Προθέρμανση. Ένα καλό σετάκι από ασκήσεις ζεστάματος, διάρκειας 15' τουλάχιστον θα μειώσει την πιθανότητα τραυματισμού εν ώρα κωπηλασίας και θα μας φέρει σε ετοιμότητα πολύ πιο γρήγορα.
  • Έλεγχος σκάφους και εξοπλισμού. Να σιγουρευτούμε ότι όλα τα πράγματα είναι στη θέση τους, πάνω μας ή στο σκάφος, ότι δουλεύουν και ότι θα είναι διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή, εφόσον τα χρειαστούμε. Προσωπικά, νιώθω μεγάλη ηρεμία όταν ξέρω ότι όλα έχουν ελεγχθεί και δουλεύουν σωστά.
  • Είναι καλό να υπάρχει ένα πρόγραμμα του τι θα κάνω, που θα πάω, που θα σταματήσω για ανεφοδιασμό, πόσα νμ θα διανύσω, πότε θα επιστρέψω. Δεν λέω ότι σε κάθε βόλτα θα κάτσεις να προγραμματίσεις με σχολαστικότητα το κάθε τι, διότι ίσως έτσι χάνεται και η μαγεία της όλης διαδικασίας, αλλά ένα γενικό πλάνο, έστω νοερό, δεν ζημίωσε ποτέ κανέναν.

Κατά τη διάρκεια του πλου:
  • Ενυδάτωση σε τακτά χρονικά διαστήματα, και κατά προτίμηση με ισοτονικό μίγμα, ώστε να αποκαθίστανται οι ηλεκτρολύτες που χάνονται κατά τη διάρκεια της άσκησης. Τα ισοτονικά περιέχουν σε κάποια αναλογία και νάτριο, οπότε δεν υπάρχει και ο κίνδυνος της υπονατριαιμίας που δημιουργεί η άφθονη κατανάλωση νερού και μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για τον οργανισμό (έως θάνατο).
  • Σε συνέχεια του προηγούμενου, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είμαστε ο κινητήρας του σκάφους. Αν κινητήρας αρχίσει η να ρετάρει ή στην χειρότερη περίπτωση σπάσει, μένουμε στην καλύτερη καραβοφάναρο. Άρα η πρόσληψη καυσίμου για τον μεταβολισμό του σε ενέργεια είναι απαραίτητη και πρέπει να γίνεται σε τακτική βάση. Θεωρώ το απολύτως καλύτερο τρόφιμο για μεγάλες αποστάσεις την μπανάνα, την οποία θα χαρακτηρίζα χαριτολογώντας "αναβολικό σε συσκευασία φρούτου". Τα μπαράκια, οι σοκολάτες κ.λπ τρόφιμα με μεγάλη ποσότητα γλυκόζης δεν είναι ό,τι καλύτερο γιατί δίνουν ένα στιγμιαίο overboost, αλλά πολύ σύντομα ακολουθεί ακόμα μεγαλύτερη πτώση. Η μπανάνα θέλει 1-2 ώρες για να μεταβολισθεί, άρα σε μεγάλες αποστάσεις φροντίζω να έχω φάει μία πριν φύγω, και μία κατά τη διάρκεια της πλεύσης. Το θέμα της διατροφής είναι τεράστιο από μόνο του, οπότε το κλείνω εδώ.
  • Eπικοινωνίες. Αυτό που είπε παραπάνω ο Random είναι ο απόλυτος κανόνας στη θάλασσα, "δύο ίσον ένα κι ένα ίσον κανένα". Έχω πάνω μου 3 κινητά, τα δύο εφεδρικά σε αδιάβροχες θήκες στο PFD, το πρώτο, περασμένο με σκοινάκι από το λαιμό μου. Έχοντας δοκιμάσει όλα τα αδιάβροχα κινητά της αγοράς, έχω καταλήξει και πάλι στο Samsung, το οποίο χρησιμοποιεί το ανώτερο πρωτόκολλο αδιαβροχοποίησης (από τα εμπορικά κινητά τουλάχιστον). Προσέξτε μόνο να είναι καλά σφραγισμένο το πορτάκι της θύρας. Επιπλέον, φέρω πάντα VHF το οποίο έχω μόνιμα ανοιχτό σε ορισμένες περιπτώσεις.
  • Σωστικά μέσα. 1 καπνογόνο και 2 βεγγαλικά. Ακόμα δεν έχω καταλήξει στο ποιά είναι η σωστότερη θέση τους στο σκάφος. Όταν κάποτε δοκίμασα να βγάλω το καπνογόνο σε τεστ προσομοίωσης έκτακτης ανάγκης, αποδείχθηκε ότι η θέση του κάτω από το κάθισμα δεν ήταν η σοφότερη, διότι αν άνοιγα το spray-deck για να το πάρω, θα έμπαινε μέσα ζωντανή θάλασσα, με σοβαρές συνέπειες. Ψάχνω να βρω μικρότερο κιτ, ώστε να διερευνήσω κάποια καλύτερη θέση, ενδεχομένως πάνω στο PFD. Στα σωστικά, συμπεριλαμβάνω και την πλωτή άγκυρα, που μπορεί να κάνει δουλειά, αν τύχει και κουραστούμε ή έχουμε κάποια ζημιά σε άρθρωση (τενοντίτιδα κ.λπ) και θέλουμε να μην μας παρασύρει ο καιρός.
  • Μαχαίρι και σφυρίχτρα. Η σφυρίχτρα υπάρχει ήδη στο υδροδοχείο πλάτης, οπότε είμαστε νέτα. Το μαχαίρι μπορεί να χρειαστεί για ένα σωρό εντελώς άσχετες μεταξύ τους δουλειές, από το να ανοίξεις μια κονσέρβα ή να κόψεις ψωμί, μέχρι το να αφαιρέσεις κάποιο πετραδάκι που μπήκε στην φωλιά του skeg και το σφήνωσε.
  • Xάρτες. Είναι σημαντικό και από πριν να ξέρουμε τι θα συναντήσουμε σε μια περιοχή (άρα καλό είναι να κάνουμε και μία έρευνα γενικώς για τη θάλασσα, τα παράκτια μέρη που μπορεί να υπάρχουν ή να μην υπάρχουν, το οδικό δίκτυο κ.λπ), αλλά και στην πορεία να βλέπουμε που βρισκόμαστε και που πάμε. Στους ναυτικούς χάρτες υπάρχουν και πάρα πολλές χρήσιμες πληροφορίες υπό μορφή συμβόλων. Σε συνδυασμό με τον χάρτη είναι φυσικά απαραίτητη η πυξίδα. Το GPS είναι βοηθητικό μέσο ναυσιπλοϊάς και δεν υποκαθιστά τα ανωτέρω.
  • Ουροδοχείο. Εδώ μας κάνει ένα κομμένο μπουκάλι νερού, με μονωτική ταινία στο χείλος, μην κόψουμε φέτες κανά π*&τσο. Άκρως χρήσιμο εξάρτημα όταν απομακρυνόμαστε από την άκτη ή για οποιοδήποτε λόγο δεν μπορούμέ να βγούμε στη στεριά.
  • Χειροκίνητη αντλία αποστράγγισης. Επειδή μου έχει τύχει να είμαι μάρτυρας σε προσπάθεια αποστράγγισης deck σε πολύ άσχημες συνθήκες, θεωρώ την αντλία ένα χρήσιμο μεν βοήθημα, αλλά σίγουρα δεν μπορεί να συγκριθεί με τις αυτόματες αντλίες που έχουν κάποια καλά βρετανικά σκάφη, ως μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού. Το λέω αυτό γιατί όταν γίνεται πανικός είναι δύσκολο να κάνεις απάντληση, έχοντας αφήσει το σκάφος χωρίς στηρίξεις. Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι η αντλία να επιπλέει ή και να είναι δεμένη με κάποιο ελαστικό κορδώνι, για να μην την χάσουμε.
  • Φαρμακείο. Εδώ έχω να γράψω πολλά, οπότε θα επανέλθω σε κάποιο επόμενο ποστ, γιατί και το δικό μου φαρμακείο είναι υπό αναθεώρηση.

Αυτά σε μία πρώτη προσέγγιση, είναι σίγουρο ότι κάποια έχω ξεχάσει, τα οποία θα συμπληρωθούν όσο η κουβέντα προχωράει. Επίσης υπάρχει και μία τρίτη ενότητα, το "μετά" την πλεύση, που αφορά την αποθεραπεία κατά βάσιν. Επαναλαμβάνω ότι μερικές φορές μπορεί να γίνεται κάπως σπαστική όλη αυτή η σχολαστικότητα, αλλά γενικώς θεωρώ ότι συμπεριλαμβάνεται ανάμεσα στις τρεις μεγάλες αρετές του καλού καπετάνιου, που είναι η προνοητικότητα, η νοικοκυροσύνη και η ετοιμότητα.


What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.

yiannis

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 81
  • Μοντέλο καγιάκ: perception carolina 12
Απ: Σωστικα μεσα
« Απάντηση #4 στις: 07 12, 2011, 12:08:20 πμ »
Καταπληκτικό και πολυ πλήρες.
Θα συμπληρωνα αν και δεν το έχω φροντίσει ακόμα,μια κορνα,ένα αδιάβροχο φως-φακό διότι μπορει να τύχει και να βραδιαστουμε και φυσικά,ρούχα διότι μπορει να βραχουμε και παντα κάτι φαγωσιμο για περίπτωση που τύχει να μείνουμε χωρίς μαμ και όχι τίποτα άλλο εμένα μου ανοίγει η όρεξη στη θάλασσα.

Pai Mei

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 145
  • Age: 38
  • Τόπος: Nότιος Ευβοϊκός
  • Μοντέλο καγιάκ: Perception Essence 17
Απ: Σωστικα μεσα
« Απάντηση #5 στις: 07 12, 2011, 12:20:09 πμ »
Πολύ σωστός ο Γιάννης.

Από φακούς, προτίμησα τον αδιάβροχο φακό κεφαλής τηςSilva, που κυριολεκτικά μου έχει λύσει τα χεριά. Υπάρχει ανάλογο προϊον και από την Petzl. Ψάχνω όμως να βρω και φώτα ναυσιπλοίας (πράσινο-κόκκινο) τα οποία θα τοποθετήσω πάνω στο σκάφος, μόνιμα.

Έχω επίσης πάρει και έναν σάκο για περιπτώσεις υποθερμίας. Πιάνει ελάχιστο χώρο και -λέει- ότι κάνει δουλειά. Δεν τον έχω δοκιμάσει.




What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.

yiannis

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 81
  • Μοντέλο καγιάκ: perception carolina 12
Απ: Σωστικα μεσα
« Απάντηση #6 στις: 07 12, 2011, 12:39:54 πμ »
Νομίζω ότι στο θέμα αξεσουάρ ,θα πρέπει να συγκεντρώσουμε όλο τον προτεινόμενο εξοπλισμό ασφαλείας ώστε οι καινουριοι ή οι πιο ανεμελοι να βρίσκουν έστω και υπερβολικά για καποιους(έχω φάει δουλεμα για την κουβέρτα επιβίωσης στο Φαρμακειο μου).
Να πω επίσης ότι έχω στο iPhone και προγραμα που στέλνει σε sms τις συντεταγμένες μου αν χρειαστεί. Δεν ξέρω αν και κατα πόσο είναι χρήσιμο.

Επίσης και για λόγους ασφαλείας αλλα και θέασης έχω μικρά κυαλια μαζι μου,να κατα σκοπεύω τους απεναντι :D

stelios

  • Sys Admin
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 773
  • Age: 40
  • Τόπος: Heraklion, Crete
    • Sea kayaking in Greece
  • Μοντέλο καγιάκ: Valley Gemini,Nordkapp,Etain,NDK Explorer, Romany surf,P&H Scorpio,North Shore Atlantic & Aspect,Capella,Jura MV
Απ: Σωστικα μεσα
« Απάντηση #7 στις: 07 12, 2011, 08:56:49 πμ »
Paddle float δεν έχετε συμπεριλάβει στην λίστα. Στο δικό μου καγιάκ που χωράω τσίμα τσίμα, με νερό μέσα είναι τρομερά δύσκολο να ανέβω γρήγορα ενώ βολεύει πολύ να το χρησιμοποιείς όσο αδειάζεις με την τρόμπα γέρνοντας λίγο από τη μεριά του paddle float για να αποφύγεις να ξανατουμπάρεις. Αυτό τουλάχιστον διαπίστωσα κατά την διάρκεια ασκήσεων.
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com

Pai Mei

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 145
  • Age: 38
  • Τόπος: Nότιος Ευβοϊκός
  • Μοντέλο καγιάκ: Perception Essence 17
Απ: Σωστικα μεσα
« Απάντηση #8 στις: 07 12, 2011, 09:02:37 πμ »
To paddle float δεν το συμπάθησα ποτέ, ως έννοια και ως αξεσουάρ, και άρα ούτε το είχα ποτέ, ούτε θα το έχω.

Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι άχρηστο, απλώς είμαι της άποψης ότι αν εξασκηθείς σε επανείσοδο ladder είσαι καλυμμένος 100%, χωρίς κανένα έξτρα βοήθημα.


What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.

Random

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Τόπος: Αθηνα
  • Μοντέλο καγιάκ: Tahe Wind 585
Απ: Σωστικα μεσα
« Απάντηση #9 στις: 07 12, 2011, 01:54:03 μμ »
Paddle float δεν έχετε συμπεριλάβει στην λίστα. Στο δικό μου καγιάκ που χωράω τσίμα τσίμα, με νερό μέσα είναι τρομερά δύσκολο να ανέβω γρήγορα ενώ βολεύει πολύ να το χρησιμοποιείς όσο αδειάζεις με την τρόμπα γέρνοντας λίγο από τη μεριά του paddle float για να αποφύγεις να ξανατουμπάρεις. Αυτό τουλάχιστον διαπίστωσα κατά την διάρκεια ασκήσεων.

Υπαρχουν ωραια κιτακια στο εμποριο τα οποια περιλαμβανουν τρομπα χειροκινητη, paddle float και φανο επι του ντεκ σε ελκυστικες τιμες..προσωπικα το paddle float μου φαινεται και εμενα λιγο δυσκολο να το κουβαλαω μαζι αλλα ισως την μία και μοναδικη φορα που να το χρειαστεις να σε βοηθησει.

Leave it to Random to needlessly complicated things

Random

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Τόπος: Αθηνα
  • Μοντέλο καγιάκ: Tahe Wind 585
Απ: Σωστικα μεσα
« Απάντηση #10 στις: 07 12, 2011, 01:54:56 μμ »
Νομίζω ότι στο θέμα αξεσουάρ ,θα πρέπει να συγκεντρώσουμε όλο τον προτεινόμενο εξοπλισμό ασφαλείας ώστε οι καινουριοι ή οι πιο ανεμελοι να βρίσκουν έστω και υπερβολικά για καποιους(έχω φάει δουλεμα για την κουβέρτα επιβίωσης στο Φαρμακειο μου).
Να πω επίσης ότι έχω στο iPhone και προγραμα που στέλνει σε sms τις συντεταγμένες μου αν χρειαστεί. Δεν ξέρω αν και κατα πόσο είναι χρήσιμο.

Επίσης και για λόγους ασφαλείας αλλα και θέασης έχω μικρά κυαλια μαζι μου,να κατα σκοπεύω τους απεναντι :D

Γιαννη ποια εφαρμογη ειναι αυτη με τις συντεταγμενες? ;)

Leave it to Random to needlessly complicated things

yiannis

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 81
  • Μοντέλο καγιάκ: perception carolina 12
Απ: Σωστικα μεσα
« Απάντηση #11 στις: 07 12, 2011, 01:56:28 μμ »
iSOS,και δουλευει.το έχω τσεκάρει,χωρίς να πνίγομαι βέβαια... ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Random

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Τόπος: Αθηνα
  • Μοντέλο καγιάκ: Tahe Wind 585
Απ: Σωστικα μεσα
« Απάντηση #12 στις: 07 12, 2011, 01:57:19 μμ »
Ok ευχαριστω ;)

Leave it to Random to needlessly complicated things

vangelis

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 103
  • Μοντέλο καγιάκ: Klepper Aerius
Απ: Σωστικα μεσα
« Απάντηση #13 στις: 08 12, 2011, 10:53:54 μμ »
αντιγράφω παλιότερο ποστ μου από ποδηλατικό φόρουμ.

"Λόγω του ότι η χρήση θα είναι περισσότερο το καλοκαίρι με τα μελτέμια μέχρι ποσά μποφόρ είναι κοπηλατίσιμα? (τα klepper)

Ειναι σαν να ρωτάς "τί ανηφόρα ανεβαίνει αυτό το ποδήλατο...."
Στα πλαστικά καγιάκ πρέπει να έχεις όχι μόνο την δύναμη και την αντοχή να τραβάς κουπί κόντρα στο κύμα, αλλά και την τεχνική να ισορροπείς το καγιάκ με κινήσεις του κορμιού και με κουπιές στήριξης στο πολύ κύμα...αυτό προϋποθέτει αρκετές ώρες εξοικείωσης με το καγιάκ και εκμάθησης τεχνικών κλπ.
Με τα Klepper τα πράγματα είναι πιό απλά λόγω της εγγενούς μεγάλης ευστάθειας του σκάφους. Και εκεί βέβαια πρέπει να κάνει κανείς σιγά σιγά τα βήματα και να γίνεται όλο και καλύτερος στήν τεχνική. Επίσης το κορμί δυναμώνει και η αντοχή μεγαλώνει...Μοιάζει πολύ με το ποδήλατο...άν καβαλήσεις για πρώτη φορά και ανέβεις την Πάρνηθα, μπορεί να τα φτύσεις και σίγουρα θα πιαστείς...
Να δύο μικρά βίντεο από φίλους ( έμπειροι ποδηλάτες όλοι) στις πρώτες τους εξόδους στον Σαρωνικό.


...κάνω copy paste μια φορά αλλά βγαίνει δύο...streliooooo

YouTube - Klepper folding kayak trip around Patroklos island ( μάλλον έχει αποσυρθεί)

Τέλος ας μου επιτραπεί να πώ δυό λόγια για αυτά πού αναφέρει ο φίλος antonis.

Πράγματι κάθε έξοδος στο βουνό ή στην θάλασσα μπορέι να εξελιχθεί σε κατάσταση επιβίωσης...
Ο καιρός αλλάζει, τα οχήματα χαλάνε, υπάρχουν τραυματισμοί, χάνεσαι κλπ
Γιαυτό και πρέπει ο καθένας πού αποφασίζει να απομακρυνθεί από τον "πολιτισμό" να έχει φροντίσει να έχει γνώσεις και εφόδια να αντιμετωπίσει πιθανές αντίξοες καταστάσεις...
Οσον αφορα το Klepper πτυσόμενο καγιάκ είναι επαρκώς ασφαλές μέσο ναυσιπλοίας και αξιόλπλοο ( seaworthy), ώστε να έχει κάνει τεράστιες διαδρομές σε όλες τις θάλασσες του κόσμου μεταξύ τών οποίων και μοναχική, ανυποστήρικτη διάσχιση του Ατλαντικού ωκεανού...
http://en.wikipedia.org/wiki/Folding_kayak
Μήν φανταστείτε εδώ ότι σας προτέινω να πάρετε ένα καγιάκ και να πάτε να περάσετε τον Ατλαντικό...οπως ακριβώς δέν πέρνεις ένα ποδήλατο και πάς να διασχίσεις τις Αλπεις ή την Σαχάρα...
Μπορείς όμως , εφόσον αποκτήσεις την απαιτούμενη αντοχή, τεχνική και γνώση,να κάνεις αρκετά μεγάλες διαδρομές, διασχίσεις και island hopping, ολιγοήμερο ή πολυήμερο καγιάκ κάμπινγκ και χίλιες δυό άλλες δραστηριότητες στην ατέλειωτη Ελληνική ακτογραμμή και τις πανέμορφες θάλασσες.
..και αυτό δέν έιναι ισοδύναμο με το να παίζεις ρώσικη ρουλέτα...
Βέβαια να θυμίσω ότι πάντα πρέπει να σεβόμαστε την φύση και τα στοιχεία...
Και το βουνο και η θάλασσα μπορούν πράγματι να μετατρέψουν μιά εκδρομη σε περιπέτεια επιβίωσης...αλλά συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις έχουν βάλει το χεράκι τους και η απερισκεψία, η έλλειψη γνλωσης, η υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων μας, η αγνοια τεχνικών..κλπ κλπ..
Βέβαια, το καγιάκ, οπως άλλωστε και το ποδήλατο, ακόμα και το καλύτερο, είναι τόσο καλό όσο ο αναβάτης του...
Και κάπου εκέι βρίσκεται και η ομορφιά...εσύ έισαι πού κινείς το σκάφος...και με αυτό τον τρόπο βιώνεις μια μέθεξη με την φύση και το υγρό στοιχέιο...
Τέλος να αναφερθώ σε μερικά πρακτικά θέματα...
Όπως και στό βουνό, έτσι και στήν θάλασσα, άν σκοπεύουμε να επεκτείνουμε/τεστάρουμε τα όριά μας, το κάνουμε ΠΑΝΤΑ με παρέα και εί δυνατόν πιό έμπειρη από εμάς...
Στο καγιάκ το άλλο σκάφος μπορέι να βοηθήσει αποτελεσματικά σε μιά ανατροπή, να ρυμουλκήσει ή να ειδοποιήσει για βοήθεια...
Σφυρίχτρα έχουμε πάντα στο βοήθημα πλευστότητος που φοράμε ( δέν έιναι σωσίβιο)...Χρειάζεταικαι για να ειδοποιούμε ανεγκέφαλους μηχανοκίνητους...ναι ναι δυστυχώς...υπάρχουν και στήν θάλασσα καυλοτιμονάκηδες....
Επικοινωνια σε όλη σχεδόν την Ελλάδα είναι εφικτή με το κινητό τηλέφωνο ( κρεμασμένο στο λαιμό μέσα σε αδιάβροχη θήκη)
Πέρνα μέσα και το νούμερο του Λιμενικού της περιοχής πού σκοπεύεις να εκδράμεις...
Τέλος επειδή μπορέι από τα αναφερόμενα σχετικά με το κολύμπι να θεωρήσει κανείς ότι σε περίπτωση προβλήματος πρέπει να εγκεταλέιψει το σκάφος και να κολυμπήσει πρός την πλησιέστερη ακτή, θέλω να επισημάνω ότι αυτό έιναι συνήθως ΛΑΘΟΣ κίνηση.
Το σκάφος σου παρέχει πλευστότητα, έστω και άν δέν μπορέις να μπείς μέσα και είναι πολύ πιό ορατό σε τυχόν διασώστες από ένα κολυμβητή...Επίσης εκεί θα έιναι τα περισσότερα από τα εφόδιά σου, νερό, ζεστα ρούχα, σνηνή, υπνόσακκος, τρόπος να ανάψεις φωτιά,φαρμακείο πρώτων βοηθειών, εφόδια για σήματα ανάγκης ( φωτοβολίδες, καπνογόνα, seadye) κλπ.
Δέν το εγκαταλείπουμε παρά μόνο άν είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι μπορούμε να βγούμε σε κοντινη ακτή...( συνυπολογιζοντας ρεύματα, κύματα, μορφολογία ακτής κλπ)....και πάλι θα προσπαθούσα να το πάρω μαζί μου....
Τέλος να συμφωνήσω ότι άν "βγείτε" στην θάλασσα ή το βουνό μόνος σας, είναι καλό κάποις δικός σας να ξέρει πού σκοπέυετε να πάτε, την διαδρομή σας, και πότε σκοπεύετε να γυρίσετε...
π.χ. Παρασκευή απογευματάκι στις 5μμ μετά της δουλειά....
" Γυναίκα...φεύγω για ΜΤΒ στα βασιλικά...Άν δέν γυρίσω μέχρι άυριο τις 10 το πρωί, ειδοποίησε την ΕΜΑΚ....
"
Να προσθέσω ακόμα σχετικά με την προηγούμενη συζήτηση εδώ.

Φωτοβολίδες και καπνογόνα.
...υπάρχουν ειδικά μικρά σετ φοτοβολίδων και καπνογόνων που έχεις πάνω στο PFD. δυστυχώς ΔΕΝ τα φορτώνουν για Ελλάδα επειδή έιναι λέει "επικίνδυνο εμπόρευμα...."  Αν κάποιος έχει άκρες αμερική να το ψάξουμε ξανά! Να σημειώσω εδώ ότι ένα λάθος που κάνουν πολλοί έιναι ότι ξοδέυουν τα σινιάλα τους, φωτοβολίδες την νύχτα και καπνογόνο την μέρα, με την ελπίδα κάποιος να τους δεί...Πρέπει πάντα να έχεις σινιάλα για να ρίξεις όταν εσύ αντιληφθείς, δείς ή ακούσης κοντά σου ανθρώπους ή ομάδα αναζήτησης. Τότε χρειάζεται να τα ρίξεις για να σε δούνε!! Πολύ χρήσιμο για εντοπισμό από αεροπλάνο έιναι και το sea dye, ένα σακουλάκι χρωστική πού ανοίγεις όταν αντιληφθείς αεροπλάνα αναζήτησης ( μέρα). Αυτό δημιουργέι μιά μεγάλη κηλίδα χρώματος γύρω σου ή που οδηγεί σε εσένα άν είσαι σε ρεύμα.
Ενα καθρεφτάκι σημάτων, ελαφρύ λεπτό και άθραυστο, μπορεί να στοχέυσει και να τραβήξει την προσοχή την μέρα σε μεγάλες αποστάσεις.
Μια εικόνα με σωστικα πάνω στο pfd. (φωτοβολίδες/καπνογόνα στο σακουλάκι που φαίνεται δεξιά, πάνω από την αριστερή μπροστινή τσέπη) Το κίτρινο είναι EPIRB (ειδικός ραδιοφάρος), σαν το σύστημα SPOT που αναφέρεται παρακάτω.

Paddle float
...επειδή διάβασα ότι κάποιοι σκέφτονται τον όγκο του paddle float ( πλωτήρα κουπιού) να υπενθυμίσω ότι υπάρχουν και φουσκωτά που έιναι πολύ αξιόλογα. Νομίζω ότι έιναι πολύ χρήσιμο ακόμα και άν είσαι εξπέρ στην επανείσοδο...Μην ξεχνάμε ότι ίσως χρειαστεί να ξαναμπείς στο σκάφος μετά από τραυματισμό. Μπορείς επίσης να το χρησιμοποιήσεις σαν πλωτήρα χωρίς το κουπί για να αυξήσει την ευστάθεια του σκάφους να π.χ. τό ένα σου χέρι έιναι κτυπημένο και δέν μπορείς να στηριχτείς καλά. Επίσης χρησιμοποιήται σαν bailer ( δοχέιο για άδειασμα νερού) και πολλά άλλα πράγματα ανάλογα την στιγμή και την ανάγκλη της.

πλωτή άγκυρα.
Την θεωρώ απαραίτητη και είναι στο βασικό μου εξοπλισμό.
Όταν έχω τον καιρό κόντρα, ριγμένη από πλώρη, μπορεί να μου προσφέρει ξεκούραση, με την πλώρη γυρισμένη στόν καιρό χωρίς να ξεσέρνω πολύ.
Όταν έχω δυνατό καιρό πρίμα, ριγμένη από πίσω, μπορεί να με σταθεροποιήσει στό κύμα, χωρίς να φοβάμαι μην με γυρίσει λαμπάντα, και μπορώ να ξεκουραστώ ή να συνεχίσω να κωπηλατώ.
Στο Klepper με την πλωτή άγκυρα απλωμένη μπορέις ακόμα και να κοιμηθείς..
Επίσης βοηθάει στην προσγυάλωση σε παραλία με μεγάλο κύμα,αλλά αυτή την τεχνική ας την αναλύσουμε άλλη φορά.
Γεμάτη με πέτρες κάνει και για άγκυρα βυθού για να μήν βγάζει κανείς έξω το σκάφος σε στάσεις κατά την διαδρομή.
Σκοινί, κατά προτίμηση νάυλον ( που εκτείνεται), με μήκος 4-5 φορές το μήκος του σκάφους. Κλειδιά για εύκολο δέσιμο/λύσιμο προαιρετικά.
Σε πιό ασταθή σκάφη δεν ξέρω αν θα έιναι το ίδιο αποδοτική αλλά αξίζει να την δοκιμάσει κανείς.

VHF
Δυστυχώς δέν προβλέπονται για σερφ, καγιάκ, κανώ, μικρά ιστιοφόρα και άλλα αθλητικά σκάφη στήν Ελλάδα. Βέβαια αρκετοί απο εμάς έχουν γιατί άν χρειαστεί να το χρησιμοποιήσουν ελάχιστα θα ενδιαφέρει, ακόμα και τούς διασώστες, αν "προβλέπεται". Θα έιναι όλοι ευτυχείς που υπήρχε!!

Φωτα ναυσιπλοίας και φακός ( νύχτα)
Νομίζω τα μόνιμα έιναι υπερβολή. Εξάλλου θα έιναι μπαταρίας και η διαρκής έκθεση στίς συνθήκες θα τα καταστρέφει συχνά.
Χρησιμοποιώ κάποια μικρά και ελαφρά αλλά επαρκώς φωτεινά, πού βάζω στο σκάφος με κλίπ όταν χρειάζονται ( το πίσω λευκό πάνω στο PFD μου). Χρειάζεται και ένας φακός που μπορείς να κατευθύνεις πρός την πηγη θορύβου που ακούς την νύχτα ή να δέις προς την ακτή κλπ. Κεφαλής ή χειρός αδιάβροχος έιναι καλά να έχει και κόκκινο φως ώστε αν θέλεις να δεις κάτι μέσα στο σκάφος σου να μη χαλάσεις την νυχτερινή σου όραση.

στίγμα
Σε κινητά symbian το προγραμμα AFtrack που έχω αναφέρει και σε άλλο ποστ, μπορέι και να στείλει το στίγμα σου με διάφορους τρόπους, ακόμα και με sms. Εχω επιλέξει ένα αυτοματισμό να το στέλνει με το πάτημα ενός κουμπιού στην γυναίκα μου, ή σε κάποιον άλλο ενημερωμένο σχετικά αν η γυναίκα μου έιναι μαζί μου.
οι κουτόφραγκοι έχουν το SPOT ένα δορυφορικό σύστημα distress signal αλλά την τελευταία φορά που κοίταξα δέν λειτουργεί/καλύπτει την Ελλάδα. Το θεωρούν απαραίτητο για την συμμετοχή σε "αγώνες περιπέτειας" (Challenges and Marathons)

πυξίδα
Πάντα χρήσιμη στην θάλασσα. Αν όχι πάνω στο σκάφος (ναυτική κατεύθυνσης και διόπτευσης),  τουλάχιστον μία κρεμασμένη στο λαιμό με δυνατότητα διόπτευσης. Καλά τα GPS αλλά ποτέ δεν βασιζόμαστε μόνο στα ηλεκτρονικά μας βοηθήματα!
Μία ομίχλη που πέφτει ξαφνικά στην πορεία σου, εύκολα θα σε κάνει να μήν ξέρεις που να πας αν δέν έχεις πυξίδα, επίσης η νύχτα με τα φώτα στις ακτές μπορεί να σε κοροϊδέψει πολύ. Επίσης η πυξίδα βοηθά να ελέγξεις την έκπτωσή σου σε περίπτωση πλάγιου ρεύματος στην πορεία σου.

Σίγουρα είναι κι' άλλα αλλά θα τα πούμε και άλλη φορά.



« Τελευταία τροποποίηση: 09 12, 2011, 07:50:38 πμ από stelios »

stelios

  • Sys Admin
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 773
  • Age: 40
  • Τόπος: Heraklion, Crete
    • Sea kayaking in Greece
  • Μοντέλο καγιάκ: Valley Gemini,Nordkapp,Etain,NDK Explorer, Romany surf,P&H Scorpio,North Shore Atlantic & Aspect,Capella,Jura MV
Απ: Σωστικα μεσα
« Απάντηση #14 στις: 09 12, 2011, 07:53:36 πμ »
Βαγγέλη το έχω φτιάξει, δες εδώ: http://www.sea-kayak.gr/index.php/topic,38.0.html
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com