Αποστολέας Θέμα: Prijon Kodiak  (Αναγνώστηκε 397 φορές)

dan

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 245
  • Age: 52
  • Τόπος: Ιωάννινα
  • Μοντέλο καγιάκ: Prijon kodiak , Perception freedom
Prijon Kodiak
« στις: 12 02, 2013, 12:04:03 μμ »
                                            Prijon   Kodiak

Το ξέρω ότι τα παρακάτω δεν πληρούν τις προδιαγραφές που έχουν τεθεί για τις αξιολογήσεις  αλλά  δεν μπορούσα να μιλήσω ¨ψυχρά¨  για ένα  καγιάκ που ποθούσα καιρό.  (αν ο  διαχειριστής κρίνει ότι πρέπει να μετακινηθεί έχει καλώς )
Θα επανέλθω όμως με τεχνικές λεπτομέρειες  σύντομα .

Το είχα δει  όταν ξεφύλλιζα τα διαφημιστικά φυλλάδια που μου είχε δώσει ο…κανίβαλος !
Ψάχνοντας να μπω στον μαγικό κόσμο του θαλάσσιου καγιάκ , μάζευα ότι πληροφορία μπορούσα  για τα καταπληκτικά αυτά κατασκευάσματα  με τις απεριόριστες δυνατότητες.
Σαν αρχάριος , μετά από προτροπή «σοφότερων»  κατέληξα τελικά με ένα σιτ όν 4μετρο.
Πάντα όμως  στο πίσω μέρος του μυαλού  έμεινε η εικόνα  από το προσπέκτους : Το kodiak φορτωμένο μέχρι το deck , να διασχίζει την θάλασσα με φόντο παγόβουνα .
«Fast single kayak for open waters»  έγραφε από κάτω.
Ατελείωτα μακρύ , χαμηλό , υλικό HTP άθραυστο , μηδέν ρόκερ και γάστρα τρίεδρη με γραμμικές καμπύλες  δανεισμένες από αγωνιστικά. Πω πω εργαλείο !! 
Όχι σαν τα british style κουνιστά  καμπυλωτά ευαίσθητα και λεπτά ! Εδώ μιλάμε για γερμανικό τάνκερ !   Σοβαρό μετρημένο δοκιμασμένο . Σου κλείνει το μάτι : «καλή η ..φινέτσα  αλλά αν αγριέψουν τα πράγματα θα εκτιμήσεις το…ντούρο . Τα άλλα είναι παιχνίδια  , εγώ είμαι εργαλείο»   
Φαντάστηκα επικές αποστολές σε μακρινά μέρη – διασχίσεις πελάγους – πολυήμερα ταξίδια ….αλλά γρήγορα απόστρεψα το βλέμμα . Που πάς ρε καραμήτρο  που θές και expedition kayak !  Μάθε πρώτα πως πιάνουν το κουπί !
Τα χρόνια περνάνε   , οι αποστάσεις με το σιτ όν όλο και μεγαλώνουν  και κάπου νιώθω ότι έφτασε στα όρια του . Καιρός να πάρω σιτ ιν . Τα περιορισμένα οικονομικά , οι λίγες επιλογές λόγο σωματότυπου  (τηλεγραφόξυλο)  οδηγούν σε αναβολή του εγχειρήματος.
Κατά καιρούς , χαζεύοντας τα προσπέκτους , πέφτω πάνω στο κodiak. Πάλι η αίσθηση του ανεκπλήρωτου ….
Χειμώνας βαρύς  φέτος, πολύ βροχή και χιόνι . Ορειβασία , σκι  και ευτυχώς υπάρχει και το φόρουμ να μην ξεχνάμε  τη θάλασσα !
Το μάτι πέφτει στις αγγελίες : Prijon Kodiak  πωλείται !! τιμή απίστευτη !!  Στις φωτό δείχνει άψογο. Η τώρα ή ποτέ !  Δεν θα μείνω ιδανικός και ανάξιος εραστής των  μακρυσμένων πόντων !
Παρέα με τον κουμπάρο dimkatso και το καγιάκ του φορτωμένο στη σκάρα , ξεκινάμε για  την έδρα του πωλητή . Να πάμε να δούμε να εξετάσουμε να ελέγξουμε να κωπηλατήσουμε και ίσως  - ίσως αγοράσω.   Μόλις  το είδα στην αυλή κατακόκκινο και αρχοντικό το μυαλό σταμάτησε και τα λεφτά πέταξαν με τη μία !  Τυπικά επιβεβαιώνω την άψογη κατάστασή του και φεύγουμε για τη θάλασσα. Συννεφιά  ψιλοβρόχι  και 6 βαθμοί θερμοκρασία ,  το νερό πάγος.
Ότι πρέπει για την παρθενική μου βόλτα με το Kodiak !!  (παγόβουνα δεν ήθελα ?)
Κάνω το σταυρό μου και μπαίνω μέσα – ανήσυχες κινήσεις  και διστακτικές κουπιές κατά μήκος της παραλίας (30 εκ βάθος !) .
Η πρώτη επαφή  είναι καθοριστική  . ¨Κούμπωσα¨  αμέσως σαν να το είχα χρόνια . Ούτε αστάθεια  ούτε περίεργες συμπεριφορές .  Φεύγω για  το πέλαγος και  ευτυχώς ο dimkatso με συγκρατεί  ! 
Το ταξίδι όμως μόλις άρχισε…
« Τελευταία τροποποίηση: 12 02, 2013, 12:31:45 μμ από dan »

stelios

  • Sys Admin
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 773
  • Age: 41
  • Τόπος: Heraklion, Crete
    • Sea kayaking in Greece
  • Μοντέλο καγιάκ: Valley Gemini,Nordkapp,Etain,NDK Explorer, Romany surf,P&H Scorpio,North Shore Atlantic & Aspect,Capella,Jura MV
Απ: Prijon Kodiak
« Απάντηση #1 στις: 12 02, 2013, 05:11:45 μμ »
Καλορίζικο Dan, σε κάμποσο καιρό κάνε update το thread με τις εντυπώσεις σου ώστε να πιάσει τόπο η Παρουσίαση-Αξιολόγηση.
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com

giorgos ormanoglou

  • Επισκέπτης
Απ: Prijon Kodiak
« Απάντηση #2 στις: 12 02, 2013, 05:36:18 μμ »
Καλοτάξιδο Dan !   Τυχερό το kodiak που αποκτά καβαλάρη ποδηλάτη,  ορειβάτη,  σκιέρ,  παραπεντίστα,  νορντικ γουώκερ και πόσοι ξέρουμε τι άλλο...

Pai Mei

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 145
  • Age: 38
  • Τόπος: Nότιος Ευβοϊκός
  • Μοντέλο καγιάκ: Perception Essence 17
Απ: Prijon Kodiak
« Απάντηση #3 στις: 12 02, 2013, 11:16:14 μμ »
Καλοτάξιδος ο βάπορας!  :)


What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.

ghostdog

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 122
  • Age: 48
  • Τόπος: Β.Αττική
  • Μοντέλο καγιάκ: Folbot Cooper
Απ: Prijon Kodiak
« Απάντηση #4 στις: 13 02, 2013, 12:59:33 πμ »
Άλλος ένας σιτ-ονάς που είδε το φώς  ;D ;D

Καλοτάξιδο!!  :)

kardamitsos

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 185
  • Ιωάννινα
  • Μοντέλο καγιάκ: OCEAN tetra12-OCEAN trident15
Απ: Prijon Kodiak
« Απάντηση #5 στις: 13 02, 2013, 01:22:14 πμ »
ΦΩΣ???
    Ποιός μήλισε για φώς? :D
Σίγουρα κάποιοι απο σας θα μπορούσατε να ανάψεται ενα κεράκι ρίχνοντας φως στην υπόθεση''πρώτο sit in'' σε σχέση με το kodiak που δοκιμάσαμε και μου φάνηκε αν μη τι άλλο καλοπροαίρετο, αν θα μπορούσαμε να το πούμε. :) :D
   Ο οικοδεσπότης μας εχει κάνει ήδη κάτι τέτοιο,πείτε και οι υπόλοιποι καμιά κουβέντα.
Μήτσος.

giorgos ormanoglou

  • Επισκέπτης
Απ: Prijon Kodiak
« Απάντηση #6 στις: 13 02, 2013, 09:02:01 πμ »
                                            Prijon   Kodiak

Ατελείωτα μακρύ , χαμηλό , υλικό HTP άθραυστο , μηδέν ρόκερ και γάστρα τρίεδρη με γραμμικές καμπύλες  δανεισμένες από αγωνιστικά. Πω πω εργαλείο !! 
Όχι σαν τα british style κουνιστά  καμπυλωτά ευαίσθητα και λεπτά ! Εδώ μιλάμε για γερμανικό τάνκερ !   Σοβαρό μετρημένο δοκιμασμένο . Σου κλείνει το μάτι : «καλή η ..φινέτσα  αλλά αν αγριέψουν τα πράγματα θα εκτιμήσεις το…ντούρο . Τα άλλα είναι παιχνίδια  , εγώ είμαι εργαλείο»   
Αφήνοντας προσωρινά κατά μέρος τη φιλολογία για την πλεύση και τη συμπεριφορά στο νερό,  να πούμε ότι από καθαρά εικαστική άποψη,  ειδομένο σαν μοντέρνο γλυπτό,  το kodiak είναι ακαταμάχητο καγιάκ.
Στο πρώτο αντίκρισμα εξακοντίζει στη στιγμή τον σφυγμό  και φουντώνει τον πυρετό,  ενώ το βλέμμα αγκυλώνει αμετάκλητα.
Σου βγάζει ακαριαία έναν ενθουσιαστικό συνεπαρμό  λες και πρόβαλε από Ομηρικό Έπος,  αντάξιο των θεών και των ηρώων...
Μπορεί οι βρετανικές γάστρες να υπόσχονται πιο εκλεπτυσμένες συγκινήσεις,  αλλά ο οφθαλμολάγνος παλλαϊκός συναγερμός που ξεσηκώνει ένα kodiak στα περάσματα στις ακρογιαλιές,  μένει άνεπανάληπτος. 
« Τελευταία τροποποίηση: 23 02, 2013, 06:51:55 πμ από giorgos ormanoglou »

dan

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 245
  • Age: 52
  • Τόπος: Ιωάννινα
  • Μοντέλο καγιάκ: Prijon kodiak , Perception freedom
Απ: Prijon Kodiak
« Απάντηση #7 στις: 13 02, 2013, 09:29:33 πμ »
Δηλαδή όπως λέμε και στο χωριό μου  eye-catcher and coolnesfactor  : 10+ !!   (δεν θα προλαβαίνω τα....πιπίνια !)


kardamitsos

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 185
  • Ιωάννινα
  • Μοντέλο καγιάκ: OCEAN tetra12-OCEAN trident15
Απ: Prijon Kodiak
« Απάντηση #8 στις: 14 02, 2013, 01:16:51 πμ »
Επί της ουσίας κύριοι,μετά το σοκ του ματιού(του 50% δηλαδή) τι???? 8) :) :) :'( :-X ::) ???
Μήτσος.

giorgos ormanoglou

  • Επισκέπτης
Απ: Prijon Kodiak
« Απάντηση #9 στις: 14 02, 2013, 08:35:43 πμ »
Επί της ουσίας κύριοι,μετά το σοκ του ματιού(του 50% δηλαδή) τι???? 8) :) :) :'( :-X ::) ???
Η prijon είναι φημισμένη για το εξαιρετικής ποιότητας,  παρθένο (μη ανακυκλωμένο),  πολυαιθυλένιο μακράς αλύσου,  με υψηλό βαθμό πολυμερισμού,  που χρησιμοποιεί στα καγιακ της.
Πρακτικά αυτό σημαίνει μεγαλύτερη αντοχή στην πυρόλυση,  που είναι η κύρια αιτία χρονικής φθοράς και απαξίωσης,  με υπεύθυνο το υπεριώδες του ηλιακού φωτός.
Η prijion,  εξάλλου,  έχει αναπτύξει μία διαφορετική μέθοδο μορφοποίησης,  με φούσκωμα του θερμού προπλάσματος στο καλούπι του  αντί για φυγοκέντρηση, που χρησιμοποιούν όλοι οι άλλοι κατασκευαστές.  Η τακτική αυτή επιτρέπει χαμηλότερες θερμοκρασίες κατεργασίας και καταλήγει σε περισσότερη ομοιομορφία στο πάχος των τοιχωμάτων.
Αυτά τα λίγα,  επί της…  ουσίας !
« Τελευταία τροποποίηση: 14 02, 2013, 09:18:13 πμ από giorgos ormanoglou »

dan

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 245
  • Age: 52
  • Τόπος: Ιωάννινα
  • Μοντέλο καγιάκ: Prijon kodiak , Perception freedom
Απ: Prijon Kodiak
« Απάντηση #10 στις: 14 02, 2013, 09:18:03 πμ »
Όπως γράφει και ο Γιώργος το πλαστικό της Prijon είναι κατά πολύ ανώτερο .
Το μειονέκτημα είναι ότι η επιφάνειά του είναι ανομοιόμορφη (σαν σαγρέ) σε αντίθεση με τα απλά rotomold.
Το perception μου έχει επιφάνεια λεία σαν λαμαρίνα ! ενώ στο Kodiak είναι σαν φλούδα πεπονιού περίπου ! 
Αυτά για τους εστέτ....
 
 

giorgos ormanoglou

  • Επισκέπτης
Απ: Prijon Kodiak
« Απάντηση #11 στις: 14 02, 2013, 09:29:20 πμ »
Μη...  θορυβείσαι αγαπητέ  Dan.  Ηθελημένη είναι η τραχύτητα,  γιατί πειραματικά διαπιστώσανε ότι μειώνει τον σχηματισμό μικροσκοπικών φυσαλίδων αέρα,  που φρενάρουν τη διολίσθηση στο νερό.
Αν δεις τα,  τελευταίας τεχνολογίας,  P&H scorpio,  με τα τριπλά τοιχώματα,  το ανάγλυφο στην εξωτερική επιφάνεια είναι πολύ εντονότερο και θυμίζει μάλλον...  φλοιό εσπεριδοειδούς.
Μια από τις σπαζοκεφαλιές για τους κατασκευαστές,  είναι ότι το πολυαιθυλένιο είναι υπερβολικά υδρόφοβο,  ασύγκριτα περισσότερο από τον πολυεστέρα,  και κάνει τέτοια παράξενα...  νάζια !

« Τελευταία τροποποίηση: 14 02, 2013, 09:38:09 πμ από giorgos ormanoglou »

Pai Mei

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 145
  • Age: 38
  • Τόπος: Nότιος Ευβοϊκός
  • Μοντέλο καγιάκ: Perception Essence 17
Απ: Prijon Kodiak
« Απάντηση #12 στις: 14 02, 2013, 11:40:44 πμ »
Μη...  θορυβείσαι αγαπητέ  Dan.  Ηθελημένη είναι η τραχύτητα,  γιατί πειραματικά διαπιστώσανε ότι μειώνει τον σχηματισμό μικροσκοπικών φυσαλίδων αέρα,  που φρενάρουν τη διολίσθηση στο νερό.

Aν έχει γίνει και είναι καταγεγραμμένο το εν λόγω πείραμα Γιώργο, θα ήθελα να διαβάσω τη σχετική δημοσίευση.

Μου φαίνεται λίγο μύθος/μάρκετινγκ εκ πρώτης όψεως, καθ' ότι αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι η τραχύτητα δημιουργεί επιπλέον αντίσταση υδροδυναμικά.





What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.

Random

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Τόπος: Αθηνα
  • Μοντέλο καγιάκ: Tahe Wind 585
Απ: Prijon Kodiak
« Απάντηση #13 στις: 14 02, 2013, 03:53:15 μμ »
Εκτιμώ ότι όσα ανέφερε ο Γιώργος περί τραχύτητας υλικού μπορεί να έχει μία βάση, δεδομένου ότι αποδεδειγμένα γνωρίζω ότι το μπαλάκι του γκολφ με τις κοιλοτητες του, δημιουργει καλύτερη ελεύθερη βολή κατά το στροβιλισμό που υφίσταται κατά την περιστροφκή ώθηση που δέχεται απο το μπαστούνι. Αυτό βέβαια συμβαίνει σε τυρβώδη ροή του αέρα όπου δεν υφισταται η εννοια του ιξωδους ως μέτρου πυκοντητας ροης. Οσον αφορα παντως τα σκαφη αλλα και τα βαπορια, απο υλικα κατασκευης πολυεστερα εως και ανοξειδωτους χαλυβες επιθυμητη και αναγκαια ειναι η οσο το δυνατον λεια επιφανεια χαμηλης τριβης. Αν ευσταθουν τα λεγομενα μονο στο πολυαιθυλενιο τοτε ισως να μιλαμε για ενα ρευμα ομορου το οποιο θα αυξανει το drag του σκαφους και ετσι η οψη φλοιου πορτοκαλιου θα ειναι επιβεβλημενη. Αν αυτο το γνωριζετε εμπειρικα ή βάση καποιας μελετης θα ηταν ωραιο θεμα για αναλυση.
Επισης στο παλιο μου σκαφος πολυαιθυλενιου LS Tahe 500 το πολυαιθυλενιο ηταν πολυ σκληρο και θυμαμαι οτι το μισο σκαφος απο την ισαλο και κατω ηταν σουπερ γυαλιστερο, ενω απο την ισαλο και πανω ηταν σαν σαγρε. Αν ισχυε αυτο που αναφερετε ποιος ο λογος να μην ηταν ολο κατασκευασμενο με αυτο τον τροπο. Σκεψεις... ??? ::)

Leave it to Random to needlessly complicated things

Random

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Τόπος: Αθηνα
  • Μοντέλο καγιάκ: Tahe Wind 585
Απ: Prijon Kodiak
« Απάντηση #14 στις: 14 02, 2013, 03:55:20 μμ »
Συγγνώμη ξέχασα να ευχηθώ στον φίλο Dan καλορίζικο και καλοτάξιδο και καλωςηρθες στον χώρο των σιτ ιν ;) Τώρα θα νοιωσεις πραγματικη χαρα και συγκινηση απο την κωπηλασία ;D ;D

Leave it to Random to needlessly complicated things