Sea-kayak.gr Forums

Full Version: Παρουσίαση καγιακ /Πατέντες /Απορίες
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Καλημερίζω τους καγιακόβιους!

Η εμπειρία μου με καγιάκ είναι ελάχιστη έως μηδαμινή με εξέραιση ένα ocean kayak (ουτε ξερω ποιο) που μου εχαν δανεισει για ενα χρονο στη Γαλλικη Πολυνησία - το θετικο εφοδιο ειναι οτι εκει παλεψα με πολυ κυμα και φυση. Η μονη προηγουμενη συσχετιση με κωπηλατα σκαφη ηταν στο λύκειο που εκανα κωπηλασια με διπλο σκίφ σε αθλητικο ομιλο.

Πριν 15 μερες λοιπον πήρα το πρώτο μου καγιάκ, διθέσιο, απο την εταιρία: Cixi Tecsong Rotomolding kayak, μοντέλο Noah (κινέζικο).
Τα χαρακτηριστικά του είναι:
380cm μηκος
85cm πλατος
35cm υψος
32kg βάρος
300kg μεγ. φορτιο

Μαούνα, με εμφανή την καταγωγή του, επιλέχθηκε παρ'ολα αυτα λόγω της χαμηλής του τιμής και της μεγάλης του σταθερότητάς, κατι που εκτιμάται ιδιεταίρως απο την κοπελια μου της οποιας είναι η και πρώτη της επαφή με το "κουπι".
Επισης όντας το πρωτο μου και μιας και ηθελα να το προσαρμωσω στα γουστα μου με κοψε-ραψε, δεν ηθελα να ειναι κατι ακριβο και εξειδικευμενο το οποιο υπηρχε και η περιπτωση να καταστρεψω..

Με το που το παρελαβα, κλειστηκε 2 μερες στο εργαστηριο πριν καν το βρεξω ωστε να το προσαρμωσω καταλληλα για εκδρομες και ψαρεμα.

Οι προσθηκες που έγιναν είναι οι εξης:

1. Συστημα της άγκυρας (1,5kg) που περιλαμβάνει την ανέμη για το σκοινι της (ιδιοκατασκευή απο τελάρο χαχα!) και το τρόλευ
μεταφοράς της απο την πρυμνη στην πλώρη.

2. Την κεραία-ιδιοκατασκευη που αποτελειται απο τις σημαιες καταδυσης και μια πειρατικη για να ξεκαθαριζει τις προθεσεις μας, ενα λαμπακι led στην κορυφη της, πολυ διακριτό τη νυχτα (χωρις ομως να ενοχλει στην οραση) που ανοιγοκλεινει απο ενα διακοπτη στη βαση της οπου και μπαινουν οι μπαταριες, με αυτονομια ~30 ωρες.

3. Τους χωρους αποθηκευσης-στηριξης εξοπλισμου. Απο αυτους μονο το πρυμνέο bungee προυπηρχε ενω αυτο της πλωρης στηρίχθηκε με γατζακια ωστε να μπορει να αποσπάται για να χρησιμοποιηθει και σαν χταποδι αν χρειαστει. Η θηκη για μιροπραγματα-ψαρικα προστα απ'το καθισμα προσθαφαιρειται επισης με γατζακια και bungee.

4. Ψαρικά, τα παρουσιαζω αναλυτικοτερα εδω μαζι με τ'αποτελεσματα:  http://www.sea-kayak.gr/index.php/topic,23.90.html


-Ολες οι τρυπες γινανε με τρυπανακι, ολες οι στηριξεις με κοινα πριτσινια και η στεγανοποιηση εγινε σε καθε πιθανο σημειο με σιλικονη θαλάσσης - ακομα και στις βιδες/καλαμοθηκες που ειχε απο το εργοστασιο μιας και δεν το εμπιστευόμουν κατασκευαστικα. Φλατζόκολλα και σιλικόνη επίσης τοποθετήθηκε και στα πατήματα των στεγανών για τους ίδιους λόγους.
Τελος ολα κλιπάκια/ωμέγα, γατζάκια και βάσεις είναι ανοξείδωτα.

Μεχρι στιγμης το καγιάκ έχει βραχεί 4 φορές και εχει κανει περιπου 25-30 μιλια σε αρκετα ταραγμενη θαλασσα - ας όψεται ο γαρμπής,  χωρις να παρει σταγονα η να παρουσιαζει κατι αλλο ανησυχητικο.

Η χρήση που θα γινεται θα είναι βόλτες, ταξιδακια, ψαρεμα και καταδυση-ελπιζω οχι το ίδιο..

-Ερωτησεις:
Υπαρχει καποιο υλικο/κόλλα καταλληλότερο για τη στεγανοποιηση των πριτσινιων κλπ και ανθεκτικοτερο στο χρονο απ'τη σιλικονη θαλασσης?

Το τρολλευ με τους τροχαλιες της αγκυρας ειναι στηριγμενο (αν και με bungee) στα μικρα κλιπακια-ωμεγα που φαινονται στις φωτο.
Αν και δοκιμαζμενα και καλοπιασμενα, μου δημιουργειται ανασφαλεια οταν τεντωνει πολυ η αγκυρα σε κυμα και ρευμα μιας και ειναι στο υψος του νερου. Αν και εχω υλικα για μπαλωμα σε ωρα αναγκης δε θα ηθελα να δω να ξεκολλαει κατι εκει μεσοπελαγα..
Ειναι απλα στο κεφαλι μου η να το ασφαλισω παραπανω?

θελω να του γραψω και ονομα στην πλωρη ("Ο Κότερας"...), υπαχει καποιο χρωμα που να πιανει στο πολυαιθυλενιο, η αυτοκόλητα γράμματα η κάτι άλλο?

Βλεπετε κατι λαθος στο όλο εγχείρημα?

Τις ιδεες που παρουσιαζω τις ξεθαψα απο δω κι απο εκει δοκιμαζοντας τες στη πραξη χωρις καμια εμπειρια οποτε οπιαδηποτε συμβουλη θα ηταν πολυτιμη!

Ευχαριστω προκαταβολικα και ελπιζω να μην κουρασα πάρα πολύ!
Είσαι στο σωστό δρόμο νομίζω.Καλές πατέντες.
Μάλλον το είχες άχτι το καγιάκ ε; Σε καταλαβαίνω απόλυτα! Και εγώ έκανα κωπηλασία σε ενα διπλό σκιφ στο σχολείο και μετά πάλευα με νοικιάρικα από εδώ και από εκεί ;D

Ψάχνοντας για στηρίγματα για το σκάφος φίλου σε διάφορα μαγαζιά (D-ring) νομίζω τα λένε (είμαι καινούργιος στο χώρο και δεν έχω εμπειρία) βρήκα αρκετά και σε ποικιλία τιμών. Αποτελούνται από 2 μέρη. Το πλαστικό και το σίδερο. Το πλαστικό νομίζω πρέπει να είναι όσο πιο σκληρό γίνεται, ενώ ταυτόχρονα ο κρίκος σε σχήμα D να έχει ένα αλφα πάχος. Σίγουρα θα υπάρχουν και άλλοι τρόπο στήριξης πέρα από τα D ring. Αυτό που θα με απασχολούσε μετά θα ήταν το πως θα τα στηρίξω πάνω στο σκάφος. Κάποια έχουν υποδοχές που το πλαστικό είναι πιο παχύ ή έχουν ένα μεταλλικό εξάρτημα με βόλτες για να βιδώσεις πάνω τους. Αν αυτό δεν υπάρχει δε θα χρησιμοποιούσα σκέτη βίδα γιατί αν όχι στο πρώτο ζόρισμα στο δεύτερο θα έφευγε. Το πολυαιθυλένιο δεν έχει πολύ πάχος και σίγουρα όχι το ίδιο παντού. Τα πριτσίνια έχουν μικρή αντίσταση στην από κάτω μεριά και ίσως αν ζεσταθεί το πλαστικό και ταυτόχρονα ζοριστούν να φύγουν. Υπάρχουν κάποια πριτσίνια που λέγονται ασφαλείας και είναι πλαστικά. Αυτά κάνουν μεγαλύτερο φούσκωμα από κάτω οπότε λογικά θα κρατάνε περισσότερο. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι ειδικά αν μπορείς να βάλεις χέρι στην από μέσα μεριά.

Όπως και να έχει θαυμάζω το μεράκι σου και μου αρέσει γιατί δεν το λυπάσαι αλλά κάνεις τα πάντα για να το χαίρεσαι όσο γίνεται περισσότερο!! Πάντα τέτοια εύχομαι!
Σ'ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλες!

D-rings εννοεις κατι σαν κι αυτο στην παρακατω φωτο?
Αν ναι το πρόβλημα θα παραμένει πάλι το ίδιο απ'τη στιγμη που δεν εχω προσβαση στο εσωτερικο του σκαφους (αν ειχα θα εμπαιναν μεγαλες ροδελες με ενα παξιμαδι ασφαλειας και δε θα ξανασκεφτομουν τιποτα..) Στην περιπτωση και των "ωμεγα" που εχω χρησιμοποιησει και των D-rings το προβλημα ειναι η στηριξη τους.. Αυτη θα γινει η με απλη βιδα η με πριτσίνια. Τη βίδα τη βρίσκω εντελως απαγορευτικη. Σε δοκιμη που εκανα φευγει απλα με ενα δυνατο τραβηγμα.. Δεν ξερω αν απο καγιακ σε καγιακ αυτο αλλαζει αναλογα με το υλικο κατασκευης..

Στο δικο μου το παχος του πολυαιθυλενίου είναι περιπου 5χιλ. η και λιγο παραπανω αν δεν κανω λαθος αλλα αρκετα μαλακο. Τα πριτσίνια τα θεωρώ μονόδρομο (εκτως αν υπάρχει και καποια 3η λυση που δεν ξερω), εψαξα για πλαστικα/ασφαλειας αλλα δεν βρηκα πουθενα! Αυτο που εφαρμωσα λοιπον ειναι να ανοιξω οσο μικροτερη τρυπα ωστε ισα που να χωραει το πριτσινι και επελεξα πριτσινια με μεγαλυτερο στελεχος -πχ για ~5mm που ειναι το καγιακ, εβαλα πριτσινια με στελεχος 2cm ωστε να εχει μεγαλυτερο συμπιεσμενο ογκο εσωτερικα μολις σφυξει.

Απλα στα σημεια οπως τα "ωμεγα της αγκυρας που προανεφερα μου δημιουργουν μια ανασφάλεια.. Σε ολα τα αλα δεν το σκεφτομαι μιας και ουτε οι δυναμεις ειναι μεγαλες ουτε ειναι κοντα στο νερο.
Αν βρω στην αγορα πλαστικα-ασφαλειας θα τα αντικαταστησω σιγουρα σ'αυτο το σημειο, μαλλον και στη βαση της κεραιας. Ειναι οντως σημαντικα καλυτερα απ'τα απλα στη συγκράτηση??

Θα με ενδιεφερε πολυ να μαθω αν υπαρχει και καποια αλλη λυση...
Ακομα με ενδιαφερει πολυ να βρω αν υπαρχει κολλα πολυαιθυλενιου η καποια άλλη "σιλικονη" καλυτερη απ'τη θαλασσης για τη στεγανοποιηση.

Ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις και την παρότρυνση παιδες!
Καλησπέρα,

Μια από τις ελάχιστες κόλλες που τα καταφέρνει καλά στο πολυαιθυλένιο είναι η Sikaflex 292.
Χρειάζεται ξύσιμο, τρίψιμο και ζέσταμα με πιστόλι πριν την τοποθέτηση για να πιάσει καλά ειδάλλως δεν θα κάνει καλή δουλειά.

Σαφώς και είναι μακράν ανώτερη από τη σιλικόνη.
Καλημέρα!

Ναι αυτός είναι ένας τύπος στηρίγματος με D-ring. Όπως είπα και πριν το θέμα είναι το πως θα τα στηρίξεις πάνω στο σκάφος. Οι βίδες δεν κρατάνε. Τα πριτσίνια που έβαλες εσύ έχω δει να τα τοποθετούν ακριβώς με τον τρόπο που περιέγραψες. Ίσως αν πας σε εξειδικευμένο μαγαζί που να πουλάει πριτσίνια να βρεις και άλλους τύπους που να βολεύουν περισσότερο. Κάποια ανοίγουν σα μαργαρίτα από κάτω για παράδειγμα.

Υπάρχουν επίσης βίδες ακέφαλες που βιδώνουν με άλλεν ή τετράγωνο και έχουν εσωτερικό σπείρωμα στο οποίο βάζεις κανονικά βίδα. Πάλι θέλει μικρότερη τρύπα, πολύ καλό ζέσταμα του πλαστικού και να τη βιδώσεις σιγά σιγά.

Δυστυχώς δεν έχω δοκιμάσει κάτι από αυτά σε πλαστικό για να σου πω περισσότερα. Ίσως κάποιος που έχει δοκιμάσει να μας λύσει τις απορίες. Smile
Οι βίδες που σου έλεγα είναι σαν αυτές αλλά είναι για ξύλο:

[Image: 532%20allen%20thumb.jpg][Image: 532%20bussola%20thumb.jpg]

Αν ψάξεις για well nuts στο Internet θα βρεις αυτά τα οποία είναι όμορφη λύση!

[Image: WellNuts.png]

Πλαστικό με παξιμάδι στην κάτω μεριά που όσο σφίγγεις φουσκώνει από κάτω. Τα έχω δει όλα αυτά σε βαλιτσάκι μάστορα που έβαζε στηρίγματα σε καγιάκ.

Edit: Δες εδώ σε τομή πως λειτουργούν http://www.kayakfishingstuff.com/drupal/...ll-wellnut

Edit2: Εδώ δείχνει και τα πλαστικά πριτσίνια που σου έλεγα και αναλύει με λεπτομέρειες τα υπέρ και τα κατά του κάθε τρόπου στήριξης! http://www.topkayaker.net/articles/instr...nance.html

Edit3: Και ένα βίντεο και σταματάω ;D

Kayak Fishing - Hardware Installation Options, Rivets and Well Nuts
Δεν είχα ιδέα για τα well nuts! Φαινονται πολυ ωραια λυση.
Μακαρι να τα βρω καθως και τα πριτσινια ασφαλειας/στεγανα.
Θα τα ψαξω και τη sikaflex.

Ευχαριστω πολυ παιδες, οι συμβουλες σας ειναι πολυτιμες! Πριν 1 μηνα δεν ηξερα καν οτι ενα sot καγιακ μπορει να τρυπηθει...

υ.γ. Πρατηρησα σημερα πως η ταπα αποστραγγισης εχει μια διαμπερη τρυπουλα διμετρου ~1,5mm. Ειναι φυσιολογικο να υπαρχει και να επικοινωνει με το εσωτερικο του καγιακ?  Ποιος ο λογος?
Τα well nuts μοιαζουν πολύ (αν δεν είναι το ίδιο πράγματα ακριβώς) με αυτά που χρησιμοποιούν για να στηρίξουν τη ζελατίνα στις μηχανές. Ξέρει κανείς; http://www.moto-discovery.com/eshop/desi...-gold.html
Στό πρώτο μου καγιάκ είχα χρησιμοποιήσει well-nuts για ξύλο για να στερεώσω το πανί και μπορώ να πω ότι έμεινα ευχαριστημένος. Το καγιάκ μου όμως είχε περισσότερο πλαστικό στις θέσεις που θα έπιαναν τα D-rings και έτσι έπιαναν τα  well-nuts. Δοκίμασα και ένα well-nut με λάστιχο από κάτω και εφαρμογή σαν περτσίνι αλλά ήταν μούφα...
Pages: 1 2