Sea-kayak.gr Forums

Full Version: P & H Quest Carbon
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Πριν μερικές ημέρες επέστρεψα από την Σκωτία όπου είχα την τύχη να δοκιμάσω 12 διαφορετικά σκάφη για αρκετές ώρες.
Ένα από αυτά ήταν το P&H Quest η έκδοση carbon (http://www.phseakayaks.com/kayaks.php?kayak=Quest).

Με τιμή κοντά στα 4000+€ αποτελεί ένα πολύ ακριβό καγιάκ.

Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι αποκλειστικά κατασκευασμένο για αποστολές και το καταλαβαίνεις από τις πρώτες κουπιές.
Όταν δεν έχει βάρος (και εννοώ πολύ βάρος 50+ κιλά εκτός τον κωπηλάτη) είναι φοβερά ασταθές (αρχική και δευτερεύουσα σταθερότητα) και αυτό οφείλετε κυρίως στο round hull.

Ασκήσεις όπως οριακό edging, sculling brace κτλ θα οδηγήσουν σίγουρα σε τούμπα αν δεν έχετε ξανακωπηλατήσει παρόμοιο καγιάκ μιας και δεν σε προειδοποιεί, απλά την αρπάζεις στα παγωμένα νερά της Σκωτίας  Tongue

Μετά τις πρώτες απογοητευτικές εντυπώσεις γέμισα 10 πλαστικά (4λιτρα) με θαλασσινό νερό και τα έβαλα στα hatches για να δω την συμπεριφορά φορτωμένο. Αρκετά καλύτερο αλλά πάλι ασταθές σε ανησυχητικό βαθμό. Την ίδια εντύπωση σχημάτισε και φίλος κωπηλάτης με 20 χρόνια εμπειρία.

Συνολικά κάναμε περίπου 25χλμ με το καγιάκ, να παλεύω να μην τουμπάρω καμιά 10ριά φορές όταν το ρεύμα ήταν πολύ ισχυρό από την άνοδο της παλίρροιας με αντίθετο αέρα (κυματισμός με απίστευτα μικρό χρονικό όριο μεταξύ των κυμάτων, σαν ποταμός ήταν). Δυστηχώς δεν έχω φωτογραφίες από τη συγκεκριμένη απόσταση (με εξαίρεση μερικές στην αρχή) μιας και η σκέψη να αφίσω το κουπί θα οδηγούσε σε τούμπα  ;D

Συνοψίζω τις εντυπώσεις μου:

Πλεονεκτήματα:

1. Τεράστιος αποθυκευτικός χώρος
2. Φοβερή ποιότητα κατασκευής
3. Ελαφρύ (περίπου 24 κιλά)
4. Πολύ όμορφο
5. Πολύ άνετο κάθισμα
6. Εργονομικό cockpit
7. Αρκετά γρήγορο
8. Πολύ καλό σε edging
9. Με το skeg πάει τέλεια ευθεία ακόμη και με αρκετό κύμα/αέρα


Μειονεκτήματα:

1. Ακριβό
2. Πάρα πολύ ασταθές όταν δεν είναι πλήρες φορτωμένο (είναι πιο ασταθές ακόμη και από καγιάκ με 50 εκ cockpit που δοκίμασα)
3. Ακατάλληλο για καθημερινές βόλτες (είναι για expeditions είπαμε!)

Θεωρώ ότι είναι ένα καγιάκ που πρέπει οπωσδήποτε να δοκιμάσει κάποιος πριν το αγοράσει γιατί είναι πολύ ιδιόμορφο.

Επισυνάπτω και μερικές φώτο από την βόλτα όταν το βόλταρε ένας φίλος.
Στελιο καλησπερα, ωραιο σκαρι εκ πρωτης οψεως αλλα εκτιμω οτι ολα τα round hull εχουν το ιδιο προβλημα ασταθειας. Νομιζω οτι και με φουλ φορτιο δν θα αλλαξουν και πολλα ;D Εκτιμω οτι για το μηκος του(5.36) ειναι βαρυ. Το 585 μου ζυγιζει κενο φορτιου χωρις καπακια 24.6 κιλα ζυγισμενο! Δν μπορω να καταλαβω επισης ποιος ο σκοπος να εισαι τοσο ασταθης σε ενα expedition σκαφος. Για 4000 γιουρο καλυτερα προτιμω να παρω δυο ταχε και δυο κουπια σουπερ ντουπερ. Ωραιο αλλα πανακριβο και αποθαρρυντικο να δωσεις τοσα πολλα χρηματα κατ εμε! :o :o
(10-08-2012, 08:13 PM)Random link Wrote: [ -> ]Στελιο καλησπερα, ωραιο σκαρι εκ πρωτης οψεως αλλα εκτιμω οτι ολα τα round hull εχουν το ιδιο προβλημα ασταθειας. Νομιζω οτι και με φουλ φορτιο δν θα αλλαξουν και πολλα ;D Εκτιμω οτι για το μηκος του(5.36) ειναι βαρυ. Το 585 μου ζυγιζει κενο φορτιου χωρις καπακια 24.6 κιλα ζυγισμενο! Δν μπορω να καταλαβω επισης ποιος ο σκοπος να εισαι τοσο ασταθης σε ενα expedition σκαφος. Για 4000 γιουρο καλυτερα προτιμω να παρω δυο ταχε και δυο κουπια σουπερ ντουπερ. Ωραιο αλλα πανακριβο και αποθαρρυντικο να δωσεις τοσα πολλα χρηματα κατ εμε! :o :o

Έτσι όπως το περιέγραψε ο Στέλιος, μου δίνει την εντύπωση playboat περισσότερο, παρά offshore σκάφους.

giorgos ormanoglou

(10-08-2012, 09:24 PM)Pai Mei link Wrote: [ -> ]Έτσι όπως το περιέγραψε ο Στέλιος, μου δίνει την εντύπωση playboat περισσότερο, παρά offshore σκάφους.
Πράγματι,  αν το καθεαυτού expedition σκαρί της p&h είναι το cetus και αντίστοιχο playboat το capela,  το quest πλασάρεται  σαν «όλα σε ένα»,  all around σκάφος.
Random η ποιότητα κατασκευής δεν έχει καμία σχέση με της Tahe, δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης, είναι μακράν καλύτερη και η εταιρία (P&H) έχει κορυφαίο after sales support.
(10-09-2012, 05:36 AM)stelios link Wrote: [ -> ]Random η ποιότητα κατασκευής δεν έχει καμία σχέση με της Tahe, δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης, είναι μακράν καλύτερη και η εταιρία (P&H) έχει κορυφαίο after sales support.

Ok θα το δεχτω αυτο, ισως το gel coat να ειναι λιγο πιο φανταχτερο και τα deck lines ή το κάθισμα λιγο πιο ραφινάτο. Ο πολυεστερας είναι πολυεστέρας ομως κ δν εκτιμω οτι μπορει να κοστιζει ενα PH οσο τεσσερα σκαφη Tahe! Και να το θεσω αλλιως τοτε, η Zegull(που ειναι η ιδια εταιρεια) που χρησιμοποιει τεχνολογια vacuum και sandwich ενισχυση στην τροπιδα και στα πλαγια και κατασκευαζει κατ εμε κλασεις ανωτερα σκαφη απο την PH ή την Valley πως διατηρει τιμες δυσαναλογα πιο μικρες και παλι? Η απαντηση ειναι οτι η PH ειδικα δν ενδιαφερεται για εξαγωγες και για αυτο χτυπα τις τιμες? Η μήπως κρυβει κατι τοσο σημαντικο τεχνολογικα το οποιο δεν γνωριζουμε?Επισης να ξεκαθαρισω οτι η σειρα Tahe στα πολυεστερικα TGC μοντελων 2012 δν εχει καμμια σχεση με τα παλια πολυεστερικα του 2011 και πρότερα. Χωρις να τιθεμαι κατηγορηματικα υπερ της μιας ή της αλλης μαρκας αλλα παντα προς οφελος του καταναλωτη δν δικαιολογω την τοσο δραματικη διαφορα τιμης μεταξυ δυο εταιρειων ουτε τον θρυλο μεταξυ των δυο εταιρειων. Η PH ξεκινησε μολις 10 χρονια νωριτερα απο την Tahe marine και κατα δευτερο η σχεδιαση και η τεχνογνωσια της Tahe ιδιως στα γροινλανδικα σκαφη ειναι πολυ πιο ανωτερη. Το οτι κατι ειναι Αγγλικο δν σημαινει οτι ειναι και τοπ. Ειδικα οσοι γνωριζουν περι πλαστικων σκαφων και θαλαμηγων οι Ιταλοι αυτοι την στιγμη ειναι στο προσκηνιο με τις καλυτερες ναυπηγησεις παγκοσμιως. Οσον για το after sales παρελαβα πριν 1.5 μηνα δωρεαν σπιτι μου κιβωτιο απο την Tahe marine το οποιο περιεχει κιτ επισκευης, γυαλιστικα υγρα καθως και γυαλιστικα σφουγγαρακια για αλοιφαδορο και για το χερι. Στα δε mail που εχω στειλει απαντανε αμεσως. Επισης τα σκαφη της Tahe εχουν serial number και ερχονται ζυγισμενα και δοκιμασμενα στο νερο για στεγανοτητα αλλα και απο κωπηλατη της Tahe. Προσωπικα εμενα με χουν καλυψει πληρως οι Εσθονοι Big Grin
Από καθαρά κατασκευστικής άποψης όσον αφορά τα composites οι Άγγλοι είναι μακράν οι καλύτεροι στον πλανήτη. Κατέχουν τα υλικά όσο κανείς άλλος και όλες οι τεχνικές ξεκινούν από αυτούς. Από την κατασκευή F1 μέχρι τα αγωνιστικά καλάμια δεν υπάρχει κανένας που να μπορεί να τους φτάσει.
Επίσης φαντάζομαι ότι αποκλείεται να είναι πολυεστέρας το PH. Είναι μάλλον εποξικό το οποίο σημαίνει τριπλάσιο κόστος, όπως και δεκαπλάσιο είναι το κόστος ανά τ.μ. του fiberglass cloth με το  carbon kevlar. Αυτά σχετικά με τα υλικά και την κατασκευή τους. Όσο για το vacuum infusion και το sandwich δεν και πυρηνική φυσική ρε παιδιά. Σιγά τα αυγά. Ο καθένας μπορεί να το κάνει στην αυλή του σπιτιού του. Μην τρελένεστε κιόλας.

Υ.Γ. Ο Μεγαλύτερος πονοκέφαλος και δυσκολία είναι ο σχεδιασμός...η κατασκευή είναι το εύκολο κομμάτι. 
(10-09-2012, 04:31 PM)luca link Wrote: [ -> ]Από καθαρά κατασκευστικής άποψης όσον αφορά τα composites οι Άγγλοι είναι μακράν οι καλύτεροι στον πλανήτη. Κατέχουν τα υλικά όσο κανείς άλλος και όλες οι τεχνικές ξεκινούν από αυτούς. Από την κατασκευή F1 μέχρι τα αγωνιστικά καλάμια δεν υπάρχει κανένας που να μπορεί να τους φτάσει.
Επίσης φαντάζομαι ότι αποκλείεται να είναι πολυεστέρας το PH. Είναι μάλλον εποξικό το οποίο σημαίνει τριπλάσιο κόστος, όπως και δεκαπλάσιο είναι το κόστος ανά τ.μ. του fiberglass cloth με το  carbon kevlar. Αυτά σχετικά με τα υλικά και την κατασκευή τους. Όσο για το vacuum infusion και το sandwich δεν και πυρηνική φυσική ρε παιδιά. Σιγά τα αυγά. Ο καθένας μπορεί να το κάνει στην αυλή του σπιτιού του. Μην τρελένεστε κιόλας.

Υ.Γ. Ο Μεγαλύτερος πονοκέφαλος και δυσκολία είναι ο σχεδιασμός...η κατασκευή είναι το εύκολο κομμάτι.

Φιλε Λουκα, απο την φαντασια στην πραγματικοτητα υπαρχει μεγαλη διαφορα πιστεψε με. Αν γνωριζεις την διαφορα στην τιμη και στην ποιοτητα τοτε μπορεις να μας πεις αλλα με εικασιες δεν με πειθεις προσωπικα. Εποξικα ειναι ολα φιλε Λουκα ακομα και τα SOF τα οποια απο ξυλινα αποκτουν ιδιοτητες πολυεστερικου. Το vacuum infusion ηταν αποκλειστικη πατεντα της Tahe και ειναι ισως αλλη μια η δυο εταιρειες που χρησιμοποιουν αυτη την τεχνικη. Επισης το TG compound της Tahe ειναι κ παλι αποκλειστικη πατεντα της Tahe marine εως tωρα. Οσον αφορα τους Αγγλους και τις πολυεστερικες κατασκευες αυτο ισχυε καποτε και οχι τωρα πλεον αγαπητε μου. Η Κινα αυτη την στιγμη παραγει τους τελειοτερους καρμπον κεβλαρ δισκους και πτερυγια ανεμογεννητριων στον κοσμο οπως κ οι Ιταλοι τα καλυτερα κραματα πολυεστερων και και καρμπον σκαφων σε μικρομετρικα μεγεθη απο 10 εως και 45 μετρα μεγαλων θαλαμηγων. Εχω παρακολουθησει ναυπηγικες κατασκευες στην Αγγλια και οντως δν αμφισβητει κανεις οτι ειναι εξαιρετικες και συνδυαζουν το πατροπαραδοτο με συγχρονες ναυπηγικες ραδιουργιες. Περαν αυτων ξαναλεω και παλι, το θεμα μου ειναι οτι η υπερβολη αυτη στην τιμη δν δικαιολογειται κατ εμε. Αν εχεις επισημα κατασκευατικα στοιχεια που δικαιολογουν την τοσο αυξημενη τιμη του 1/3 ή 1/4 τοτε να το δεχθω αλλιως το θεωρω κοροιδια.
Φίλε Random....δεν νομίζω ότι είμαι φαντασιόπληκτος. Γνωρίζω πολύ καλά και τις τιμές των υλικών και την κατασκευή τους, επειδή έχω ασχοληθεί και κατασκευάσει. Τώρα μάλιστα ξεκινάω την κατασκευή ενός ιστιοπλοϊκού τριμαράν composite 16''. Όπότε μη μου λές εμένα για φαντασία. Όσο για τις τιμές άνοιξε τον κατάλογο της Fibermax και δές.
Το Infusion είναι πατέντα της TAHE?????? Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΠΑΡΑ που άκουσα στη ζωή μου. Googlare λίγο και μετά πες μας.

Όσο για του ς Κινέζους τι να πώ......

Υ.Γ. Φίλε μου δεν είναι κακό να είσαι άσχετος με το σπορ....μη λές όμως ότι σου κατέβει γιατί διαβάζει και κόσμος και γελάει. Όταν ξεμπερδέψεις το πολυεστερικό με το εποξικό ξαναγράψε.

giorgos ormanoglou

Σε οπαδικό φόρουμ θα μπήκα απόψε...  Συγγνώμη,  λάθος...!?
Pages: 1 2 3