Sea-kayak.gr Forums

Full Version: το kodiak
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Εγώ για το Taran ήθελα να μιλήσω αλλά να που τελικά βρεθήκαμε να μιλάμε για το kodiak.
Τέλος πάντων, δικό μου το λάθος αφού έπρεπε να ήμουν πιο προσεκτικός με τις συγκρίσεις.
Δεν είχα ποτέ δικό μου kodiak και αυτό που είχα για πούλημα ήταν ενός φίλου που δεν έχει υπολογιστή και έτσι ανέλαβα εγώ την δημοσίευση.
Το σκάφος τελικά πουλήθηκε εκτός φόρουμ σε κάποιον που το είδε στην παραλία.
Έχω κάνει κάποια μίλια μαζί του και το είχα και για μία σαιζόν στην Κάλυμνο.

Κατ' αρχάς να πω εδώ πως το kodiak δεν είναι αργό σκάφος.
Αντίθετα όπως ήταν αναμενόμενο από τα μακριά του ίσαλα και την κοίλη κοίτη και όπως φάνηκε στον τελευταίο αγώνα της Βάρκιζας μπορεί μέχρι και 5 κόμβους να ανεβάσει στα χέρια ενός (πολύ) δυνατού κωπηλάτη. Τα μίλια βέβαια δεν έρχονται εύκολα και εδώ μπαίνει το ερώτημα
5 κόμβοι ναί αλλά για πόσο?
Τα μειονεκτήματά του κατ' εμέ είναι αλλού.

Κατ' αρχάς ο πολύς όγκος του και τα ιδιαίτερα ψηλά μπρός και πίσω ντέκ.
Δεν βοηθάει στο να έρθει το κουπί κοντά στο σκάφος.
Πρέπει να φορτωθεί σημαντικά για να έχει σωστή συμπεριφορά, επηρεάζεται πολύ από τον αέρα και προβληματίζει στις στηρίξεις, τις επαναφορές αλλά και τις αυτόνομες διασώσεις όντας δύσκολο να σκαρφαλώσει κάποιος στο ψηλό πίσω ντέκ με όλο αυτό το χαμό από σκοινιά, δίχτυα και λουρία επάνω του.

Το πηδάλιο δε είναι τόσο σκληρό και μεγάλο που μπορεί να τραυματίσει κωπηλάτες και σκάφη όπως το δικό μου σε κάποιο περιστατικό.

Τα καπάκια είναι περίπλοκα, δύσχρηστα και γίνονται χάλια στην άμμο πολύ εύκολα. Οι ιμάντες που συκρατούν τα εξωτερικά ξεραίνονται με τον ήλιο και κόβονται ενώ στις  άκρες τους τα αυτοκόλλητα ξεκολλάνε με τον ήλιο.
Τα δίχτυα χαλαρώνουν αμέσως και κρέμονται.
Τα ποδωστήρια υποχωρούν και δεν παρέχουν επαρκή στήριξη ενώ το φαρδύ κόκπιτ δεν διευκολύνει τον έλεγχο του σκάφους με το σώμα του κωπηλάτη.

Η αρχική του σταθερότητα είναι χαμηλή με το μικρό επίπεδο τμήμα της κοιλιάς του αλλά σίγουρα βελτιώνεται πολύ όταν φορτωθεί. Ξεφόρτωτο είναι ασταθές.

Το day hatch μόνο στεγανό δεν είναι.

Τώρα για το ότι είναι πολύ γερό θα επισημάνω ότι σίγουρα όχι παραπάνω από το scorpio π.χ.

Όσο για την μνημειώδη πολυπλοκότητά του μετρήστε μόνο όλα τα εξαρτήματα που είναι βιδωμένα η πακτωμένα πάνω του και θα διαπιστώσετε ότι είναι τα τριπλά από κάποιο άλλο καγιάκ.

Τώρα για τη δωδεκάχρονη ανηψούλα του φίλου προτείνω να την ανεβάσετε σε surf ski, είμαι βέβαιος ότι ένα μικρό και ελαφρύ κοριτσάκι θα το βρεί πολύ εύκολο και διασκεδαστικό.
Όλα αυτά είναι βέβαια ακαδημαικά γιατί είμαι βέβαιος ότι κανείς πια δεν θα πάει να αγοράσει καινούργιο kodiak εκτός μόνο λόγω έλλειψης πληροφόρησης.
Μεταχειρισμένο και στα μισά λεφτά όμως σίγουρα θα βρεί κάποιο κοινό και αυτό λόγω έλλειψης επιλογών.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι έβγαλα το kodiak του φίλου στο eBay για ένα μήνα και δεν ενδιαφέρθηκε ούτε ένας να το κοιτάξει.
Η επιτυχία του φαίνεται είναι Ελληνικό φαινόμενο...
Γιατί μου αρέσει το κόντιακ ...

Η σύγκριση που επιχείρησες με το ταράν δεν νομίζω ότι ήταν απρόσεκτη και δεν καταλαβαίνω το "μένος" που προκλήθηκε
εναντίων του αθώου κόντιακ.
Κατ αρχάς είμαι κάτοχος του κόντιακ απο τον περασμένο χειμώνα και δεν μπορώ να εκφέρω ολοκληρωμένη άποψη μιας και
δεν έχω γράψει πάνω απο 100 χλμ. Μπορώ όμως να παρατηρήσω τα εξής :
Το σκάφος ανήκει στην κατηγορία high volume είναι κατάλληλο μόνο για μεγαλόσωμα άτομα απο 80 κιλά και πάνω , με δυνατότητα μεταφοράς αξιοσέβαστου φορτίου και ο προορισμός του είναι μεγάλα ταξίδια με πολύ φορτίο.
Άρα δεν κάνει για όλους όσο αφορά το ψηλό ντέκ.  Το ύψος μου είναι 1,90 και δεν αντιμετωπίζω κανένα πρόβλημα με το κουπί
και με τις στηρίξεις. 
Το σκάφος είναι γρήγορο και μπορεί να κρατήσει μια καλή ταχύτητα σε ρυθμό ταξιδιού.
Ο εξοπλισμός απο δίχτυα και ιμάντες είναι εκεί για κάποιο λόγο . Διαθέτει ιμάντες συγκράτησης κουπιού  που διευκολύνουν
πολύ την αυτοδιάσωση  , λαστιχάκι για συγκράτηση εφεδρικού κουπιού , μέχρι και μεταλλικό άγκιστρο για κλείδωμα και σκοινί
για συγκράτηση στο αυτοκίνητο κατά το φόρτωμα !
Τα πηδάλια σε άλλα σκάφη είναι μαλακά ;  Ούτε ιδιαίτερα μεγάλο είναι για τον όγκο του κόντιακ.
Τα καπάκια είναι δύσχρηστα αλλά στον αντίποδα είναι απόλυτα στεγανά και επίσης , πολύ σημαντικό , προστατεύονται απο
χτυπήματα και φθορές . Μπορεί κάποιος να πατήσει πάνω τους !
Το ποδωστήρια έχουν την σημαντική ιδιότητα (νομίζω λίγα σκάφη το διαθέτουν) να μπορούν να παρέχουν στήριξη χωρίς
να υποχωρούν όταν χειρίζεσαι το πηδάλιο. Είναι πάντα σταθερά άσχετα αν χρησιμοποιούμε το πηδάλιο.
Το υλικό HTP με το οποίο κατασκευάζει η  Prijon τα σκάφη της είναι κατά πολύ ανώτερο απο τα απλά πλαστικά rotomold.
Αντοχή - βάρος - ακαμψία - ανεπηρέαστο απο υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες - δεν χάνει το σχήμα του.

Το κόντιακ είναι ένα σκάφος παλιάς γενιάς  με σαφή προορισμό τα μεγάλα ταξίδια με πολύ φορτίο και μεγαλόσωμους αναβάτες
και το σωστό είναι να το συγκρίνουμε με αντίστοιχα σκάφη π.χ.  essence , laser κτλ.
Αμφιβάλω ότι είναι μόνο Ελληνική επιτυχία  (οξύμωρο ακούγετε αυτό)  . Οι αποστολές διεθνώς δείχνουν ότι κάποιες αρετές πρέπει να έχει.

Αλλά σε τελική ένα καγιάκ είναι και λίγο αντικείμενο πάθους (δεν είναι πλυντήριο !) και ο καθένας έχει τα δικά του γούστα...  Wink



 
   
Πραγματικά είναι τέλοιο να διαβάζεις κριτικές απο δύο πλευρές(θετικά-αρνητικά)...Ευχαριστούμε πολύ!
Dan το σημαντικό είναι να δοκιμάσεις και άλλα σκάφη και τότε θα καταλάβεις τη διαφορά με το Kodiak. Πόσες φορές έχεις πάει φορτωμένος για πολυήμερες εκδρομές; Αν όχι πολλές τότε απλά θέλεις day kayak και όχι expedition γιατί η διαφορά είναι σχεδόν όση από το sit on top στο sit in σε καιρό.

Ο aegeanpaddlers με κάλυψε πλήρως σε αυτά που έγραψε, όπως πάντα με λεπτομέρεια και σωστή ανάλυση.

Υπάρχουν αμέτρητες καλύτερες επιλογές από το Kodiak εν έτη 2013.

StarSailor

(07-31-2013, 01:34 PM)stelios link Wrote: [ -> ]Dan το σημαντικό είναι να δοκιμάσεις και άλλα σκάφη και τότε θα καταλάβεις τη διαφορά με το Kodiak.

Πραγματικά αυτό το κριτήριο που αν κάποιος έχει δοκιμάσει πολλά διαφορετικά σκάφη μπορεί και να εκφέρει εμπεριστατωμένη άποψη για κάποιο καγιάκ δεν το καταλαβαίνω. Συγγνώμη αλλά αν δώσεις 20 αυτοκίνητα σε έναν νέο οδηγό, θα εμπιστευτείς μετά την άποψη του για το κάθε ένα;
Πιστεύω ότι είναι λογικό, όσο αυξάνεται ο αριθμός των εμπειριών η κρίση να γίνεται οξύτερη. Ο πιθανός αντίλογος θα έχει να κάνει υποθέτω, με το υπόβαθρο, δηλ. κατά πόσο ο "συλλέκτης εμπειριών", ο τέστμαν (!!!) έχει δυνατότητα να αντλήσει το μέγιστο των πληροφοριών, να τις κατατάξει ανά κατηγορία και εν τέλει να τις μεταδώσει σε τρίτους.

Στο συγκεκριμένο παράδειγμα με τα 20 αυτοκίνητα τώρα, ο νέος οδηγός ίσως να μην είναι σε θέση να αποφασίσει όπως θα αποφάσιζε ένας οδηγός αγώνων. Θα βγεί όμως σοφότερος από τη διαδικασία. Με πολύ περισσότερες εμπειρίες από κάποιον που δεν είχε ανάλογη ευκαιρία. Ίσως να μην καταφέρει να κάνει τη βέλτιση επιλογή για το ίδιο εκείνη τη στιγμή, όπως επίσης να μην καταφέρει να σου προτείνει το καταλληλότερο αυτοκίνητο για τις ανάγκες σου, στην επόμενη δοκιμή όμως θα είναι ασύγκριτα πιο εύστοχος. Η άποψή του λοιπόν θα δώσει κάποια επιπλέον πληροφορία που κι αυτή θα είναι χρήσιμη.

giorgos ormanoglou

Εγώ πάλι μαθαίνω,  πως ένθερμος οπαδός του kodiak  είναι ο γερμανός δισκοβόλος Lars Riedel.

http://www.google.gr/url?sa=i&rct=j&q=&e...7137952549

Φερεται,  μάλιστα,  να έχει δηλώσει:
- Μου έρχεται γάντι !
(07-31-2013, 01:34 PM)stelios link Wrote: [ -> ]Πόσες φορές έχεις πάει φορτωμένος για πολυήμερες εκδρομές;

Εγώ κάτι τέτοια :  http://seakayaking.wordpress.com/2007/01...kpot-then/   

σχεδιάζω να κάνω !!!  Big Grin   


(καλά ρε παιδιά  μη βαράτε !!)