Αποστολέας Θέμα: Μεταφορά με αυτοκίνητο - Δέσιμο  (Αναγνώστηκε 767 φορές)

tegan

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 1
Μεταφορά με αυτοκίνητο - Δέσιμο
« στις: 15 05, 2012, 01:27:59 πμ »
Θα μπορούσε κάποιος να αναρτήσει οδηγίες για ασφαλή μεταφορά - δέσιμο στην οροφή του αυτοκινήτου;

Ποιους τρόπους δεσίματος χρησιμοποιείτε;

Χρησιμοποιεί κανείς άλλο τρόπο  από ιμάντες και σχάρες (π.χ. αντιολισθητικές βάσεις από αφρολέξ);

Επίσης δένετε την πλώρη και την πρύμη του σκάφους από το εμπρός και πίσω μέρος του αυτοκινήτου αντίστοιχα;

stelios

  • Sys Admin
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 774
  • Age: 41
  • Τόπος: Heraklion, Crete
    • Sea kayaking in Greece
  • Μοντέλο καγιάκ: Valley Gemini,Nordkapp,Etain,NDK Explorer, Romany surf,P&H Scorpio,North Shore Atlantic & Aspect,Capella,Jura MV
Απ: Μεταφορά με αυτοκίνητο - Δέσιμο
« Απάντηση #1 στις: 16 05, 2012, 07:29:17 πμ »
Χρειάζεσαι οπωσδήποτε κάποιο μαλακό υλικό για να τοποθετείς τα καγιάκ στη σχάρα, ιδανικά κάποιες σχάρες για καγιάκ. Εγώ αυτό που έχω κάνει και δουλεύει τέλεια είναι να βάλω και τους 2 γάντζους ρυμούλκησης και να δένω τα καγιάκ επίσης από εμπρός και πίσω. Δοκιμασμένο με 7-8 μποφόρ πλάγιο αέρα και χιλιάδες χλμ χωρίς πρόβλημα.

Το πιο σημαντικό είναι η σχάρα που θα πάρεις να πιάνει με όσο το δυνατόν περισσότερες βίδες στην οροφή ή ιδανικά χωρίς βίδες στα πλάγια της οροφής.
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com

dan

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 245
  • Age: 52
  • Τόπος: Ιωάννινα
  • Μοντέλο καγιάκ: Prijon kodiak , Perception freedom
Απ: Μεταφορά με αυτοκίνητο - Δέσιμο
« Απάντηση #2 στις: 16 05, 2012, 12:11:17 μμ »
Δύο τρόπους ξέρω εγώ .

Με σκάρα επενδεδυμένη με αφρολέξ στην οποία δένουμε το καγιάκ με ιμάντες απο τη σκάρα ΚΑΙ με έναν
έξτρα ιμάντα ο οποίος περνά μέσα απο την καμπίνα . Αυτο το τελευταίο σε περίπτωση που φύγει ...η σκάρα !!! (είμαι λίγο υπερβολικός  , ξέρω )
Επιπλέον δέσιμο με σκοινάκι μπρός - πίσω για σταθερότητα .

Χωρίς σκάρα κατευθείαν στον ουρανό με χρήση χοντρού αφρώδους (π.χ.  αυτα τα κυλινδρικά σωσίβια απο αφρολέξ)
και δέσιμο με ιμάντες μέσα απο την καμπίνα  σύν τα σκοινάκια μπρός - πίσω. 

Random

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Τόπος: Αθηνα
  • Μοντέλο καγιάκ: Tahe Wind 585
Απ: Μεταφορά με αυτοκίνητο - Δέσιμο
« Απάντηση #3 στις: 16 05, 2012, 06:09:08 μμ »
Εγω προτιμησα την ασφαλεια των Thule χρησιμοποιωντας το συστημα Hydroglide το ανεβοκατεβαζω πανευκολα μονος μου και το καγιακ ειναι πολυ καλα στερεωμενο χωρις να εχει απολυτως κανενα προβλημα κ βασικα χωρις να κουνιεται καθολου. Επισης αν θελω δενω και την πλωρη η πρυμνη του αλλα δεν απαιτειται γιατι με τισ thule δεν κινειται καθολου. Τo Hydroglide ειναι το 757 απο οσο θυμαμαι και οι μπαρες οι 749. Μπορεις ευκολα να το δεις στο site της thule..Να και μια φωτο..

Leave it to Random to needlessly complicated things

giorgos ark

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 20
  • Μοντέλο καγιάκ: bic tobago
Απ: Μεταφορά με αυτοκίνητο - Δέσιμο
« Απάντηση #4 στις: 25 06, 2012, 07:56:13 μμ »
το βαζω σε απλες μπαρες αναποδα και ακομα και σε μεγαλες ταχυτητες δεν εχει προβλημα.
αφρολεξ δεν χρησιμοποιω για μεγαλυτερη σταθεροτητα επισης μπρος πισω θελει δεσιμο.με στρογγυλο σχοινι γιατι ο ιμαντας σε αυτο το σημειο κανει πολυ θορυβο

GL

  • Επισκέπτης
Απ: Μεταφορά με αυτοκίνητο - Δέσιμο
« Απάντηση #5 στις: 25 06, 2012, 09:15:40 μμ »
Οτιδήποτε έχει μπει ως έξτρα στο αμάξωμα του αυτοκινήτου (θεωρείται παρέμβαση στο αυτοκίνητο) πρέπει να φαίνεται στην άδεια του οχήματος. Νομίζω και η σχάρα. Επίσης οτιδήποτε έξτρα δεν μπορεί να εξέχει περιμετρικά του αμαξώματος. Ούτε ο κοτσαδόρος επιτρέπεται να εξέχει, δεν θα σε γράψουν όμως εάν έχεις άδεια για ρυμούλκα.

Τι λέει ο Κ.Ο.Κ. για τη φόρτωση οχημάτων:
Άρθρο 32
   1. To μεικτό βάρoς oχήματoς δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τo μέγιστo επιτρεπόμενo βάρoς τoυ.
   2. To φoρτίo τoυ oχήματoς πρέπει να τακτoπoιείται και να στoιβάζεται κατά τρόπoν ώστε:
α) Nα μην εκτίθενται σε κίνδυνo πρόσωπα και να μην πρoκαλoύνται ζημιές από διαρρoή ή πτώση αυτoύ στην oδό.
β) Nα μην περιoρίζεται ή παρεμπoδίζεται η oρατότητα τoυ oδηγoύ, να μην εμπoδίζεται η oδήγηση τoυ oχήματoς και να μη μειώνεται η σταθερότητα αυτoύ.
γ) Nα μην πρoκαλoύνται θόρυβoι ή σκόνη ή άλλες ενoχλήσεις, oι oπoίες μπoρoύν να απoφευχθoύν.
δ) Nα μην καλύπτoνται oι φανoί, συμπεριλαμβανoμένων και των φανών στάθμευσης και πoρείας, τα αντανακλαστικά στoιχεία, oι πινακίδες αριθμoύ κυκλoφoρίας και τo διακριτικό σήμα της χώρας απoγραφής τoυ oχήματoς, ως και τα σήματα πoυ δίνoνται με τo χέρι, σύμφωνα με τις διατάξεις τoυ παρόντoς Kώδικα.
   3. Tα εξαρτήματα, ως καλώδια, σχoινιά, αλυσίδες, καλύμματα κ.λπ. πoυ χρησιμoπoιoύνται για εξασφάλιση ή πρoστασία τoυ φoρτίoυ, πρέπει να σφίγγoνται και να στερεώνoνται καλά. Iδιαιτέρως τα εξαρτήματα πoυ χρησιμoπoιoύνται για την πρoστασία τoυ φoρτίoυ πρέπει να πληρoύν τις απαιτήσεις της πρoηγoύμενης παραγράφoυ. Η φόρτωση των φορτηγών αυτοκινήτων διέπεται από τις ειδικές περί αυτών διατάξεις του ν. 3446/2006.
   4. To φoρτίo απαγoρεύεται να πρoεξέχει από τo πίσω τμήμα τoυ oχήματoς περισσότερo από 30% τoυ μήκoυς τoυ αμαξώματoς. Eιδικά, στα μoτoπoδήλατα, μoτoσικλέτες και τρίτροχα οχήματα, τo φoρτίo απαγoρεύεται να πρoεξέχει περισσότερο από 0,40 μ. από τις πλευρές τους, υπολογιζόμενου από το εξωτερικό άκρο του εμπρόσθιου πλευρικού φανού του οχήματος, ή του μπρος ή πίσω ακραίου σημείου αυτών. Πρoκειμένoυ για ειδική μεταφoρά αντικειμένων πoυ πρoεξέχoυν από τo πίσω τμήμα των αυτoκινήτων oχημάτων πέραν τoυ 30% τoυ μήκoυς τoυ αμαξώματoς, απαιτείται πρoηγoύμενη άδεια της κατά τόπoν αρμόδιας Τεχνικής Yπηρεσίας.
   5. Tα πρoεξέχoντα φoρτία από τo μπρoς ή πίσω τμήμα ή τις πλευρές τoυ oχήματoς, αν αυτό επιτρέπεται, πρέπει να επισημαίνoνται με σταθερή πρoσαρμoσμένη πινακίδα διαστάσεων τoυλάχιστoν 0,50x0,50 μ. λευκoύ χρώματoς με διαγώνιες ερυθρές λωρίδες, κατασκευασμένη από υλικά υψηλής αντανακλαστικότητας και τoπoθετημένη με τo πάνω άκρo όχι πιo ψηλά από 1,60 μ. και τo κάτω άκρo όχι πιo χαμηλά από 0,40 μ. από τo oδόστρωμα, όταν δεν μπoρoύν την πρoεξoχή να αντιληφθoύν oι oδηγoί των άλλων oχημάτων. Kατά τη νύκτα, όπως αυτή oρίζεται στην παράγραφο 1 τoυ άρθρoυ 2 τoυ παρόντoς Kώδικα, για την επισήμανση αυτή πρέπει να χρησιμoπoιείται λευκό φως και λευκό αντανακλαστικό στoιχείo μπρoστά, ερυθρό δε φως και ερυθρό αντανακλαστικό στoιχείo πίσω.
   6. Eιδικότερα πρoκειμένoυ για μηχανoκίνητα oχήματα και αν αυτό επιτρέπεται:
α) Tα πρoεξέχoντα φoρτία περισσότερo από ένα (1) μέτρo πέραν τoυ μπρoς ή πίσω τμήματoς τoυ oχήματoς, πρέπει να επισημαίνoνται oπωσδήπoτε.
β) Tα φoρτία τα oπoία πρoεξέχoυν κατά πλάτoς περισσότερo από 0,40 μ. από τo εξωτερικό άκρo τoυ μπρoς φανoύ ή τoυ πίσω ερυθρoύ φανoύ τoυ oχήματoς, πρέπει να επισημαίνoνται τη νύκτα.
   7. H μεταφoρά αντικειμένων πoυ σύρoνται στo έδαφoς επιτρέπεται μόνoν εφόσoν αυτά δεν φθείρoυν τo oδόστρωμα και δεν δημιουργούν κίνδυνο για τους χρήστες της οδού και ύστερα από ειδική άδεια της αρμόδιας κατά τόπoν Tεχνικής Yπηρεσίας.
   8. Ο κάτοχος ή ο οδηγός, που κυκλοφορεί όχημα με υπέρβαση του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους του ή επικίνδυνα φορτωμένο, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ. Σε περίπτωση επικίνδυνης φόρτωσης, κατά παράβαση του παρόντος άρθρου, επιβάλλεται και ακινητοποίηση του οχήματος κατά τις διατάξεις του άρθρου 46 του παρόντος Κώδικα. Αυτός που παραβαίνει τις λοιπές διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ. Για τις σχετικές παραβάσεις που αφορούν φορτηγά οχήματα έχουν εφαρμογή οι ειδικές περί αυτών διατάξεις του ν. 3446/2006.

Πέρα από τα προηγούμενα μερικές ασφαλιστικές εταιρίες για να σε καλύπτουν, πρέπει να τους έχεις δηλωμένο αυτό που θα μεταφέρεις (π.χ. καγιάκ).

Συμπέρασμα για αυτούς που μεταφέρουν με το αυτοκίνητο, καγιάκ 5+ μέτρων.
1) Μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να σε γράψει η τροχαία.
2) Σε περίπτωση που εμπλακείς σε ατύχημα, θα τα πληρώσεις όλα από την τσέπη σου γιατί δεν σε καλύπτει η ασφάλειά σου.


Συμπέρασμα δικό μου. Όσο και να υπερέχουν στη θάλασσα τα καγιάκ των 5+ μέτρων δεν πρόκειται ποτέ να αγοράσω για λόγους μεταφοράς και αποθήκευσης.

Τα πιο πάνω είναι σοβαρά επιχειρήματα για να προτιμήσει κάποιος πτυσσόμενο καγιάκ.
Εγώ όμως για άλλους λόγους ούτε πτυσσόμενο θα αγόραζα ποτέ. 
 
« Τελευταία τροποποίηση: 26 06, 2012, 12:15:44 πμ από GL »

giorgos ark

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 20
  • Μοντέλο καγιάκ: bic tobago
Απ: Μεταφορά με αυτοκίνητο - Δέσιμο
« Απάντηση #6 στις: 26 06, 2012, 07:48:02 πμ »
καλημερα φιλε GL,

στην Ελλαδα η πιο διαδεδομενη κατηγορια ΙΧ ειναι τα μικρομεσαια (Golf, Focus κλπ) με μεσο μηκος ~4,20m Αρα 4,20*1,3=5,46  αρα ειναι πιθανον με ενα φυσιολογικο αυτοκινητο να εισαι νομιμος

ermis

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 13
Απ: Μεταφορά με αυτοκίνητο - Δέσιμο
« Απάντηση #7 στις: 26 06, 2012, 11:45:34 πμ »
Αν βάλεις τα απαραίτητα ανακλαστικά πίσω δέ νομίζω κανένα όργανο να ασχοληθεί με το να μετρήσει με τη μεζούρα! Τώρα αυτό για την άδεια για μπαρες οροφής δε το ξέρω! Σίγουρα θέλει άδεια για κοτσαδόρο και τρέιλερ, αλλά σχάρα οροφής απο πάνω δε νομίζω οτι θέλει άδεια.

stelios

  • Sys Admin
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 774
  • Age: 41
  • Τόπος: Heraklion, Crete
    • Sea kayaking in Greece
  • Μοντέλο καγιάκ: Valley Gemini,Nordkapp,Etain,NDK Explorer, Romany surf,P&H Scorpio,North Shore Atlantic & Aspect,Capella,Jura MV
Απ: Μεταφορά με αυτοκίνητο - Δέσιμο
« Απάντηση #8 στις: 26 06, 2012, 03:31:21 μμ »
Έχω περάσει με 3x5.23m καγιάκ τουλάχιστον 5 φορές από μπλόκο και ποτέ δεν μου είπαν τίποτα.
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com

konstantinosp17

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 32
  • Age: 37
  • Τόπος: Heraclion-Crete
  • Μοντέλο καγιάκ: Rainbow laser
Απ: Μεταφορά με αυτοκίνητο - Δέσιμο
« Απάντηση #9 στις: 26 06, 2012, 04:20:26 μμ »
πριν ενα χρόνο ειχα ασχοληθεί σχολαστικά προσπαθώντας στο πακέτο ασφαλισης να βάλω κάλυψη για μεταφορά kayak στην οροφή του αυτοκινητου (με μπάρες όχι εργοστασιακά τοποθετημενες). Η αλήθεια ειναι πως έπεξαν τα νευρα μου...δεν έβγαλα άκρια...δεν ήξεραν και απο την ασφαλιστική...ρωτούσαν...ξαναρωτούσαν και στο τέλος μου είπαν πως δεν το καλύβει καμια ασφαλιστική...μονο ενος γνωστού μου ο ασφαλιστής σε άλλη εταιρεία...ισχυριζοταν πως η Αγροτική ασφαλιστική έχει σχετική κάλυψη...αλλα δεν μου τα ελεγε ξεκάθαρα...και έχω αμφιβολίες... για το κατα ποσο πραγματικά ήσουν ασφαλιστικά καλυμένος...

stevv

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 39
Απ: Μεταφορά με αυτοκίνητο - Δέσιμο
« Απάντηση #10 στις: 28 06, 2012, 01:26:44 πμ »
μπάρες οροφής σε καλή τιμή (60 ευρω το ζευγος)  έχει επίσης  η ελληνική εταιρεία HERMES και ΔΕΣΤΡΑ ΒΑΡΚΑΣ ή ανάλογο αντικείμενο σε καλή τιμή (10 ευρώ) το κάθε άγκιστρο.
(Αξεσουάρ για την στήριξη βάρκας και ανάλογων αντικειμένων σε μπάρες οροφής αυτοκινήτου.)
http://www.hermes.com.gr/products3.html#3   


Επίσης βάση Καγιάκ Eckla
http://www.funocean-kayak.gr/view_cat.php?cat_id=434


kardamitsos

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 185
  • Ιωάννινα
  • Μοντέλο καγιάκ: OCEAN tetra12-OCEAN trident15
Απ: Μεταφορά με αυτοκίνητο - Δέσιμο
« Απάντηση #11 στις: 22 07, 2012, 12:24:37 μμ »
Πέρνοντας τα σκάφη μου απ τους κανίβαλους μου έκανε εντύπωση -και ταυτόχρονα έλυσα και ενα θέμα-ο ιμάντας για δέσιμο του σκάφους ο οποίος δεν εχει ανοχές-ελαστικότητα.Έτσι δεν χαλαρώνει κατά τη διαδρομή!Το δοκίμασα Αθήνα-Γιάννινα με ανέμους 5+ και 120km.Ακούνητα.Εγω βάζω αφρώδη επάνω στις μπάρες.Αυτά που έχει η thule είναι απο αρκετά σκληρό υλικό  -αν και θα το ήθελα λίγο ακόμη-και δεν είναι ακριβά.
Μήτσος.

Random

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Τόπος: Αθηνα
  • Μοντέλο καγιάκ: Tahe Wind 585
Απ: Μεταφορά με αυτοκίνητο - Δέσιμο
« Απάντηση #12 στις: 24 07, 2012, 02:53:51 μμ »
Προσωπικα το καγιακ μου στην οροφη ειναι τοσο καλα ασφαλισμενο που εκτιμω οτι δεν κουνιεται με τιποτα απο την οροφη για αυτο πληρωσα κ πηρα το φουλ σετ της thule για να εχω το κεφαλι μου ησυχο. Επισης ποτε δν θα θυσιαζα απο τον εαυτο μου να αγορασω το σκαφος που γουσταρω γιατι μπορει να με γραψει η τροχαια.. :D Ας με γραφουν και συνεχεια δν με απασχολει, αν και τελευταια περασα απο δυο μπλοκα και δεν μου ειπαν τιποτα. Επισης με ταχυτητα 80χλμ/ωρα που πηγαινω με το καγιακ φορτωμενο δυσκολο να προκαλεσω ατυχημα.  ;)

Leave it to Random to needlessly complicated things

kayak

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 208
  • Τόπος: ΙΩΑΝΝΙΝΑ
  • Μοντέλο καγιάκ: SEASTAR X
Απ: Μεταφορά με αυτοκίνητο - Δέσιμο
« Απάντηση #13 στις: 11 07, 2013, 07:30:01 μμ »
Εγω έχω απλη σχαρα που δένει με βίδες στα πλάγια της οροφής...Βάζω ιμαντες και λαστιχα και δεν παει πουθενα. Το κουπί αν ειναι μονοκόμματο που το βάζουμε;;;Πανω και αυτό;Εγω εχω σπαστο και λεω να αγοράσω μονοκόμματο αλλα...
ΚΑΓΙΑΚ ,ΣΚΙ ,ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΙ ΒΟΥΝΑ.

ΤΑ ΠΑΝΤΑ......

chrisvek

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 85
  • Age: 26
  • Τόπος: Αθήνα
  • Μοντέλο καγιάκ: Acadia
Απ: Μεταφορά με αυτοκίνητο - Δέσιμο
« Απάντηση #14 στις: 13 07, 2013, 03:26:48 μμ »
Η προσωπική μου άποψη έχεις ως εξής. Χίλιες φορές στην "υπερβολή" το δέσιμο,παρά ένα ατύχημα.Εγώ δένω δύο ιμάντες(με καστάνια πάντα) μπρος και πίσω και έναν στην μέση που περνάει μέσα απο το αυτοκίνητο(κόστος περίπου 15-20€).Επίσης στους κρίκους ρυμούλκησης ένα "ναυτιλιακό" συρματόσκοινο μπρος και πίσω πάλι. Χρησιμοποιώ πάντα αφρολέξ γιατί σε περίπτωση που 1 στο 1.000.000 οι ιμάντες χαλαρώσουν γλιτώνεις φθορά του καγιάκ και των σχαρών. Τέλος δεν αφήνω ΤΊΠΟΤΑ μέσα στο καγιάκ γιατί μπορεί με τον αέρα να μετακινηθεί και φύγει απο το καγιάκ μου. Τώρα όσον αφορά το νομικό μέρος, δεν έχω γνώσεις,αξίζει όμως να γνωρίζουμε 5-10 πράγματα σε περίπτωση που χρειαστεί. 

Υ.Γ:Το ανέφερα και λίγες μέρες πριν.Για όσους δένουν στους κρίκους ρυμούλκησης σχοινί ή αλυσίδα,κ.ο.θ,αμέσως μετά την μεταφορά πρέπει να αφαιρούνται γιατί σε περίπτωση ατυχήματος η ασφαλιστική δεν καλύπτει καμία ζημιά,όπως και μπορεί να δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα στον κεντρικό άξονα του αυτοκινήτου.